Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Thank you both for the answers, I’m a bit more relaxed now. Let’s hope all will work out well tomorrow.

Have a great evening!

Hej!

Hur många ff är okej att ha när man ansöker om ett lån?

Jag hade 9 st. När jag fick mitt samlingslån förra sommaren. Sen om man har flera så är det ju Mer ok om de är äldre ff.

Ok! Jag har 8 stycken nu, och risk på 15.7 försvinner 4 st slutet av maj. Så 4 kanske inte är så farligt får vänta och se vad betyget blir slutet av månaden :)

Jag testade och tog en koll på mig själv och jag ligger riktigt uselt just nu.
Riskprognos: 22%

När jag kollar min upplysning så finns en del gamla Krediter och smslån kvar som är återbetalda.

hcu49Yh.png

Gör dessa att jag får sämre betyg, även fast jag inte utnyttjar de krediterna?
Hur får dessa att försvinna?

När jag kollar min upplysning så finns en del gamla Krediter och smslån kvar som är återbetalda.

hcu49Yh.png

Antingen står det nedanför att dom är avslutade och om det inte gör det måste du ringa kreditgivarna och avsluta dom. Först då försvinner dom från UC

Hej allihopa
Kan inte förklara för mig hur ändrar man sin underskott???
Tack på förhand.

hcu49Yh.png

Dom där är inte avslutade, du får kontakta resp bank och avsluta dom, sedan försvinner dom helt och hållet efter ett år

När uppdateras min kreditvärdighet på minUC? Syns det imorgon eller blir det nästa vecka?

När uppdateras min kreditvärdighet på minUC? Syns det imorgon eller blir det nästa vecka?

Förfrågningar/anmärkningar redovisas dagligen/veckovis(?). Skulder som Blanco/krediter uppdateras nu imorgon men syns inte förrän mitten av nästa månad.

Min skuldsanering gick ut i oktober 2020, jag har inga lån på UC, jag har en anmärkning med datum 2018-05-02, som gick ut idag, betyget sjönk från 5 till 3, jag har en anmärkning till som går ut 2021-08-07, det är restavgift för tv. Jag måste alltså vänta ut den också innan betyget hamnar under 1, hade hoppats att denna som gick ut idag hade räckt för att få ner betyget, har som sagt inga lån på UC och 537 tusen i inkomst 2020, 518 tusen 2019. Jaja har varit på KF med löneutmätning sen 2013, så några månader till kan man väl vänta .

Min skuldsanering gick ut i oktober 2020, jag har inga lån på UC, jag har en anmärkning med datum 2018-05-02, som gick ut idag, betyget sjönk från 5 till 3, jag har en anmärkning till som går ut 2021-08-07, det är restavgift för tv. Jag måste alltså vänta ut den också innan betyget hamnar under 1, hade hoppats att denna som gick ut idag hade räckt för att få ner betyget, har som sagt inga lån på UC och 537 tusen i inkomst 2020, 518 tusen 2019. Jaja har varit på KF med löneutmätning sen 2013, så några månader till kan man väl vänta .

Vad är det du ska göra? Söka nytt lån?

Exakt Zaozi, jag behöver söka blancolån till insats, helst utanför UC, jag sökte i oktober 20 när min skuldsanering gick ut genom Lendo/compricer och jag fick bolån 2 millar (1.7) från nordax till 3.95 %, i deras kalkyl var det OK om jag finansierar instans 300 tusen med blancolån, sen när jag sökte blancolån så fick jag enbart erbjudande från Thorn 100 tusen till 20% ränta. Så husdrömmarna fick vänta, hade lite hopp att allt låg i denna anmärkning som gick ut idag ( 3G 8700 kr) men uppenbarligen måste jag ju vänta ut den som går ut i augusti, restfört tv-avgift på 894 kr =(

Exakt Zaozi, jag behöver söka blancolån till insats, helst utanför UC, jag sökte i oktober 20 när min skuldsanering gick ut genom Lendo/compricer och jag fick bolån 2 millar (1.7) från nordax till 3.95 %, i deras kalkyl var det OK om jag finansierar instans 300 tusen med blancolån, sen när jag sökte blancolån så fick jag enbart erbjudande från Thorn 100 tusen till 20% ränta. Så husdrömmarna fick vänta, hade lite hopp att allt låg i denna anmärkning som gick ut idag ( 3G 8700 kr) men uppenbarligen måste jag ju vänta ut den som går ut i augusti, restfört tv-avgift på 894 kr =(

Ok, fattar! Men om du ändå blir fri från anmärkningar osv i augusti så är det väl bättre att vända dig till en traditionell bank och inte Nordax som riktar in sig på just folk med anmärkningar och sämre kreditvärdighet? 3.95% är en låg ränta på ett blancolån men hög för ett bolån på flera miljoner.

Detta med att Brixo gör en sista rapport till UC 1 maj, sen slutar de rapportera dit, innebär det att det Brixo lån man har inte kommer synas på UC från mitten av maj eller mitten av juni ?

Va tror vi om betyget till i morgon?
Ligger nu på 36,9 %. 8 förfrågningar blir 7 i morgon. Samtidigt som den ”nyaste” misskötta krediten blir 1 år gammal i morgon.
Ska man tro på någon förbättring eller va tror ni ? :)

Va tror vi om betyget till i morgon?
Ligger nu på 36,9 %. 8 förfrågningar blir 7 i morgon. Samtidigt som den ”nyaste” misskötta krediten blir 1 år gammal i morgon.
Ska man tro på någon förbättring eller va tror ni ? :)
Tror inte att du ska hoppas på för.mkt. att anmärkningar och det blir gamla var det aldrig ngt jag märkte av att det hjälpte på betyget iallafall

Tror inte att du ska hoppas på för.mkt. att anmärkningar och det blir gamla var det aldrig ngt jag märkte av att det hjälpte på betyget iallafall
Ne absolut. :) blev glad bara när betyget sjönk från 44,5 till 36,9 här om dagen från att gå från 9 till 8 förfrågningar. :folded: Men nått litet skutt till vore ju trevligt :facejoy:

Vad tror ni (enbart spekulationer såklart) om mitt ucbetyg när min inkomst uppdateras i juni? Betyg nu 12,6%

inkomst 417’ (62’)
Underskott av kapital 62’ (35’)

9ff (vid uppdateringen är två nyare än 6 månader)
Bolån 3.2’’
Blancolån cirka 450’ (2st)
Kreditkort 0/30’
Inga anmärkningar

vågar man hoppas på ett bra?

Vad var din inkomst tidigare? Högre inkomst kan ju tyvärr leda till sämre UC då man hamnar i en ”bättre” jämförelsegrupp. Min erfarenhet är att det som påverkar betyget mest är
1. Sänka sina utnyttjade krediter
2. UC ff som försvinner

För några år sen fick jag missbrukad kontokredit hos nordea, ärendet skickades till inkasso, gjorde upp avbetalningsplan som fortgick under ca 4-5 månader, blev först meddelad om att denna "anmärkning" skulle synas i 2 eller 3 år, men efter sista betalningen gjorde jag en UC på mig själv och anmärkningen var borta. Nordea och finansbolaget nöjde sig alltså med att få tillbaka pengarna, med ränta och drog därefter själva tillbaka anmärkningen, vilket var jättesnällt.

Så kontentan är, man ska inte ropa hej innan man gjort allt man kan.

När skulle ni tippa på att det uppdateras ? Imorgon , på torsdag?
Jag är så himla peppad nu när alla lån är betalda och ska vara avslutade :) :)

I morgon, helgdag på torsdag. Borde vara logiskt öven om UC är allt annat än logiska och förutsägbara ;-).

Jag har mkt bättre siffror än förra månaden men betyget är exakt samma. Kanske blir bättre om någon dag.

min är inte uppdaterad men igår gick jag från 2,1 till 1,6 när 1 ff försvann.
nu bara 3ff kvar som försvinner om en månad :)

Jag fick uppdatering inatt, gick från 2.4 till 1.7. Enda ”stora”skillnaden utöver ordinarie amortering var att jag betalade bort en avbetalning gällande ca 5000:- hos Resurs Bank.

Laddar mot att söka samlingslån efter uppdaterad inkomst och att dom sista 2 FF försvinner i början av Juni nu :).

Jag gick från 11,85 till 3,04, då har jag betalat av mina två enda kreditkort varav det ena ligger outnyttjat kvar.

ska bli väldigt intressant att se vad som händer när inkomsten ändras från 62tkr 2019 till 417tkr 2020 :) har ändå 8-9 ff kvar

Dessa två inlägg ovan visar det jag skrivit en hel del om. Man kan ha upp till 10 förfrågningar och ha ett ganska bra betyg om man i övrigt har bra förutsättningar.

Har haft 0,26% i säkert ett halvår nu trots att jag efter detta har betalt av ett lån helt, har bara ett storbankslån på 300k kvar och totala skulden är nedbetald med säkert 40-50000 under perioden. En outnyttjad kredit och nya inkomstuppgifter som höjt årsinkomsten (ca 425k) med 10000 och minskat underskottet med 40k.

Det känns som att jag fastnat på en tröskel nu och oavsett vad som händer har jag så bra betyg jag kan få med ett lån i den storleken. Tycker bara det är lite lurigt att det inte ens rört sig med någon procent trots många positiva förändringar i förutsättningarna.

Från 25 till 14%. Har inte gjort nästan nånting sen förra månaden. Krediter på 80k utnyttjat av 90k. Samt blanko på 500k och belåna 2 ggr inkomsten. Skulle behöva låna/samla 100k för att lösa massa småskit. Har man chans med 14%? Tänker på exempelvis dom med låga krav tex thorn, remember kanske cash buddy?

Troligen låg chans, men visst kan det finnas möjlighet. Dock kanske inte räntan blir så tilltalande.
har du många och färska FF?

Men inte 100k på cashbuddy, där är väl Max 25k för ny kund och 45k för befintlig kund?

Har 4 FF nu. Blev nyss av med 4 st. Resten försvinner senare i höst. Skiter i räntan just nu. Vill bara överleva ett halvår framåt

Många av mina krediter har blivit uppsagda. Ska de inte försvinna från uc då?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp