- Meddelanden
- 627
- Mottagna reaktioner
- 117
- Poäng
- 307
Avslutade krediter försvinner 10 månader senare = ingen påverkan på kreditbetyget
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Gjorde en koll och fick reda på att:
"49% av alla svenskar tillhör samma grupp som du!"
Jahapp, låter ju trevligt. Undrar vad jag har för nytta av att veta det?
I övrigt stod det "utmärkt" och "0.1%."
Så om nu nästan 50% tillhör detta så känns ju skalan lite märklig?
Frågade faktiskt UC vad siffrorna egentligen betyder:
"Vad menas egentligen? Har jag samma kreditvärdighet som 49 procent av befolkningen?"
"49% av svenska befolkningen har den bästa riskprognosen som du har "
"Ok, och vad betyder de 0,1% som stod i själva cirkeln då?"
"Det är den absolut bästa riskprognosen som man kan ha 0,1% , dvs 0,0% finns ingen människa som har i och med att det finns alltid en chans att något kan gå fel i ekonomin. Det har ingenting med inkomster att göra utan risken att betala något sent någon enstaka gång."
Vet inte om jag blev så mkt klokare på svaret egentligen...
För övrigt är jag tveksam till hur bra dessa upplysningar egentligen fungerar. UC hade ju åtminstone inte koll på 2 av korten jag har, OKQ8 kreditkort med 50 000 i köpgräns, och inte heller koll på att jag hade ett Eurocard med unlimited i köpgräns. Men men...
Vad tycker ni om kreditbetyg 6,1? Finns det någon chans att storbankerna, t ex Swedbank, kan överväga ett lån? Har vid sidan av betyget 6 ff.
Fast anställning fr december, månadslön 24.000. Tidigare lån/krediter 230.000 kr utspritt på 6 olika banker/kreditföretag. Årsinkomst senaste året 297.000, underskott 50.000 kr.Fler faktorer spelar in, så går inte att säga utan mer info.
Fast anställning fr december, månadslön 24.000. Tidigare lån/krediter 230.000 kr utspritt på 6 olika banker/kreditföretag. Årsinkomst senaste året 297.000, underskott 50.000 kr.
Jag vet inte hur tillförlitlig den där skalan är.Tycker den ändra sig lite hela tiden om året.
Jag har 5,4 % i betygsskala och hade 5 UC men en försvann i Måndags så nu har jag 4 men det står fortfarand 5,4 % ? Borde det inte sjunka? Sen till saken jag har en anmärkning som gå väck i Mars 2015 är det kanske det som gör att det inte sjunker?
gick från 80,7% till 76,2% natten till idag
varför vet jag inte. ingen förändring skedde på upplysningen.
Kan ha med tid att göra, tex om det var en månad eller ett halvår sedan en viss upplysning togs...
Hej! Jag gick från 35% till 84% tack vare en förfrågan från Svea inkasso. Hur svårt är det att sänka sig igen? Ingen skillnad på en månad trots att 3 frågor försvunnit samt ett litet blancolån borta.

Hej! Jag gick från 35% till 84% tack vare en förfrågan från Svea inkasso. Hur svårt är det att sänka sig igen? Ingen skillnad på en månad trots att 3 frågor försvunnit samt ett litet blancolån borta.
Hej,
När du ligger på så högt som 76 % har du betalningsanmärkningar då? Eller kan man få så högt även utan?

Hej Kasselekonomi!
Då förstå jag lite bättre men jag har alltid undrat var blank förfrågan är? Är det om man inte sköter betalningen till Svea så gör dom en blank förfrågan eller vad? Men det är ju sjukt jag har en anmärkning gå i för sig bort i April men jag har 4,9 hur kan dom sätta typ 100% efter en blank är ju sinnes.
Men när försvinner din blanka då , efter det lär väl din UC ser bra ut![]()

Hej! Någon som vet när "min kreditupplysning" uppdateras?
Har betalat massor av lån och krediter (allt blev betald 20/11-2014), men ingenting har ändrats när jag loggar in på MinUC.
Tacksam för svar
15-16:e månaden efter
Jag har över 600000:- i blancolån på min Uc (egentligen bara 400000:- har inte hunnit uppdaterats än)
Har 85000:- underskott.
Betyg? Bra 1,3%. Skumt. Får se vad som händer när skulden minskar med 200000:-...
Jag har över 600000:- i blancolån på min Uc (egentligen bara 400000:- har inte hunnit uppdaterats än)
Har 85000:- underskott.
Betyg? Bra 1,3%. Skumt. Får se vad som händer när skulden minskar med 200000:-...