Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Vart stänger man av prenumerationerna? Vill inte gynna det här skitföretaget längre.

Man måste maila dem. Men när jag gjorde det sist var det "bara" kreditkollen som avslutades tydligen (hade kvar betyget för 25 kr/månaden, men det finns ju gratis med lite fördröjning på Kreddy) så man måste säga till om båda tjänsterna tror jag. Själv var jag alltför fast i UC-träsket så jag tecknade upp mig igen. Som en drog, blev abstinent när det inte gick att logga in, UC-tjack :-D

Någon som ringt UC? Vad sa dom?

Det här UC alltså.. vet inte vad de sysslar med. Måste vara problem med deras system, de uppdaterar alltid mellan 15-20, oftast närmare den 15:e än den 20:e, ibland så tidigt som den 13-14:e, i juli redan den 10:e.

Pratade med kundtjänst nu, man säger att uppdateringen dröjer och lät medella att man inte vet när uppdateringen kan genomföras, i vanliga fall sker uppdatering någon gång mellan den 15 - 20 varje månad sa kundtjänst, man sa också att det blivit ett fel i uppdateringen senast som resulterat i missvisande uppgifter, det är detta man nu arbetar på för att korrigera. Kundtjänst trodde tidigast i morgon men kunde inte lova nått då dom inte visste själv, tekniker arbetar fortfarande med problemet.

Vilket skämt och det är detta företag som ska bistå våra banker med korrekta uppgifter.

Kanske dags att storbankerna ser sig om efter andra företag

Tror till och med att bankerna äger UC...

Vad är det för skitsystem egentligen? Sker det en random tid under dagen eventuellt eller måste man vänta tills midnatt igen ....

Okej nu fattar jag , får vänta till tisdag så att betyget går längre ner , jag är ju jävlig rädd att jag inte får några erbjudande på 185k ... senast jag testade ta med uc var i slutet av juni så snart 4månader sen har 8ff 180k krediter och 333k inkomst senaste deklaration... ingen anmärkning eller skuldsaldo.... just nu 14% innan uppdatering betyg

Nån ?

Verkar som att UC körde uppdateringen den 14e men sedan fick rulla tillbaka den pga något problem. Mitt nya betyg och engagemang rullades tillbaka samma dag. Suck...

Jag har hoppat från 11.1 till 13.6 och nu ner till 5.8.
Allt detta senaste veckan.
Inga förfrågningar som gått ut/blivit gamla, inga kredit avslutade osv.

Kommer aldrig våga ta ett samlingslån - har jag otur så är mitt betyg mycket sämre än det som visas, och en ny förfrågan skjuter bara ett eventuellt samlingslån framåt i tiden.

Frågan är vad fan som händer om det inte är uppdaterat imorgon heller...

Jag har hoppat från 11.1 till 13.6 och nu ner till 5.8.
Allt detta senaste veckan.
Inga förfrågningar som gått ut/blivit gamla, inga kredit avslutade osv.

Kommer aldrig våga ta ett samlingslån - har jag otur så är mitt betyg mycket sämre än det som visas, och en ny förfrågan skjuter bara ett eventuellt samlingslån framåt i tiden.
Ja det var skakigt förra veckan med ett kreditbetyg som ändrades flera gånger om. Man har ingen aning om vad det nya kreditbetyget kommer att visa

Uc blev uppköpt 2018/2019 av enento group oyj. Så det är finska ägare nu dessa dagar. Kanske därför det strulat så enormt de sista året.

Känns tveksamt om det ens kommer någon uppdatering 20/10. I natt kommer i alla fall inte jag ”vaka”, det får bli en koll tidigt i morgon..😵

Man börjar ju bli orolig vad som pågår egentligen på UC. Behöver den här uppdateringen. Tror ni dom skulle komma undan med att helt enkelt inte uppdatera överhuvudtaget denna månad med tekniska problem som orsak?

Man börjar ju bli orolig vad som pågår egentligen på UC. Behöver den här uppdateringen. Tror ni dom skulle komma undan med att helt enkelt inte uppdatera överhuvudtaget denna månad med tekniska problem som orsak?
Såklart uppdatering kommer. Ibland får man ju räkna med att de ibland sker tekniska problem, inga konstigheter. De är detta som blir så fel när de väl händer är att man är ''bortskämd'' att uppdateringen har skett i tidigt skede innan och när de väl behöver vänta in i sista sekund så sitter folk och gnäller. Förstår att den är viktig, men de är väl mycket bättre att dom drar ut på de så långt dom kan och de blir riktigt?

Ja det är tröttsamt med all den här väntan, särskilt som det varit fel, buggar och missvisande siffror den här gången😕 Tror fortfarande att det jag fick se en ”glimt av” förra veckan på morgonen den 13/10 är det kreditbetyg jag kommer att få. Det var inget fantastiskt men i alla fall rimligt;)

Givetvis kan det ske tekniska problem. Det problemet jag ser är väl att flera har hört av sig till dom sedan 14:e efter allt strul och sedan får svaret att det ska lösa sig en dag, sen blir det nästa dag, sen nästa dag.

Sen är det ju inte heller första gången de har tekniska problem, varannan dag är tjänsten tillfälligt nere och de är ändå landets största kreditupplysningsföretag, så lite högre standard tycker jag inte är märkligt att gnälla över.

Givetvis kan det ske tekniska problem. Det problemet jag ser är väl att flera har hört av sig till dom sedan 14:e efter allt strul och sedan får svaret att det ska lösa sig en dag, sen blir det nästa dag, sen nästa dag.

Sen är det ju inte heller första gången de har tekniska problem, varannan dag är tjänsten tillfälligt nere och de är ändå landets största kreditupplysningsföretag, så lite högre standard tycker jag inte är märkligt att gnälla över.
Med tanke på att vi betalar för tjänsten tycker jag man kunde begära mer än det här

Sjävklart ska man lämna kritik om något inte funkar, instämmer till 100%! Med flesta i den här tråden pratar inte om deras onlinetjänster, utan själva uppdateringen för kreditengagemanget.
Dom har ju till imorgon på sig, de är inga konstigheter.

Såklart uppdatering kommer. Ibland får man ju räkna med att de ibland sker tekniska problem, inga konstigheter. De är detta som blir så fel när de väl händer är att man är ''bortskämd'' att uppdateringen har skett i tidigt skede innan och när de väl behöver vänta in i sista sekund så sitter folk och gnäller. Förstår att den är viktig, men de är väl mycket bättre att dom drar ut på de så långt dom kan och de blir riktigt?
Du har nog rätt! Håller tummarna för en riktig och korrekt uppdatering vid midnatt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp