Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Tappade en ff och gick från 2,1 till 1,8 häromdagen, idag sökte jag ett samlingslån, fick en ff och betyget hoppade tillbaka till 2,1 igen. Ska bli kul att se vad det blir när lånet kommer in på UC.

För mig påverkade det inte betyget negativt alls när jag lånade 150k och gick från 0 till 1 ff. Det var i april och då låg jag på 3,2, vilket har sjunkit varje månadsskifte ned till 2,9 som det var fram till nu, innan jag blev av med ett par betalningsanmärkningar och det sjönk ytterligare till 1,8.

Så har du tur så händer inget alls när skulden dyker upp.

Tappade en ff och gick från 2,1 till 1,8 häromdagen, idag sökte jag ett samlingslån, fick en ff och betyget hoppade tillbaka till 2,1 igen. Ska bli kul att se vad det blir när lånet kommer in på UC.

Vilket belopp sökte du på? Å ungefär vart låg räntorna på lånen som du erbjöds? Många förslag? Har nämligen likvärdigt betyg å orolig ingen vill erbjuda. Har befintliga blanco på ca 500k. Vill samla lån

Vilket belopp sökte du på? Å ungefär vart låg räntorna på lånen som du erbjöds? Många förslag? Har nämligen likvärdigt betyg å orolig ingen vill erbjuda. Har befintliga blanco på ca 500k. Vill samla lån

Sökte på 350k på Lendo, fick åtminstone 5 förslag på hela summan, ett par på omkring 300, totalt kanske 15 erbjudanden. Räntor från 6,15 till 20% men de flesta låg mellan 6-9%!

Har inte hänt något alls med mitt betyg när en ff försvann den 12:e, varför är det så? Dock har betyget gått ner 10% inom 2 veckor i omgångar utan att någon uppdatering är gjord. Senaste är 31 maj. Också väldigt märkligt.

För mig påverkade det inte betyget negativt alls när jag lånade 150k och gick från 0 till 1 ff. Det var i april och då låg jag på 3,2, vilket har sjunkit varje månadsskifte ned till 2,9 som det var fram till nu, innan jag blev av med ett par betalningsanmärkningar och det sjönk ytterligare till 1,8.

Så har du tur så händer inget alls när skulden dyker upp.
Hur många anmärkningar har du kvar nu Bramse? 1? Vi verkar haft liknande lägen men du ligger lite före mig, så det är intressant att följa.

Gamblewhore
Skriv om du gick igenom när du har ansökt. Har liknande som dig med 500 blanco

Jag sitter fastspikad på 0.12. Inkomst från 2018 kommer först i augusti, höjs med knappt 100k, får se om det påverkar.
Nästan sugen att pröva lendo eller liknande på 150-200 bara för att se vad man erbjuds för ränta..

Jag sitter fastspikad på 0.12. Inkomst från 2018 kommer först i augusti, höjs med knappt 100k, får se om det påverkar.
Nästan sugen att pröva lendo eller liknande på 150-200 bara för att se vad man erbjuds för ränta..

0.12? inkomsten från 2018 uppdaterades väl i juni enligt andra här å om man googlar?

Ja jag kommer prova advisa för dom ha några banker jag ä nyfiken på å 350tusen för där ä maxgränsen för några banker.

0.12? inkomsten från 2018 uppdaterades väl i juni enligt andra här å om man googlar?

Ja jag kommer prova advisa för dom ha några banker jag ä nyfiken på å 350tusen för där ä maxgränsen för några banker.

För de som fick tillbaka på skatten i juni. Övriga och mig i augusti.

Hur många anmärkningar har du kvar nu Bramse? 1? Vi verkar haft liknande lägen men du ligger lite före mig, så det är intressant att följa.

Ja, en kvar. Jag hade 12 stycken när jag började hänga här, och 24,6 i UC, så det har väl hänt en del även om det känns som en långsam process.

Har just nu en uc på 31%, har en oanvänd kredit på Credway på 30k, tror ni det blir någon minskning på % om jag avslutar den?

Om krediten inte är använd så tror jag inte det är till din fördel att avsluta den heller faktiskt.

Om krediten inte är använd så tror jag inte det är till din fördel att avsluta den heller faktiskt.
Men har man låg inkomst i relation till lånet man vill ta kan det nog vara bra att avsluta krediter även om det skulle försämra betyget något. Detta eftersom bankernas kalkyl blir bättre då. Man ska inte enbart stirra sig blind på betyget.

Hur länge syns betalda lån på UC? Ett år?Tänker på rubriken "krediternas utveckling" som sträcker sig 12 månader. Om jag har betalat ett lån så kommer banken ändå se att jag haft ett lån? Tänker jag rätt?

Hur länge syns betalda lån på UC? Ett år?Tänker på rubriken "krediternas utveckling" som sträcker sig 12 månader. Om jag har betalat ett lån så kommer banken ändå se att jag haft ett lån? Tänker jag rätt?
ja 12 månader

Ingen uppdatering än hos mig.
Ska bli väldigt intressant att se vad det sticker iväg till.
Har 53.2% i risk nu vilket får ses som anmärkningsvärt högt med tanke på min lön utan anmärkningar,skuld hos KFM, missbrukade krediter eller över 20 förfrågningar.

Är du säker?
Jag trodde bara du själv såg avslutade krediter och inte banken?
De ser inte själva lånen, men de ser kreditnivåerna de senaste 12 månaderna. De ser ju t.ex. inte att du byter långivare under denna period. Har man relativt mycket underskott är det nog bra att kunna visa upp att man haft UC-lån.

Är du säker?
Jag trodde bara du själv såg avslutade krediter och inte banken?
när du tar en UC så får du en kopia på dom uppgifter som UC har lämnat ut. som Korpen skrev så ser dom kreditnivåerna och antal lån och kreditgivare som man har haft under senaste året, men exakt vilken bank det rör sig om står inte med om det inte är något som är från senaste året som man kan se under förfrågningarna

Inatt försvann 4 av totalt 7 ff å kreditbetyget sjönk från 1.47 till 0.53. Blir spännande å se vilka erbjudanden jag kan få när 2 till försvinner å summorna sjunkit också.

Dock lite orolig ni nämner en avslutad kredit kan vara negativ. Har avslutat oanvänd kredit hos northmill på 30k som borde synas kommande dagar.

Har ju i annan tråd nämnt jag har runt 500k i blanco å hade gett upp men nu börja väl ändå läget se lovande ut att någon bank nappar?

Senast ändrad:
Inatt försvann 4 av totalt 7 ff å kreditbetyget sjönk från 1.47 till 0.53. Blir spännande å se vilka erbjudanden jag kan få när 2 till försvinner å summorna sjunkit också.

Dock lite orolig ni nämner en avslutad kredit kan vara negativ. Har avslutat oanvänd kredit hos northmill på 30k som borde synas kommande dagar.

Har ju i annan tråd nämnt jag har runt 500k i blanco å hade gett upp men nu börja väl ändå läget se lovande ut att någon bank nappar?

En oanvänd kredit kan vara bra, men har du haft flera var det nog bara bra att du sa upp den. Avslutade krediter kan höja betyget tillfälligt, men jag tror att det planar ut efter ett tag. Lycka till och uppdatera gärna hur det går!

UC score uppdaterades. Förbättrades från 2,5 till 0,8 förra månaden efter jag betalade bort ecster 30.000 och runt 17.000 av 70.000 nordea kort.

I juni nollade både nordea och ecster. Score blir bättre från 0,8 till 0,5.

Jag har 2FF. 1 försvinner om 3 veckor, andra om 2 månader. Jag tror inte det skulle bli ännu bättre när de försvinner. Vet inte längre vad kan jag göra för att bli utmärkt 0,1.

Det är uppdaterat nu va? Står juni, och de belopp jag ser verkar stämma per 30 juni

Uppdaterat hos mig också. Två mindre krediter avslutade men oförändrad UC-score. Brukar det vara någon typ av fördröjning innan scoren uppdateras?

Gick från 0.8 till 1 med ett nytt lån på 170 000

Hände inte ett skit för mig när min uppdatering gjordes.
Dock nästa månad måste de väl hända något, iofs höjs mitt bolån då men mina blacolån går från 450 000 till 130 000. Jag tycker de borde göra något positivt med betyget iaf...

Hände inte ett skit för mig när min uppdatering gjordes.
Dock nästa månad måste de väl hända något, iofs höjs mitt bolån då men mina blacolån går från 450 000 till 130 000. Jag tycker de borde göra något positivt med betyget iaf...
Skillnad kommer det bli, men räkna inte med någon stor förändring. Ff och nyttjade kreditkort är det som påverkar mest. Jag sänkte mina blanco med 30.000 men höjde mitt nyttjande av kreditkort (betalar dock hela fakturan alltid så jag betalar ingen ränta) från 9800/50000 till 11500/50000 och betyget gick får 2.0 till 2.4.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp