Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Nu har mitt lån hos Balanzia blivit synligt, 150 000 kr, varav 147 500 kvar att betala, och så har även jag fått med Credway på UC, 10 000 i kredit, 0 kr utnyttjat. Detta påverkade inte betyget alls, ligger kvar på 3,02. Ganska konstigt tycker jag. Hade räknat med en märkbar försämring.

Någon som vet hur man avslutar Credway? Kan ju ringa förstås, men tänkte om det fanns ett enklare sätt online. Hittar inte det på deras sida.
Skrev i chatten och frågade om de kunde säga upp min kredit, fick svar att dom inte kunde göra det där så jag fick ringa och säga upp, men det gick smidigt inga frågor varför osv.

Det här kan inte vara sant!!
Mitt betyg ändrades från 1.7 till 0.7!!!! Det måste vara någon bugg!
Denna månad så har jag ökat mitt blanco från 200 000 till 250 000 och ändå har betyget minskat med 1%, jag tror jag svimmar!

mitt har inte blivit uppdaterad ännu hmm

Northmill står med på min uc, 0 utnyttjat av 25 000. Mitt betyg kanske försämras om jag avslutar den krediten? Visste inte ens om att jag hade den men eftersom mitt kreditbetyg ändå sjunkit 1% så kanske det är lika bra att ha den kvar?
Jag har inga andra krediter kan tilläggas....

Wow! 😱 Mitt riskprognos sjönk från 6,1% till 1,9% idag! Äntligen! Efter en vår där jag månad efter månad blivit besviken över att det gått upp snarare än ned!

Det här kan inte vara sant!!
Mitt betyg ändrades från 1.7 till 0.7!!!! Det måste vara någon bugg!
Denna månad så har jag ökat mitt blanco från 200 000 till 250 000 och ändå har betyget minskat med 1%, jag tror jag svimmar!

Får fan hoppats att det INTE är en bugg!

Jag har inte hela tjänsten på uc. Men har dom uppdaterat 2018?

Jag har inte hela tjänsten på uc. Men har dom uppdaterat 2018?
Du menar årsinkomst för 2018? Juni är nästa gång den uppdateras för inkomsten specifikt, och därefter i aug, det beror på om du har kvarskatt/när du deklarerat..

Er så himmla happy nu, søkte 200000 på advisa fikk bare et svar fra Santander på 100 000 med rente på 12%. det var på kontoen min 6 timer efter signering.
Nu så søkte jeg 200 000 på lendo og fikk 2 tilbud et fra Avida(15% og et fra marginalen (19%) tok Avida. dette betyr at mine mnds kostnader kommer til og minske med 16 000 i mnd.... endelig!
jeg hadde 15 ff
14.5 UC
innkomst 470 000
blanco 450 000

Uppdaterad för mig
Gick ner från 0,7 till 4,8:(😕😎

mitt gick från 18 till 12,9 credway som dök upp trode mitt betyg skulle flyga upp till 20 procent. har 16 ff men alla går ut nu i augusti vad tror ni mitt betyg hamnar runt då?

Hej!

Har idag 8,7 i UC betyg.
Har 3 st anmärkningar som försvinner i juni, augusti och november.
Den i juni är ett misslyckat utmätningsförsök.
Hur mycket bättre på ett ungefär kan mitt betyg bli när den försvinner?

Hej!

Har idag 8,7 i UC betyg.
Har 3 st anmärkningar som försvinner i juni, augusti och november.
Den i juni är ett misslyckat utmätningsförsök.
Hur mycket bättre på ett ungefär kan mitt betyg bli när den försvinner?

Det beror på dina förutsättningar i övrigt. Det finns folk med 0,1 % i UC-risk som har betalningsanmärkningar. Jag har tre betalningsanmärkningar och 3,02 %.

Det beror på dina förutsättningar i övrigt. Det finns folk med 0,1 % i UC-risk som har betalningsanmärkningar. Jag har tre betalningsanmärkningar och 3,02 %.

Har inga lån eller något och 3 st förfrågningar. Inkomst på 328000kr
Dock historiskt skuldsaldo som försvinner 1 januari.

Oj, från 14 till 9,35 utan att nåt direkt hänt mer än att tiden gått. Kvar med 13 betalningsanmärkningar, får nog vara ganska nöjd med under 10 procent då..

Från 19,35 till 5,99 i risk. Credway dök upp på 15000kr. Betalade av ett ICA lån på 42000kr men samtidigt tog jag ett Ikanolån på 100 000kr. Betalade av en COOP Mastercardkredit som nu blev nollad. I övrigt inga förändringar. Fattar INGENTING om hur det här systemet är uppbyggt....

Vet inte vad jag ska göra....Var nere i 25% men är nu uppe i 32,5 % sen Credway rapporterade in...... Går precis runt varje månad och har typ alla lån man kan ha....Har två kreditkort där ett är maxat (50.000) och ett är på 20.000 av 30.000. Skulle behöva betala ner kreditkorten men vet inte hur...suck ....

Vet inte vad jag ska göra....Var nere i 25% men är nu uppe i 32,5 % sen Credway rapporterade in...... Går precis runt varje månad och har typ alla lån man kan ha....Har två kreditkort där ett är maxat (50.000) och ett är på 20.000 av 30.000. Skulle behöva betala ner kreditkorten men vet inte hur...suck ....
Prova att ringa Nystart finnans dyra men kan vara en lösning. Samla bort små krediter och små lån.

Kanske läge att släppa allt till kfm?

Prova att ringa Nystart finnans dyra men kan vara en lösning. Samla bort små krediter och små lån.

ska nog faktiskt prova igen. Sökte hos de för nåt år sedan, men då tyckte jag de var fruktansvärt jobbiga. skulle in på kontot och prata om varenda liten transaktion....

Är i en liknande situation som du fast jag har någorlunda bättre UC...mailade mina förutsättningar till Nystartfinans i tisdags förra veckan. Ännu inget svar...

ska nog faktiskt prova igen. Sökte hos de för nåt år sedan, men då tyckte jag de var fruktansvärt jobbiga. skulle in på kontot och prata om varenda liten transaktion....

Jag verkar fått mitt betyg stabiliserat på 0.1, eller 0.14 om man kollar kreditkollen

Mitt kreditbetyg verkar var hugget i sten för det rör sig inte en millimeter upp eller ner.
0.7 verkar vara bestämt av UC intill tidens ände och därmed basta.
Eller så lever jag kanske helt ovetandes ett tråkigt liv sett ut konsumtionsamhällets synvinkel och kanske inte ger några större avtryck hos UC. Att nyttja mina kreditkort v.s betala ner på dom verkar i alla fall inte påverka betyget.
Kanske så är min låga inkomst på 230.000 ett hinder för att nå 0.1

Bostadsrätt för närvarande, vaddådå?

Tänkte om du bodde i hyres så måste du ha alla förutsättningar i världen att få ett riktigt bra lån om du skulle vilja köpa lägenhet eller hus.
Nu bodde du redan så :D

1,3 nu
Tror inte jag har haft så här lågt tidigare

Mitt från 1,35 till 1,44 pga en ny Uc-förfrågan (en innan) och Credway- rapporteringen (som man inte visste skulle komma in) utnyttjat till fullo (30) sen ca 1000 lägre skuld på kortkrediter. Men kommer få avsevärt sömre siffror när deklaration uppdateras pga högt underskott.

Tänkte om du bodde i hyres så måste du ha alla förutsättningar i världen att få ett riktigt bra lån om du skulle vilja köpa lägenhet eller hus.
Nu bodde du redan så :D

Det är sant, jag får köpa någon mer lägenhet kanske..
Betyget 0.14 är med 1 ff som går ut om ett par veckor, bolån och billån och nåt mer, plus kreditkort som är lite nyttjade vid månadsskiften

Fattar inte varför mitt betyg steg från 3,8 till 29,5 när credway redovisades fullt utnyttjat, känns extremt jämförelsevis med andra, visst blanco ökade också från 1,1 till 1,45 mkr.

Nu har jag avslutat credway i varje fall & mitt OKQ8 kort (som ej var utnyttjat). Hoppas de gör skillnad till juni, orkar inte ha röda siffror känns inte bra haha.

På min upplysning står det nu ''uc saknar uppgift om historiskt skuldsaldo''. Det är märkligt, för tidigare har jag haft både 1709 och 1710, alltså månader som ännu inte borde gått ut... Frågan är alltså: tekniskt fel eller nya regler?! Det ska sägas att mitt betyg hoppade till i positiv riktning häromdagen, kanske beroende på detta. Hur ser det ut för er andra på den fronten?

På min upplysning står det nu ''uc saknar uppgift om historiskt skuldsaldo''. Det är märkligt, för tidigare har jag haft både 1709 och 1710, alltså månader som ännu inte borde gått ut... Frågan är alltså: tekniskt fel eller nya regler?! Det ska sägas att mitt betyg hoppade till i positiv riktning häromdagen, kanske beroende på detta. Hur ser det ut för er andra på den fronten?

Jag har kvar två månader kvar på mitt historiska skuldsaldo. 2017-05, 2017-06.
Dessa är fortfarande fullt synbara på min upplysning. Så jag undrar om det kanske inte är något tekniskt fel där.

Mitt kreditbetyg var nere på 0.7, gjorde en ansökan på länsförsäkringar i söndags ang bolån.
Mitt betyg höjdes bara till 0.8.
Så skönt!!

Men nu sitter jag på nålar och vill kräkas till dess banken hör av sig

Idag fick jag höra något jag aldrig hört förr.
Uc betyget påverkas av ens arbetsgivares ekonomi och betalningsbenägenhet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp