• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Mrkoll.se en läskig sanning

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Ingen risk... jag har trevligare och sundare diskussioner än så med mina vänner... :D Tror ingen jag umgås med ens vet vad som publiciceras i PoIt, än mindre känner till Mrkoll... :)

...och förresten, så får man oftast bara veta att det finns en eller två eller flera inom ett område med ett X antal betalningsanmärkningar, men det väll alla att det så finns... Lika mycket som vi vet att det finns kriminella boendes alldeles inpå knuten... Sånt kunde man ju få reda på via en annan sida förr...

Men jag är en sån som inte vill att det överhuvudtaget ska stå någonting om på Nätet, inte ens namn och adress
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Men jag är en sån som inte vill att det överhuvudtaget ska stå någonting om på Nätet, inte ens namn och adress

Där håller jag med Dig fullständigt... Det är ett obehagligt fenomen detta... Personligen får folk läsa vad dom vill - jag står upp rakryggad, men det är som med det mesta i detta landet...allt ska vara offentligt.
Det tycker jag är fullkomligt vansinne. Jag förstår inte varför folks inkomster skall vara offentliga, lika lite förstår jag varför folks skulder skall vara offentliga, ej heller ska man kunna läsa domar.

Men att sätta upp kameror på torg eller som jag nu vill sätta upp en kamera i ett av mina garage - NEJ, det går absolut inte för det är ta mig fasiken integritetskränkande !!!!! JAG BLIR TOOOKIG !!!!!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Där håller jag med Dig fullständigt... Det är ett obehagligt fenomen detta... Personligen får folk läsa vad dom vill - jag står upp rakryggad, men det är som med det mesta i detta landet...allt ska vara offentligt.
Det tycker jag är fullkomligt vansinne. Jag förstår inte varför folks inkomster skall vara offentliga, lika lite förstår jag varför folks skulder skall vara offentliga, ej heller ska man kunna läsa domar.

Men att sätta upp kameror på torg eller som jag nu vill sätta upp en kamera i ett av mina garage - NEJ, det går absolut inte för det är ta mig fasiken integritetskränkande !!!!! JAG BLIR TOOOKIG !!!!!
Håller med dig fullständigt!! Jag är FÖR mer kameror i samhället, i skolor etc.
Jag begriper inte motiveringen att det inte ska sättas upp kameror pga att folks integritet hotas. Vilka skyddar man i så fall... brottslingarna, knarklangarna, våldtäktsmännen, tjuvarna etc???? Är det deras integritet vi ska måna om!
Men sen som du säger finns så mkt personlig information om allt möjligt på Nätet, det är väl integritetskränkande om ngt!

Begriper inte, blir mest irriterad!
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Men att sätta upp kameror på torg eller som jag nu vill sätta upp en kamera i ett av mina garage - NEJ, det går absolut inte för det är ta mig fasiken integritetskränkande !!!!! JAG BLIR TOOOKIG !!!!!
på tal om det så var det precis det som jag gjorde igår :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
på tal om det så var det precis det som jag gjorde igår :)

Jag misstänker att Du satt upp det utan att ha fått ett godkännande från Länsstyrelsen, för se Du, det är den vägen jag måste gå och när man gör det den korrekta vägen, så blir man nästintill per automatik nekad.
Det är ju integritetskränkande... :(
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Jag misstänker att Du satt upp det utan att ha fått ett godkännande från Länsstyrelsen, för se Du, det är den vägen jag måste gå och när man gör det den korrekta vägen, så blir man nästintill per automatik nekad.
Det är ju integritetskränkande... :(
Nu bor jag i villa och kan inte tänka mig att det är något problem i min fastighet.
jag har planer på att ute senare sätta upp en PTZ kamera av bättre modell, där blir det lite värre, ska egentligen maska allt som är utanför min tomt, men det skiter jag i. Bilverkstaden en bit bort saknar nog tillstånd också, kan se mitt eget hus i hans kameror :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Nu bor jag i villa och kan inte tänka mig att det är något problem i min fastighet.
jag har planer på att ute senare sätta upp en PTZ kamera av bättre modell, där blir det lite värre, ska egentligen maska allt som är utanför min tomt, men det skiter jag i. Bilverkstaden en bit bort saknar nog tillstånd också, kan se mitt eget hus i hans kameror :)

Du e nog duktigt rökt om någon ifrågasätter Din kamerabevakning & du blir påkommen med att övervaka utanför Din tomt... Moder Sverige i ett NÖTSKAL !! :mad:
 

samillan

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
28 April 2014
Meddelanden
102
Mottagna reaktioner
91
Poäng
257
Men jag är en sån som inte vill att det överhuvudtaget ska stå någonting om på Nätet, inte ens namn och adress
Jag håller verkligen med dig...fick hjärtat i halsgropen när jag läste om denna sidan...i spelmissbrukets dimma 2010 gjorde jag en dum grej på mitt dåvarande jobb och blev åtalad....9 år senare ser jag att vem som helst så enkelt kan leta upp detta. Det är verkligen en begränsad skara som jag själv berättat denna dumhet för. Kändes riktigt obehagligt.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Du e nog duktigt rökt om någon ifrågasätter Din kamerabevakning & du blir påkommen med att övervaka utanför Din tomt... Moder Sverige i ett NÖTSKAL !! :mad:
Är väl bara lite böter då i värsta fall antar jag.
är väl antagligen bäst att fråga dom närmsta grannarna om det är okej för dom. närmsta grannen blir nog bara glad, han har tidigare haft problem med att en annan granne repar deras bilar och punkterar däcken, men efter att hon blev uppringd av polisen upphörde skadegörelsen :p

ja Sverige är ett märkligt land, läste lite om luftgevär idag, dom får ju absolut inte vara för kraftfulla, det är till och med svårare att få licens för ett luftgevär i kaliber 22 än att få licens för ett krutgevär i kaliber 22
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Jag håller verkligen med dig...fick hjärtat i halsgropen när jag läste om denna sidan...i spelmissbrukets dimma 2010 gjorde jag en dum grej på mitt dåvarande jobb och blev åtalad....9 år senare ser jag att vem som helst så enkelt kan leta upp detta. Det är verkligen en begränsad skara som jag själv berättat denna dumhet för. Kändes riktigt obehagligt.
Nä men fy vad hemskt! Förstår dig, att detta ska förfölja dig på en offentlig sida och 9 år senare dessutom! tur att man inte publicerar namn men vem vet, en tidsfråga kanske. På min sambos uppgifter stod det vad han jobbar med, bara det tycker jag är att gå för långt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp