Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

Det var vara att de inte har nåt avtal med nåt inkasso
Ja, men varför inte skicka till KFM. De har skickat ut mejl till mig efter 3 obetalda fakturor att lånet kommer vara uppsagt om 4 veckor. Men det har ändå inte blivit det.

Lånet borde skicka först till inkasso men väldigt sällan att skickas direkt till kronofogden

Lånet borde skicka först till inkasso men väldigt sällan att skickas direkt till kronofogden
Jo, jag vet. Men saken är att de inte gör något. Ifall de inte samarbetar med någon med någon inkassobolag så borde de ju i alla fall skicka skulden till KFM. De kan inte bara låta skulden vara och ringa varje dag 10 samtal. Sen har de också skickat ut efter 3 månader att lånet blir uppsagt men ändå inte.

Har någon fått klarhet i vad som händer med detta lånet?

Har också blivit hotad med KFM nu. Har någon blivit skickad direkt dit ännu?

Blev precis hotad med kfm om 28 dagar. 3 obetalda fakturor från idag. Ska man försöka betala? Vad händer om man betalar 1 faktura?

Blev precis hotad med kfm om 28 dagar. 3 obetalda fakturor från idag. Ska man försöka betala? Vad händer om man betalar 1 faktura?
Har varit samma för mig. Nu har jag 6 obetalda fakturor och de har inte gjort något. De bara ringer från 100 olika nummer.

Va det inte någon här som kände någon som hade uppgifter om Monefit och deras skumma förehavanden?

Vet någon om man kan ta ut igen från kontot om man betalar in alla sina förfallna fakturor?
När jag låg efter med en gick det men nu ligger jag efter med flera.
Har någon fått någon ny faktura som ska gälla för februari, de brukar komma runt den 15:e?

Det verkar som om de stoppat utlåning. Betalade och avslutade kredit för ca 2-3 månader sedan, nu när jag söker kommer meddelandet ”Tyvärr beviljar vi för närvarande inga nya lån. Vänligen återkom senare”

någon som vet när de öppnar för kredit igen? Slut på pengar?

Det verkar som om de stoppat utlåning. Betalade och avslutade kredit för ca 2-3 månader sedan, nu när jag söker kommer meddelandet ”Tyvärr beviljar vi för närvarande inga nya lån. Vänligen återkom senare”

någon som vet när de öppnar för kredit igen? Slut på pengar?
Dom håller på med något tekniskt problem & underhållning. Dom kommer tillbaka snart igen :-)

Man kan inte utöka sitt lån. Man måste slutbetala lånet och avsluta och sen ansöka på nytt.
Om jag betalar ett helt aktuellt lån, kommer jag att ansöka om ett högre belopp..är det möjligt..,eller står fortfarande bara tidigare godkänt belopp för uttag?

Om jag betalar ett helt aktuellt lån, kommer jag att ansöka om ett högre belopp..är det möjligt..,eller står fortfarande bara tidigare godkänt belopp för uttag?
Du måste be dom avsluta din skuld först. ( Så du inte kan göra uttag ). Sen får du göra en ny ansökan. Men det är inte säkert att du får ett högre belopp.

Du måste be dom avsluta din skuld först. ( Så du inte kan göra uttag ). Sen får du göra en ny ansökan. Men det är inte säkert att du får ett högre belopp.
Du lär inte få högre belopp då de inte tar emot ’nya lån’ för tillfället. Jag avslutade mitt och nu får jag inte nytt då de verkar ha ont om pengar

Någon mer som får detta svar just nu? "Vi utvecklar vår tjänst just nu. Vi ber om ursäkt för eventuella basvär. Tjänsten är tillgänglig nästa gång måndag 272.2023" när man ska ansöka om uttag på en befintlig kredit.

Någon mer som får detta svar just nu? "Vi utvecklar vår tjänst just nu. Vi ber om ursäkt för eventuella basvär. Tjänsten är tillgänglig nästa gång måndag 272.2023" när man ska ansöka om uttag på en befintlig kredit.
Tror går ej göra uttag mer , de låna ut ej mer men dem som har kontokredit också kan ej göra uttag !

Stog så för någon vecka sen också och då hoppade det igång under dagen.

Har stått så i två veckor för mig när jag försökt göra uttag. Tror dom stoppat funktionen med uttag

Nu står det 6/3 måndag... så dem bara fördröjer. Är detta OK? Kan man på något sätt frysa ränta etc på belånad kredit då fulla krediten inte ens kan utnyttjas? vad har man för möjligheter?

Nu står det 6/3 måndag... så dem bara fördröjer. Är detta OK? Kan man på något sätt frysa ränta etc på belånad kredit då fulla krediten inte ens kan utnyttjas? vad har man för möjligheter?
Skit företag. Jag har släppt alla mina skulder till KFM. De har både ringt varje dag och skickat mejl att lånet kommer bli uppsagt. Efter 10 obetalda fakturor har de fortfarande inte skickat skulden till inkasso.

Ni som har varit sena med en månadsbetalning, vad händer då?
Börjar dom ringa/mejla redan efter första dagen?
Skickar dom något brev överhuvudtaget?

Ni som har varit sena med en månadsbetalning, vad händer då?
Börjar dom ringa/mejla redan efter första dagen?
Skickar dom något brev överhuvudtaget?
De ringer i preciss varje dag flera gånger från olika nummer. Vet inte hur dom gör men ibland står det på min telefon när de ringer att numret är från ställe jag bor. De skickade efter tre obetalda fakturor att lånet komemr sägas upp inom 4 veckor och skickas till KFM. Men nu efter 10 obetalda fakturor så har de inte skickat till inkasso eller KFM.

De ringer i preciss varje dag flera gånger från olika nummer. Vet inte hur dom gör men ibland står det på min telefon när de ringer att numret är från ställe jag bor. De skickade efter tre obetalda fakturor att lånet komemr sägas upp inom 4 veckor och skickas till KFM. Men nu efter 10 obetalda fakturor så har de inte skickat till inkasso eller KFM.
Okej då händer det kanske inte så mycket om man missar en månadsbetalning då :)

Någon som vet om man kan ändra sitt förfallodatum till den 27:e istället?
Jag har den 15:e som det var från första början.

Någon som vet om man kan ändra sitt förfallodatum till den 27:e istället?
Jag har den 15:e som det var från första början.
Jag har också förfallodatum den 15:e. Det är bäst om du mejlar den och frågar om de kan göra det.

Jag har också förfallodatum den 15:e. Det är bäst om du mejlar den och frågar om de kan göra det.
Jag provade först att ringa, inget svar såklart.
Sen provade jag att mejla dom, får se om man får något svar :)

Jag provade först att ringa, inget svar såklart.
Sen provade jag att mejla dom, får se om man får något svar :)
De kan så klart inte svara på telefon men blir man sen med fakturan så ringer de från 100 olika nummer hela tiden.
Har mejlat dem en gång och då svarade dem efter någon dag. Hoppas de ändrar förfalldatumet till dig. :)

De kan så klart inte svara på telefon men blir man sen med fakturan så ringer de från 100 olika nummer hela tiden.
Har mejlat dem en gång och då svarade dem efter någon dag. Hoppas de ändrar förfalldatumet till dig. :)
Haha ja då är dom snabba ;)
Tack det hoppas jag också :)

Hej,

Jag gjorde igår ett uttag och det stod att pengarna skickades, så hoppas de kommer under dagen.
Har någon annan gjort uttag senaste dagarna och fått pengar?

Hej,

Jag gjorde igår ett uttag och det stod att pengarna skickades, så hoppas de kommer under dagen.
Har någon annan gjort uttag senaste dagarna och fått pengar?
Japp, kommer in samma sekund typ som man gör uttag. Swedbank

Japp, kommer in samma sekund typ som man gör uttag. Swedbank
När gjorde du senast uttag? Mitt saldo på sidan har inte uppdaterats efter uttag, och gjorde ett uttag för 15 min sedan på samma summa som igår, med texten att det är skickat.

skitsida..

När gjorde du senast uttag? Mitt saldo på sidan har inte uppdaterats efter uttag, och gjorde ett uttag för 15 min sedan på samma summa som igår, med texten att det är skickat.

skitsida..
2 dagar sen. Alltid uppdateras samma sekund och pengarna på direkten. Aldrig haft nå problem. Förutom när de står att dom håller på uppdaterar hemsidan. Då går de inte göra uttag alls.

skitsida..
När jag gjorde uttag förra året så fick jag sms att uttag är genomfört men hände ingenting. Då loggade jag in igen och provade ta ut igen och fick pengar samma sekund.

Men rekommenderar starkt att låta bli att ta lån från dem. De är absolut sämsta jag har varit med om.

Tog ett lån för typ 10 månader sedan… Inte fått några räkningar och det står ingenting när jag loggar in… inget inkasso heller. Någon som vet något?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp