Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

När uppdateras minuc? När jag loggar in nu och kollar är det exakt samma siffror som tidigare, trots att jag betalat bort ett flertal lån och krediter under föregående månad.
Brukar vara i mitten av månaden

När uppdateras minuc? När jag loggar in nu och kollar är det exakt samma siffror som tidigare, trots att jag betalat bort ett flertal lån och krediter under föregående månad.
Brukar vara 15-20 (ibland tidigare/senare) varje månad (om man har hunnit betala innan sista vardagen på föregående månad)

Vet någon om det är ”safe” att plocka ut pengar idag från Euroloan-krediten så att krediten inte syns som utnyttjad till nästa uppdatering?
Tror inte det kommer synas i Juni
(Har ingen erfarenhet om Euroloan då)

Fick slutskattebeskedet nu!
När kan jag räkna med att UC har uppdaterat de nya uppgifterna?

Jag har 1,9. Två förfrågningar var av en försvinner nu den 12:e. Tror ni det gör något på betyget?

Väntar med stor spänning på nästa uppdatering, tanken är att göra en bolåneansökan efter uppdateringen på 2,4 miljoner..

Förutsättningar innan uppdatering:

635.000 inkomst
53.000 underskott
3 ff
394.000 i blanco synligt, fördelat på 3 olika lån och krediter (30.000 fullt utnyttjad credway, övriga blanco)
3,07% i risk.

Efter uppdateringen så kommer följande ändras:
30.000 credway betalt och avslutat.
150.000 Avida Kredit, nollad men inte avslutad.

Kvar blir då ca 213.000 i blanco, 3ff, detta måste väl ge ett betyg under 1%?

Betalde även 50.000 på sambons blanco, så hon är nere på ca 280.000 + ett billån på 70.000.. om bolånet blir godkänt så är de väl på håret...

Jag har tydligen betyg 735, är det inte ganska lågt? Och jag har ändå 0.12 i risk

Jag har tydligen betyg 735, är det inte ganska lågt? Och jag har ändå 0.12 i risk
735 är mycket bra
Screenshot_20190606_172532_com.android.chrome.webp

Frågan är ju vad den där spelar för roll, tror inte att bankerna ser den och gör någon värdering i siffrorna där. Är nog bara för en själv.

Frågan är ju vad den där spelar för roll, tror inte att bankerna ser den och gör någon värdering i siffrorna där. Är nog bara för en själv.

Nä dom ser ju bara risken... funderade mer på vad mer än 0.1 behöver man?

Nä dom ser ju bara risken... funderade mer på vad mer än 0.1 behöver man?

Högre inkomst, inga lån, flera och stora fastigheter, ha bott på samma adress och varit gift med samma tant länge? Jag kan tänka mig att kungen ligger rätt högt.

Högre inkomst, inga lån, flera och stora fastigheter, ha bott på samma adress och varit gift med samma tant länge? Jag kan tänka mig att kungen ligger rätt högt.

Bolån och sånt har man ju.. en bra bit till guldbröllop och jättestora fastighetsvärden är det inte kanske.. får jobba på den delen:D

Bolån och sånt har man ju.. en bra bit till guldbröllop och jättestora fastighetsvärden är det inte kanske.. får jobba på den delen:D

Jo men det är kanske sådana saker som spelar in, även om man inte behöver vara kungen. Det finns ju faktiskt folk som sitter med både hus och sommarstuga utan att ha några lån, utan att de för den sakens skull är några Wallenbergare, och det är antagligen så att den typen av personer inte utgör så stora kreditrisker... Men jag vet inte vem som ser ens score, om det finns banker som gör det, eller om de bara får se riskprocenten. Är det bara procenten som syns så ligger väl du och kungen ganska lika, medan jag antagligen spelar i samma division som Mona Sahlin.

Jo men det är kanske sådana saker som spelar in, även om man inte behöver vara kungen. Det finns ju faktiskt folk som sitter med både hus och sommarstuga utan att ha några lån, utan att de för den sakens skull är några Wallenbergare, och det är antagligen så att den typen av personer inte utgör så stora kreditrisker... Men jag vet inte vem som ser ens score, om det finns banker som gör det, eller om de bara får se riskprocenten. Är det bara procenten som syns så ligger väl du och kungen ganska lika, medan jag antagligen spelar i samma division som Mona Sahlin.

Ms har väl löneutmätning, stod om det i tidning för ngt år sedan, det kanske är betalt vid det här laget:)

Jo men vs 0.12, som är väldigt väldigt bra, så känns ju steget 735-999 långt..
Jag har 0,12 och 728. 0 FF inga lån eller krediter 500kr överskott 460000 lön. Gissar lönen behöver gå upp för ökad kreditvärdighet( komma till utmärkt).

Hur ska man veta när 2018 års inkomst har uppdaterats hos UC? Kreddy visar ju ingen årsinkomst?

Jag väntar också. Kan skriva här när det har kommit in. Jag har den kreditkollen.

Jag verkar få vänta till augusti..

Kvarskatt? Granskat?

Jag skulle få igen några tusen, 5? Trodde jag. Inte fått nåt papper om granskning heller.. inte mycket att granska heller, lön och ersättning från fkassa, lite räntor, sålt lite aktier.

Hur mycket påverkas betyget när 10 förfrågningar försvinner? En som ligger på 25.9 % nu....och inom en 2 veckors period kommer som sagt 10 förfrågningar försvinna. Då borde det kunna hamna under 20 % väl?

Beror ju lite på om det är 70 förfrågningar kvar efter dessa 10 eller 0 :=)

Ursäkta tjatet, men finns det något exakt datum när UC ska uppdatera lönen för 2018? Eller är det nån gång mitten av juni?

Lär nog bli denna veckan dom uppdaterar både den nya lönen och kreditenegagemanget. Tippas på SENAST nästa måndag.

Lär nog bli denna veckan dom uppdaterar både den nya lönen och kreditenegagemanget. Tippas på SENAST nästa måndag.
Jag hoppas verkligen att det blir denna vecka, det är drygt att vänta på dessa uppdateringar när man hoppas på en större förändring!

2018 blev inkomsten uppdaterad fredag 15 juni. Torsdag-fredag denna vecka gissar jag på

Frågan har säkert ställs tidigare, men har inte årsinkomsten redan registrerats? Min registrerades redan i April

När man avslutar/löser ett lån, så ligger detta synligt (om än bara för dig själv) i ett år.

Kan detta vara till belastning för UC-betyget?

Jag kommer ha 4 avslutade efter nästa uppdatering:

*credway
*Cashbuddy
*Svea ekonomi
*Bigbank

Jag kommer också att ha en nollad Avida kredit, som ser ut att vara registrerad som blanco.
Dock kommer det att stå ”Beviljat 150k, utnyttjat 0” tror ni UC kommer att ge ett positivt utslag av detta som vid en nollad kredit?

När man avslutar/löser ett lån, så ligger detta synligt (om än bara för dig själv) i ett år.

Kan detta vara till belastning för UC-betyget?

Jag kommer ha 4 avslutade efter nästa uppdatering:

*credway
*Cashbuddy
*Svea ekonomi
*Bigbank

Jag kommer också att ha en nollad Avida kredit, som ser ut att vara registrerad som blanco.
Dock kommer det att stå ”Beviljat 150k, utnyttjat 0” tror ni UC kommer att ge ett positivt utslag av detta som vid en nollad kredit?
Avslutade krediter har ingen belastning på betyget enligt mina erfarenheter.

Avslutade krediter har ingen belastning på betyget enligt mina erfarenheter.
Om det är som du säger, så borde jag rimligtvis gå från 3,1% till ca 0,5-0,7% vid nästa uppdatering med följande förutsättningar:

635k i årsinkomst
53 i underskott
213k blanco (ett lån)
3ff samtliga över 6mån gamla

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp