Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

när exakt försvinner mina förfrågningar från 15/6 2020? försvinner dom 15/6 precis efter midnatt eller är det någon annan tid eller är dom borta först 16/6?

jag är ganska så nervös inför detta då jag har väldigt hög belåning och dyraste lånet ligger på 12% som bara måste sänkas
De försvinner vid midnatt den 15/6.

Gick från 6 till 5 FF häromdagen.

från 10,28% till 8,31%

En FF försvinner den 22 juni, en 12 juli en 13 juli. Ser fram emot att se om det med kommer ändra det hela lite.

Undra om de blir stor skillnad på betyget när mitt underskott går från 80k till 8k och årsinkomst ökar med 30k. Eller påverkar FF mera?

Undra om de blir stor skillnad på betyget när mitt underskott går från 80k till 8k och årsinkomst ökar med 30k. Eller påverkar FF mera?
Minskningen av underskott kommer nog ge bättre betyg. Ökning av årsinkomst med 30K kommer nog inte ge någon skillnad på betyget.

Minskningen av underskott kommer nog ge bättre betyg. Ökning av årsinkomst med 30K kommer nog inte ge någon skillnad på betyget.
Tycker själv att varken underskott eller lön har påverkat mitt betyg alls typ senaste åren. Ändå rört sig en del. Men är säkert olika för alla

Tycker själv att varken underskott eller lön har påverkat mitt betyg alls typ senaste åren. Ändå rört sig en del. Men är säkert olika för alla

Min uppfattning också. När du är över "en viss nivå" i lön så gör det varesej till eller ifrån. Samma med mitt underskott som varierat mellan 30.000 och 200.000. Aldrig märkt någon större påverkan på betyget. Samma med förfrågningar. Marginella skillnader.

Utnyttjande grad av kreditkort + Antal lån + Lån kontra lön har påverkat mest hos mig.

När tror Vi att månadens uppdatering kommer, i samband med att inkomstuppgifter uppdateras?

Har inte inkomstuppgifterna uppdaterats för 2020 än på uc ? trodde de skedde redan i maj ?

Fått mitt betyg från 44 till 13 idag, på ett år. Känns riktigt bra. Har några fler FF som försvinner om nån månad.

Vad tror ni? Finns det någon möjlighet för mig? Eller ska man vänta ut det? Har inga lån eller krediter. 5 gamla betalningsanmärkningar men inget skuldsaldo sen tre mån tillbaka. Är det ens värt att försöka ännu? Kan ta ett litet sämre alternativ så länge.

Har 330k i årslön.

Fått mitt betyg från 44 till 13 idag, på ett år. Känns riktigt bra. Har några fler FF som försvinner om nån månad.

Vad tror ni? Finns det någon möjlighet för mig? Eller ska man vänta ut det? Har inga lån eller krediter. 5 gamla betalningsanmärkningar men inget skuldsaldo sen tre mån tillbaka. Är det ens värt att försöka ännu? Kan ta ett litet sämre alternativ så länge.

Har 330k i årslön.
Vänta tre månader till.Många aktörer har gräns på 6 månader utan skuldsaldo.

Även mitt kreditbetyg har uppdaterats inatt. Däremot väntar jag på uppdatering av inkomstuppgifter. Någon som har koll på när detta bör ske?

Edit. Såg nu att inkomsten bör uppdateras 17 Juni.

Någon som har stenkoll på kontokredit, minimalt utnyttjande och vad det kan göra gott för riskprognosen?

Har i dagsläget inga krediter men tänkte ansöka om Ferratum på fredag som rapporterar till UC och genom den krediten ha minimalt utnyttjande för att optimera min riskprognos till
mina låneansökningar slutet på augusti.

Är detta en god idé?

Tack

När försvinner " avslutad kredit" på min UC?

Mina brixo lån (2st) försvann från uc inatt, skulderna minskade med över 30 000 från 390 000 synlingt 4 lån till 354 000 och 2 lån MEN BETYGET STEG FRÅN 16% TILL 19% VAFAN E DETTA FÖR SKIT!!!!???

Aha de var visst avslutade, såg att mängden kredit var lägre nu än innan och hade inte fyllt i visa avslutade. Sjönk inget, men spelar ingen roll.

Jaha, då är man uppe på 4.04 efter ett bolånelöfte och ett lån till tandläkaren. Lite tråkigt men nödvändigt och nu blir det spännande att se hur det tickar neråt igen. Pepp, pepp!

Gött brixo försvann inatt och 12 andra krediter som min familj har hjälpt mig med. Har 1.6 i uc betyg trots 22 uc ff som alla går ut nu i oktober.

Nån som kan svara på varför betyget går upp istället för ner när man blir av med krediter frå uc samt skulderna MINSKAR?!

Nån som kan svara på varför betyget går upp istället för ner när man blir av med krediter frå uc samt skulderna MINSKAR?!
För att vissa krediter anses som bra och ha. De syns som en buffert. Därför ska man betala av krediterna men inte avsluta dom.

Undrar detsamma!!! Min betyg stack iväg från 27,3-52% efter att mina tre brixo lån försvann från UC…. Visserligen nordea kredit kort som var övertrasserat med 200kr också men ändå. Fan!! Hade en förhoppning att betyget skulle gå ner när brixo försvann.

Undrar detsamma!!! Min betyg stack iväg från 27,3-52% efter att mina tre brixo lån försvann från UC…. Visserligen nordea kredit kort som var övertrasserat med 200kr också men ändå. Fan!! Hade en förhoppning att betyget skulle gå ner när brixo försvann.
Övertrasserat kreditkort ger stor försämring av betyget.

Hamnade i ofas med mina transaktioner på lönekontot vid månadskiftet, och hade minussaldo på -897 kr i 1-2 dygn. Reglerade det och så var saken ur världen. Trodde jag.

Döm om min förvåning när denna post dök upp på min UC vid uppdateringen idag:

Danske Bank A/S
Kreditlimit: 897 kr
Utnyttjad kredit: 897 kr
Skapad: 29 sep. 2020 (det datum jag blev kund och öppnade lönekonto hos dem)
Uppdaterad: 31 maj 2021

Är det någon som varit med om något liknande? Får banken göra så? Lönekontot har ett bankkort kopplat till sig och ingen kredit. Har inte hittat något om detta i villkoren heller. Mitt betyg steg från 1,17 till 1,56.

Jag har aldrig varit med om det med Nordea eller SEB.

mitt betyg gick från 1,7% till 0,48% (tack Fairlio)
jag skaffade kreditkollen, inatt försvinner mina 3 sista ff och då blir det äntligen dags att försöka få bort min alldeles för höga ränta på ett av mina blanco (samt att jag ska söka höjd kredit hos Avanza)

Nu när en kredit blev betald och avslutad gick jag äntligen från 3.33% ner till 0.81%!!
Trodde dom uppdaterade den 15e och inte idag? Hoppas dom inte ändrar det tills imorgon :)

har kvar blanco på 53k och avbetalning på 150k samt 5st FF :)

Hamnade i ofas med mina transaktioner på lönekontot vid månadskiftet, och hade minussaldo på -897 kr i 1-2 dygn. Reglerade det och så var saken ur världen. Trodde jag.

Döm om min förvåning när denna post dök upp på min UC vid uppdateringen idag:

Danske Bank A/S
Kreditlimit: 897 kr
Utnyttjad kredit: 897 kr
Skapad: 29 sep. 2020 (det datum jag blev kund och öppnade lönekonto hos dem)
Uppdaterad: 31 maj 2021

Är det någon som varit med om något liknande? Får banken göra så? Lönekontot har ett bankkort kopplat till sig och ingen kredit. Har inte hittat något om detta i villkoren heller. Mitt betyg steg från 1,17 till 1,56.

Det var generöst att dom ändå angav att du hade en kreditlimit

Det var generöst att dom ändå angav att du hade en kreditlimit
Mhm.
Ser att jag missade att skriva att den är listad som ett Blancolån. Och att antalet lån/kreditgivare ökade från 4 till 5, trots att jag har bolånet hos DnB. Tröttsamt. Har kämpat och trixat i ett halvår med att få ner betyget, planerar att söka samlingslån i början av juli då 2 FF försvinner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp