• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Mrkoll.se en läskig sanning

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
snart börjar de väl lägga ut statistik på hur ofta man betalar sina räkningar i tid eller hur ofta man varit sjukskriven senaste året.
Någon sorts Uc fast för beteende. Tänk vad arbetsgivarna skulle jubla över att kunna ta en sån "UC" inför ev anställning.
A men fy fan det kommer säkert inom kort..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

samillan

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
28 April 2014
Meddelanden
102
Mottagna reaktioner
91
Poäng
257
Tycker vi behåller denna sida som hemlighet så den inte sprids
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Riktigt obehagligt, sådant här borde inte få läggas ut på internet. Kollade min trappuppgång och på ikonerna framför personerna så syns det om någon är sjuksköterska, har varit åtalad i brottmål o s v.
Ja det stämmer stod att jag är sjuksköterska och inte åtalad för nått brott. Men anmärkningar på mig är inte synliga i alla fall.
Men det lustiga var att det stod min man flyttade till samma adress som mig två veckor senare lustigt vi flyttade in samtidigt,
Men obehagligt hur mycket som ligger ute offentligt för vem som helst.
 

Varpe

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
187
Mottagna reaktioner
169
Poäng
337
Om ni tycker att det är obehagligt så börja inte ens tänka på hur mycket av eran onlineaktivitet som övervakas och säljs, det finns företag som vet mer om er än vad ni själva vet nästan.
Apropå det där med statistik över sjukdomar och betala räkningar i tid så är det ju precis det som Kina nu infört med sin s.k. "Sociala kredit". Där kan du bli nekad att resa, få din internethastighet strypt, och dessutom bli uthängd av staten i en offentlig "Black list" om du inte sköter dig.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Om ni tycker att det är obehagligt så börja inte ens tänka på hur mycket av eran onlineaktivitet som övervakas och säljs, det finns företag som vet mer om er än vad ni själva vet nästan.
Apropå det där med statistik över sjukdomar och betala räkningar i tid så är det ju precis det som Kina nu infört med sin s.k. "Sociala kredit". Där kan du bli nekad att resa, få din internethastighet strypt, och dessutom bli uthängd av staten i en offentlig "Black list" om du inte sköter dig.
Ja det märks tydligt... Googlade på tyngdtäcke då min dotter skulle vilja ha ett och nu dyker det upp reklam om tyngdtäcken varje gång jag är ute på Nätet, överallt.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Måste berätta... Lite jobbigt va de för ca en vecka sedan när dottern kom hem på middag... Hon hade själv fått nys om MrKoll och självklart kollat upp sig själv och där framgick...

”Av 22 grannar, så har EN granne betalningsanmärkning. En granne har XX betalningsanmärkningar”.

Låt mig säga som så att hon var INTE imponerad... :eek: (hon e fortfarande skriven hemma hos mig).
 

Mimosa

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
28 September 2011
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
De far ju med osanning på mig. Sökte på mig själv och vad få man upp "***** är förekommande i mål. Eventuellt handlar det om tvist eller stämning."

Vidare under står det:
Läs domen direkt - helt anonymt!99 kr
Betalningen genomförs över en säker anslutning.
Informationen visas direkt efter genomförd betalning och är tillgänglig obegränsat under 24 timmar.

Vadå???? har ingen tvist eller stämning på mig. Så de vill att nån ska punga ut med 99 kronor (nyfiket eller ej) bara att upptäcka att jag INTE är FÖREMÅL för sånt. Usch vilken sida. Borde anmälas :mad::mad::mad:
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
De far ju med osanning på mig. Sökte på mig själv och vad få man upp "***** är förekommande i mål. Eventuellt handlar det om tvist eller stämning."

Vidare under står det:
Läs domen direkt - helt anonymt!99 kr
Betalningen genomförs över en säker anslutning.
Informationen visas direkt efter genomförd betalning och är tillgänglig obegränsat under 24 timmar.

Vadå???? har ingen tvist eller stämning på mig. Så de vill att nån ska punga ut med 99 kronor (nyfiket eller ej) bara att upptäcka att jag INTE är FÖREMÅL för sånt. Usch vilken sida. Borde anmälas :mad::mad::mad:

Har du fått fortkörnoingsböter någon gång så är det det som står på dig...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp