• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lolen

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
10 Oktober 2014
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
59
Poäng
187
En sak kom jag på. Jag får inte ens en rating på tex Bisnode nu pga utmätningsförsök. Så det borde väl bli bättre hoppas jag. Så jag i alla fall kan få en 1a i betyg haha
 

Mot bättre tider

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
12 Augusti 2020
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
16
Poäng
46
Har nu registrerat mig för att kunna följa tråden.

Min situation är följande:
inkomst 740tkr/år
Skulder 1340tkr
11 frågor
inga anmärkningar
UC risk 21%

Kör snöbollsmodellen, och plockar lån efter lån, men det går sjukt långsamt då min marginal efter fasta kostnader bara är ca 1500 kr idag. Men skam den som ger sig.

Har gjort allt för att tjäna extra pengar, hyrt ut rum hemma, extra arbete på kvällar/helger etc.

Pratat med alla mina kreditgivare för att rensa och fixa.

Dock lite moment 22, ingen seriös bank vill ta i mig med tång, ett samlingslån på 350tkr med 5% ränta och 10års avbetalningen skulle ge mig över 8000 tkr över i månaden som jag kan betala andra lån med, alternativt också skaffa mig lite buffert.

Äntligen lyckats låna 155 000 kr för att lägga om de värsta lånen vilket ger mig 5000 kr mer över i månaden för amortering av lån.

Har två av mina frågor som försvinner den 10/10, två försvinner 3/11, en den 23/12 och 3st den 7/1. Ska bli intressant att se vad som händer med min UC score framöver.

Det rör sig så smått i rätt riktning iaf. :)
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Just nu står min betalkoll som övertrasserad, 14000 utnyttjat av 10000. Mitt betyg ligger på 2.2..
Denna uppdatering försvinner betalkoll helt, jag kommer bli av med en ff 28/10 och sedan har jag bara två ff varav den senaste vart 6 månader häromdagen. Så nu väntar jag med spänning för att se vad som kan hända med mitt betyg! :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
För min del kommer detta att vara den mest spännande upplysningen hittills. Jag är otroligt spänd vad betyget kommer att vara om drygt en vecka! Samma för dig misstänker jag @LånaUtanPapper :D
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 863
Mottagna reaktioner
1 631
Poäng
1 117
För min del kommer detta att vara den mest spännande upplysningen hittills. Jag är otroligt spänd vad betyget kommer att vara om drygt en vecka! Samma för dig misstänker jag @LånaUtanPapper :D

Jo, vi hoppas du får något bra nu! Får jag wästgöta här så bryr jag mig inte så mycket om oktobers uppdatering på UC, bara det går i rätt riktning.

Eftersom Wästgöta nollar alla synliga krediter i Oktober så är det November som blir spännande. Får jag Wäsgöta kommer jag vänta ännu bättre förutsättningar i November.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp