- Meddelanden
- 106
- Mottagna reaktioner
- 35
- Poäng
- 147
Är bara nervös att det påverkar mycket mer negativt med 6ff istället för 5 och att jag får mindre erbjudanden till högre ränta då..0.7% är ett helt okej betyg ju.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Är bara nervös att det påverkar mycket mer negativt med 6ff istället för 5 och att jag får mindre erbjudanden till högre ränta då..0.7% är ett helt okej betyg ju.
Skaffa kreditkollen från uc som kostar 49 kr/mån. Så kan du få mkt bättre koll än via kreddy. Sen när du ser att lånen är bort från uc så kan du säga upp kreditkollen.Känns ju helt befängt om det inte gör någon skillnad att gå från 8ff till 3 sen har jag betalt in 2 lån som syns på uc denna månaden som jag väntar på att ska försvinna så när dom försvunnit från Kreddy ska jag söka tänker jag.. så ser jag om betyget har ändrat sej
Men hela kreditutrymmet syns alltid fast den är nyttjad 0?Märkte att länsförsäkringars kreditkort rapporterar lite konstigt.
Trots att jag hade några tusen utnyttjat vid skiftet maj/juni så rapporteras noll kr nyttjat...
Så länge jag betalar hela fakturan varje månad och inte delar upp betalning även verkar jag kunna maxa kortet och ändå ha 0 kr enl uc
Precis så.Men hela kreditutrymmet syns alltid fast den är nyttjad 0?
Märkte att länsförsäkringars kreditkort rapporterar lite konstigt.
Trots att jag hade några tusen utnyttjat vid skiftet maj/juni så rapporteras noll kr nyttjat...
Så länge jag betalar hela fakturan varje månad och inte delar upp betalning även verkar jag kunna maxa kortet och ändå ha 0 kr enl uc
Men om du maxar kortet och betalar hela fakturan varje månad så är det väl inte så konstigt?
Kommer nog uppdateras tidigare än vanligt. Det har det gjort tidigare år i juli månad.När uppdateras min uc denna månad? Hört olika
Det du säge upp nu kommer inte synas på den här uppdateringen, det kommer synas i augustiBorde jag i så fall säga upp min nollade kredit som jag har? Jag har blanco på 445 och behöver söka samlingslån på 500. Bättre att inte den nollade krediten ligger kvar då?
Alltså huuuur är ens detta möjligt. På minuc har jag 5.3 i betyg. Chansade å slängde iväg en ansökan på advisa. = Äckel sambla igår.
Å där visar nu flertalet kopior på kivra från olika banker att mitt betyg ligger på höga 26% 😳
Nu bryr jag mig inte ett år framåt men det är ju sjukt att deras egna riskuträkning kan skilja så mycket.. Santander är enda banken som hade likadan procent som minuc dvs 5.3
Något måste ju ha förändrats? Det går ju inte ner så mycket för ingenting.Mitt UC betyg gick ner från 26.2% till 12.2% idag. Ingen aning varför. Inget har förändrats
Mitt UC betyg gick ner från 26.2% till 12.2% idag. Ingen aning varför. Inget har förändrats

Har kollat, ser inget som har försvunnit eller ändrats. Får kolla senare och se om betyget har ändrats tillbaka till 26 :')Något måste ju ha förändrats? Det går ju inte ner så mycket för ingenting.
Ska flytta och bli sambo
Är det bättre att ansöka om lån innan eller efter.
Hur mycket påverkar en flytt UC?
Toppen tack.Är det 1-2 flyttar på ett par år är det ingen fara. Flyttar du 5 gånger på ett år kan det påverka negativt.
Jag sa upp min kredit igår och min bank sa att det kunde ta upp till 3 månader innan det syns på UC. Hoppas verkligen det går snabbare än så.Det du säge upp nu kommer inte synas på den här uppdateringen, det kommer synas i augusti
Vad innebär förändring av skuldsaldo? Har ett privatlån på 100k inga ff. Blev av med mina anmärkningar förra året. Är helt clean idag. Påverkar dessa mitt betyg?
Årsinkomst 400k de senaste 3 åren. Mitt betyg är ”bra” på 1.5. Tycker det är jättemärkligt.
Okej. Försvinner de efter 5 år eller?Att beloppet som du varit restförd för har ändrats, antingen har skuld tillkomit, försvunnit, betalning skett eller räntor ökat så pass att man noterat det speciellt.
Okej. Försvinner de efter 5 år eller?
Märkligt. De är ju från 2017 och syns fortfarande..5 år lät länge. 2 eller 3 år borde det synas på uc
På upplysningen eller gamla händelsebevakningar?Märkligt. De är ju från 2017 och syns fortfarande..
Historiska händelsebevakningar. Tycker bara det är märkligt att jag har 1.5 i betyg. Det ända jag har är som sagt ett privatlån på 100’ som är betalat 55% noll FF.På upplysningen eller gamla händelsebevakningar?
Historiska händelsebevakningar. Tycker bara det är märkligt att jag har 1.5 i betyg. Det ända jag har är som sagt ett privatlån på 100’ som är betalat 55% noll FF.
Är husköp på G. Visst, banken kanske inte bry sig om betyget då jag kan uppvisa god ekonomi.
Tack för de snabba svaren, Lasse!
Man får tycka det är dåligt. Risken för betalningsproblem är statistiskt högre och då går betyget upp.Hej jag har flyttat en gång om året i 4 år och 2 ggr förra året pga att mitt jobb flyttat och jag har bytt kontorsort. Har det dragit ner mitt UC och hur länge hänger det kvar i såfall? Så dåligt…
Står att jag flyttat 2018 och 2020 i min ucMan får tycka det är dåligt. Risken för betalningsproblem är statistiskt högre och då går betyget upp.
Hittar inte men kan tänka mig 2-3 år är tiden som uppgift om tidigare adress hänger med
Kolla upp hur länge det kommer finnas kvar, det borde uc kunna svara på. Mer än 3 år låter konstigtStår att jag flyttat 2018 och 2020 i min uc
Jaa det är ju så att jag har förbättrat min lön med allt detta flyttande och fått en skitbra tjänst! Jag har klivit upp 3 snäpp i lön och flyttat mycket.jag har även skiljt mig. Det har dragit ner mitt kreditbetyg massor.Man får tycka det är dåligt. Risken för betalningsproblem är statistiskt högre och då går betyget upp.
Hittar inte men kan tänka mig 2-3 år är tiden som uppgift om tidigare adress hänger med
Jaa det är ju så att jag har förbättrat min lön med allt detta flyttande och fått en skitbra tjänst! Jag har klivit upp 3 snäpp i lön och flyttat mycket.jag har även skiljt mig. Det har dragit ner mitt kreditbetyg massor.
Alltså jag undrar också får inkassobolag ta en UC? Jag hade en räkning som gick till inkasso på 2 v.De tog då en UC????
Såsom du säger, de ligger kvar i 3 år, var nyligen i kontakt med UC om detKolla upp hur länge det kommer finnas kvar, det borde uc kunna svara på. Mer än 3 år låter konstigt