Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Har 4 FF nu. Blev nyss av med 4 st. Resten försvinner senare i höst. Skiter i räntan just nu. Vill bara överleva ett halvår framåt

Personligen skulle jag testa att söka, jag fick (dock ca 2 år sedan) 90k från Remember med motsvarande förutsättningar som dig.

Många av mina krediter har blivit uppsagda. Ska de inte försvinna från uc då?

Har de officiellt gått till inkasso? Brev om uppsägning brukar ge dig runt fyra veckor att reglera utestående skuld. Därefter har vissa banker en marginal om 1-3 veckor innan det faktiskt skickas vidare.

Har skuldsaldo hos KF och antal anmärkningar som försvinner samt ett utmätnings försök. För ett några månader sedan på samma dygn försvann 10st anmärkningar men UC stod stila. För en vecka sedan utmätnings försök fyllde ett år... betyg oförändrat.. Men idag när antal anmärkningar blev från 8 till 7 då förbättrades betyget med cirka 3%. Så en vägledning till andra som har mer än 7 st anmärkningar att betyget förbättras när antal anmärkningar sjunker under 8.

Tjena, har i dagsläget 13,97 i kreditbetyg, inga lån, inga förfrågningar men tre stycken betalningsanmärkningar. Två är restförda från ett skattekonto och den ena är ett försök till utmätning total summa för alla landade på idiotiska 20 000kr. Den sista registrerades 2020-02-03. Jag har under det senaste året gått ifrån 170 300 i lön 2019 till ca 400 000 2020. Hur kommer detta påverka mitt betyg och kan jag förvänta mig att jag är helt ren 2020-02-03? Helt ny på forumet så all relevant information uppskattas.

Tjena, har i dagsläget 13,97 i kreditbetyg, inga lån, inga förfrågningar men tre stycken betalningsanmärkningar. Två är restförda från ett skattekonto och den ena är ett försök till utmätning total summa för alla landade på idiotiska 20 000kr. Den sista registrerades 2020-02-03. Jag har under det senaste året gått ifrån 170 300 i lön 2019 till ca 400 000 2020. Hur kommer detta påverka mitt betyg och kan jag förvänta mig att jag är helt ren 2020-02-03? Helt ny på forumet så all relevant information uppskattas.
Du har två st betalningsanmärkningar+ utmätnings försök. Utmätnings försök är notering av KF och det är värre än anmärkning. Hade 8-9 st anmärkningar men inte utmätnings försöket och Uc betyg typ låg på 8%.Det är bara en jämförelse att du inser hur alvarligt är utmätnings försöket. Har din inkomst uppdaterats eller kommer att uppdaterats i juni? Om det uppdaterats i juni då kommer du att få bättre betyg men som sagt med "utmätningen" kommer du aldrig att få bra betyg. Helt ren kommer du att bli 2023-02-03.

Du har två st betalningsanmärkningar+ utmätnings försök. Utmätnings försök är notering av KF och det är värre än anmärkning. Hade 8-9 st anmärkningar men inte utmätnings försöket och Uc betyg typ låg på 8%.Det är bara en jämförelse att du inser hur alvarligt är utmätnings försöket. Har din inkomst uppdaterats eller kommer att uppdaterats i juni? Om det uppdaterats i juni då kommer du att få bättre betyg men som sagt med "utmätningen" kommer du aldrig att få bra betyg. Helt ren kommer du att bli 2023-02-03.

Min inkomst har inte uppdaterats än. Men med risk för att vara lite småtrög: försvinner alla noteringar och anmärkningar efter tre år eller kommer jag att dras med utmätningsförsöket hela livet? Mitt mål är att kunna köpa hus 2023 och min jag planerar inte att en försöka få till något lån eller krediter fram tills dess.

Min inkomst har inte uppdaterats än. Men med risk för att vara lite småtrög: försvinner alla noteringar och anmärkningar efter tre år eller kommer jag att dras med utmätningsförsöket hela livet? Mitt mål är att kunna köpa hus 2023 och min jag planerar inte att en försöka få till något lån eller krediter fram tills dess.

Utmätningsföesöket syns också i 3 år

Allt försvinner efter tre år. Som sagt, du kommer att bli helt ren i februari 2023.

Hur kan man förbereda ett så gott kreditomdöme som bara möjligt under den tiden man sitter med anmärkningar och utmätningsförsök? Finns det några verktyg tillgängliga eller är alternativet att bara sitta lugnt i båten och hoppas på det bästa?

Hur kan man förbereda ett så gott kreditomdöme som bara möjligt under den tiden man sitter med anmärkningar och utmätningsförsök? Finns det några verktyg tillgängliga eller är alternativet att bara sitta lugnt i båten och hoppas på det bästa?
Ta inga ff så det står på 0 till antalet sen.
Och betalar nej blanco och kredit så mkt som det går, framförallt krediter

Ta inga ff så det står på 0 till antalet sen.
Och betalar nej blanco och kredit så mkt som det går, framförallt krediter

Har varken krediter eller lån bortsett från CSN i dagsläget. Ni som har lite mer insikt i hur det funkar: tror ni att jag kommer att komma ut på andra sidan med ett bra kreditomdöme?

Har varken krediter eller lån bortsett från CSN i dagsläget. Ni som har lite mer insikt i hur det funkar: tror ni att jag kommer att komma ut på andra sidan med ett bra kreditomdöme?
Ja klart har du inga lån inga förfrågningar och inkomst så blir det ju bra sen när du är fri från kfum

Jag ser fortfarande inte mitt ”nya” kreditbetyg. Är det någon mer som det inte har uppdaterats för ännu?
Brukar det vara att det kan släpa för vissa?

Varit i din sits och direkt efter sista utm.försök försvann så gick mitt betyg till 0.3 tror jag det var, hade då inga andra anmärkningar kvar. Så du kommer att vara kreditvärdig 2023 om du inte drar på dig nya skulder eller anmärkningar.

10%!
Snyggt Anam.

Finns säkert något svar i forumet, men hur stor betydelse har det för betyget när en ff blir 6 månader gammal. Jag har varit så jäkla dum igen och dragit på mig ff. Och en blir 6 mån nu den 4 juni och två till den andra juni. Har 7 ff sammanlagt nu igen. Tänkte om det ändå kunde gå ner rätt bra när ff blir 6 månader.

Finns säkert något svar i forumet, men hur stor betydelse har det för betyget när en ff blir 6 månader gammal. Jag har varit så jäkla dum igen och dragit på mig ff. Och en blir 6 mån nu den 4 juni och två till den andra juni. Har 7 ff sammanlagt nu igen. Tänkte om det ändå kunde gå ner rätt bra när ff blir 6 månader.
Det har aldrig gjort någon skillnad på mitt betyg i alla fall. Det är först när de har försvunnit helt.

För mig har jag sett skillnader vid 6 månader ett flertal gånger, sen andra gånger har inget påverkat. Inatt gick jag från 5.7% till 5.3% utan någon som helst förklaring, man vet aldrig riktigt hur det funkar och jag tror inte ens UC själva vet. :facejoy:

Det har aldrig gjort någon skillnad på mitt betyg i alla fall. Det är först när de har försvunnit helt.
Ok! Kanske bara bita i det sura äpplet och vänta ut alla tills nästa år. Bara jobba vidare med uc betyget på annat sätt

jag har också sett små förbättringar flera gånger där den enda tänkbara anledningen är just att förfrågningar har blivit 6 månader.

_______

mitt betyg gick denna månad från 1,6 till 1,7 då min nyttjandegrad på krediterna gick från 31% till 45%

Jag har något i mitt UC som heter ”Förändring av skuldsaldo” Fick några anmärkningar 2017 som idag är borta samt inga KF-skulder. Hur länge syns detta? Påverkar detta betyget? För jag tycker jag har ett märkligt betyg med den inkomst och det ynka privatlånet jag har.

Mitt betyg är ännu väldigt högt. Min sista anmärkning försvann för nästan 2 månader sen, betyget låg då på 14 när det försvann upp till 30%!. Försvann en ff idag så nere på 26%.
Ni som haft sista anmärkningar som försvunnit hur lång till har det tagit innan det blev bra för er?
Tycker inte det borde ligga så högt:
Inkomst 400.000
Blanco 70.000
Kredit 47/50
7 FF.
Vet att kredit är högt utnytjad och en del FF (2 försvinner innan nästa månad) men ändå känns som jag ligger väldigt högt ändå..

Det här är för bra för att vara sant. Från 46.8% till 30.4% igår(skuld saldo borta hos KF) och idag från 30.4% till 23.4%. Förresten 5 st anmärkningar, ett utmätnings försök och skuld saldo på 24 månader. Den UC system är väldigt märklig!

Har någon noterat om ett kreditkort som funnits med i ett år har någon skillnad i påverkan på betyget än ett som funnits i 20 år ?

Äntligen var min kredit äntligen betald!

fick skitdåligt betyg när jag ”stängde av” kortet så har legat som maxad kredit i flera månader..
Fått betat av från 28900kr ner till 0kr nu på knappt en månad!

kommer nog dock synas 9500kr inför nästa uppdatering och 0kr samt avslutad till mitten juli?

någon som vet om 100% utnyttjad kredit på 9500kr eller nästan 30k spelar någon roll för betyget? Eller är 100% lika illa oavsett summa?

Har någon noterat om ett kreditkort som funnits med i ett år har någon skillnad i påverkan på betyget än ett som funnits i 20 år ?

vet egentligen inte om det svarar på din fråga men spännande iakttagelse kring kreditkort. Jag och sambon står på alla blanco tillsammans vi har tre kreditkort var som vi just nu betalar av. Från att ha varit maximalt utnyttjade på våra sex krediter ligger vi nu på 57%. Vi har valt att betala minimum på alla och lagt allt över på ett vilket gör att ett av sambons kreditkort är nollat. Nu tog vi ett blancolån på 70000 och hennes uc ökade med 0,1 samtidigt som min ökade med 0,5. Ingenting skiljer förutom att jag har 200 kr mer i lön och hon har ett nollat kreditkort

Senast ändrad:
Uppdateras uc i mitten av månaden? Ska bli spännande att se vad skillnaden blir när min inkomst går upp 350k jmf 2019

Nere på 1,6 % och ändå 7 FF som alla går ut i början av 2022.

Meeeeen snart ska inkomsten för 2020 uppdateras och jag har tjänat ca 25.000 kr mindre. Undrar om det kommer göra någon skillnad alls!

Uppdateras 17:e enligt UC.
är det kundtjänsten som sagt det eller går det att läsa någonstans?

jag har nu 3ff som alla är från 15/6 förra året, mitt underskott stiger med ungefär 110k så jag vill helst söka före inkomsten är uppdaterad

är det kundtjänsten som sagt det eller går det att läsa någonstans?

jag har nu 3ff som alla är från 15/6 förra året, mitt underskott stiger med ungefär 110k så jag vill helst söka före inkomsten är uppdaterad
Under 2021 kommer aviseringarna ske kring den 15 april, 17 juni, 4 augusti, 15 september samt 8 december.

när exakt försvinner mina förfrågningar från 15/6 2020? försvinner dom 15/6 precis efter midnatt eller är det någon annan tid eller är dom borta först 16/6?

jag är ganska så nervös inför detta då jag har väldigt hög belåning och dyraste lånet ligger på 12% som bara måste sänkas

när exakt försvinner mina förfrågningar från 15/6 2020? försvinner dom 15/6 precis efter midnatt eller är det någon annan tid eller är dom borta först 16/6?

jag är ganska så nervös inför detta då jag har väldigt hög belåning och dyraste lånet ligger på 12% som bara måste sänkas
De försvinner 15/6

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp