• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Mitt spelmissbruk.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Forumet är riktigt bra stöd. Inte bara tips utan som du säger stöttar vi varandra. Peppar. Ger varandra energi att orka allt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Okej.

Första föreläggandet har landat. ViaConto. Kommer inte skriva på det förrän påminnelses 1 november

Om jag bestrider det också med motivering "Betalt" hur lång tid har jag på mig att betala utan att jag får anmärkning/treskodom?

Kommer betala den innan TR dessutom ..

Kan jag klara mig till april?
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Okej.

Första föreläggandet har landat. ViaConto. Kommer inte skriva på det förrän påminnelses 1 november

Om jag bestrider det också med motivering "Betalt" hur lång tid har jag på mig att betala utan att jag får anmärkning/treskodom?

Kommer betala den innan TR dessutom ..

Kan jag klara mig till april?

Det är sjukt. Tidigare när jag fått hem betalningsförelägganden har jag alltid någon vecka senare fått hem en delgivningsman, men det kommer ingen längre. T o m Svea som vägrade erbjuda mig en avbetalningsplan tidigare är villiga att upprätta en ny avbetalningsplan. KFM verkar helt enkelt inte jobba lika fort som tidigare.

Vänta på delgivningsmannen innan du skriver på påminnelsen! Se till bara att inte öppna dörren när en sådan kommer på besök. :) Eller så bestrider du ärendet till honom eller henne.

April blir svårt!
 

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
108
Poäng
307
Finns en liten chans med April där. De skickar ärendet till Malmö Tingsrätt och de har säkert andra viktigare ärenden att handlägga just nu....
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Brukar väl ta en 3-4 månader ifrån att man bestrider ärendet tänker jag?
 

ollelop

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
359
Mottagna reaktioner
166
Poäng
347
Hur fungerar det med tingsrätten ? Kan någon förklara. Blir det några år på kåken om man ge fan i att betala ?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Ekonomiska brott har alltid prioritet i Sverige.

Fast detta handlar ju inte om brottmål. Tingsrätten utdömer inget straff, utan fastställer bara en skuld. Betalar man inte den så får man ändå inget straff. Det finns länder där det är kriminellt att inte betala räkningar, men Sverige är inte ett sådant land.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp