• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Hata [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/62 sa:
Credigo[/URL], post: 219507"]Jo, men sätt er in när handläggare oavsett bank ser en CSN skuld på väldigt många hundra tusen när han skall bevilja ett blanco på 300.000-400.000:-


Oavsett ålder och inkomst så påverkar det. Få har ju betalt sina CSN lån när dom är 35!

De flesta bryr sig inte om hur stora skulderna till CSN är utan mer vad månadskostnaden är för det påverkar betalningsutrymmet per månad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
H

Hata Credigo

Gäst
Poäng: 0
De flesta bryr sig inte om hur stora skulderna till CSN är utan mer vad månadskostnaden är för det påverkar betalningsutrymmet per månad.

Jo, klart dom ser på månadskostnaden, men jag antyder att det har väldigt stor betydelse ändå i en ansökan. Vem hade du beviljat tex 500.000 i Blanco till?

En där det stod 0:- i CSN eller en där står 300.000 i CSN lån?
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 864
Mottagna reaktioner
1 631
Poäng
1 117
Hata [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/62 sa:
Credigo[/URL], post: 219631"]Jo, klart dom ser på månadskostnaden, men jag antyder att det har väldigt stor betydelse ändå i en ansökan. Vem hade du beviljat tex 500.000 i Blanco till?

En där det stod 0:- i CSN eller en där står 300.000 i CSN lån?

Om det är dom enda 2 förutsättningarna jag har att gå på och vet inget annat, men tvungen välja en så hade jag beviljat 500.000 till den person med CSN 300.000 i lån. Låter som att personen är färdigutbildad från 5 år universitet.

Jag antar att det finns mer än ett syfte med att CSN rapporterar in till UC än att bara se hur mycket CSN lån man har, tror inte CSN lån påverkar kreditbetyget speciellt negativt och kanske positivt i vissa fall.
 

Lolen

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
10 Oktober 2014
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
59
Poäng
187
För 3-5 år sen skötte jag min ekonomi kass och sket i att betala skatter mm i tid. Ser att i natt försvinner en anmärkning om utmätningsförsök, nån som vågar gissa hur mycket det förbättrar mitt betyg? Har fortf 2 anmärkningar för restfört skattekonto kvar 20,2 risk nu.
 

henke88

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
369
Mottagna reaktioner
94
Poäng
267
För 3-5 år sen skötte jag min ekonomi kass och sket i att betala skatter mm i tid. Ser att i natt försvinner en anmärkning om utmätningsförsök, nån som vågar gissa hur mycket det förbättrar mitt betyg? Har fortf 2 anmärkningar för restfört skattekonto kvar 20,2 risk nu.
Hade i höstas en anmärkning kvar, "misslyckat utmätningsförsök " innan den försvann var betyget 19,3 efter att den föravann blev betyget 67,2% så det är inte alltid ett positivt utslag...
 

Lolen

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
10 Oktober 2014
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
59
Poäng
187
Hade i höstas en anmärkning kvar, "misslyckat utmätningsförsök " innan den försvann var betyget 19,3 efter att den föravann blev betyget 67,2% så det är inte alltid ett positivt utslag...
Sjukt! Är det för att risken för att ta nya lån och hamna i skiten igen ökar då?
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Sjukt! Är det för att risken för att ta nya lån och hamna i skiten igen ökar då?
Inte nödväntigtvis, sett personer som sjunkit extremt i betyg efter att en sådan försvunnit, men och sett personer som skjuter upp i höjden..
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Man ser ju alla sina krediter / lån på min uc (kreditkollen). Men krediter som är avslutade, hur länge ligger de kvar ?
Är det 1 år som avslutat eller?

Ser att jag har kvar tex Brixo som är avslutat 30 november 2019.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Man ser ju alla sina krediter / lån på min uc (kreditkollen). Men krediter som är avslutade, hur länge ligger de kvar ?
Är det 1 år som avslutat eller?

Ser att jag har kvar tex Brixo som är avslutat 30 november 2019.
Syns 1 år historiskt (summan) och på din kredit-lista
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
För 3-5 år sen skötte jag min ekonomi kass och sket i att betala skatter mm i tid. Ser att i natt försvinner en anmärkning om utmätningsförsök, nån som vågar gissa hur mycket det förbättrar mitt betyg? Har fortf 2 anmärkningar för restfört skattekonto kvar 20,2 risk nu.
Knepigt. Du har fortfarande 2 betalningsanmärkningar kvar. Jag undrar om det ens sjunker? Har du flera utmätningsförsök än den gången?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp