• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Myras väg mot skuldfrihet

Kraputt

V.I.P
Poäng: 607
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Jag måste bara säga att det är inspirerande att läsa från sida 1 till hit och se hur långt du kommit. Bra kämpat, hör du. :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Jag måste bara säga att det är inspirerande att läsa från sida 1 till hit och se hur långt du kommit. Bra kämpat, hör du. :)
Tack snälla du! Har inte skrivit om allt i den här tråden men nu när jag är på god väg och inser att jag har överlevt och klarat de enormt tuffa åren så får jag en annan distans till det och blir lättare att skriva. Nu behöver inte hjärnan längre kämpa för att överleva en dag i taget, nu kan jag tänka framåt. Det här forumet har gett mig så otroligt mkt och jag vill och hoppas kunna ge tillbaka lite också.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 607
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Det är klart man väljer ut det man vill visa utåt ibland. Det gör ju alla. Det gagnar väl ingen att måleriskt beskriva de nattsvarta studerna, som vi väl alla haft (åtmistone i den här avdelningen av forumet). Men vi kravlar oss vidare, på något sätt, och det är ju det inspirerande. Vi kämpar alla på, liksom du. Och det är ju huvudsaken. :)
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
947
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Du behöver inte tacka, det är guld värt att det finns de som du i detta landet dömande. Om alla vore som du så vore det bättre i samhället. Vi behöver förstå att alla kan hamna snett i livet och behöver inte bli dömda för det i all evighet.
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
947
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Tack snälla du! Har inte skrivit om allt i den här tråden men nu när jag är på god väg och inser att jag har överlevt och klarat de enormt tuffa åren så får jag en annan distans till det och blir lättare att skriva. Nu behöver inte hjärnan längre kämpa för att överleva en dag i taget, nu kan jag tänka framåt. Det här forumet har gett mig så otroligt mkt och jag vill och hoppas kunna ge tillbaka lite också.
Så fint skrivet, har kommit att jag tänka en vecka framåt och det försöker jag göra, mer än så går fortfarande inte men du ger mig stor inspiration
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Grym är du! Kul läsning när man knappt är här inne längre. All lycka kärlek till dig en av dom bästa här inne:fire:
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Grym är du! Kul läsning när man knappt är här inne längre. All lycka kärlek till dig en av dom bästa här inne:fire:
Vi saknar dig :) Hoppas allt går bra eller åtminstone enligt planen.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 600
Mottagna reaktioner
2 483
Poäng
1 527
Hatar autogiro och har i princip de senaste 7 åren försökt inte ha det alls men vissa kräver autogiro. Först nu, förra månaden la jag upp Tele2 på autogiro för att spara 45 kr per faktura. Alla andra autogiro förutom där det är tvång att ha (streamingtjänster) har jag tagit bort. Tog bort mitt CSN autogiro men behöll sambons.
Som du säger, det ställer till det. Och många gånger har jag behövt prioritera andra lån och räkningar än de som är på autogiro så för att det inte ska dras har ja fått flytta på pengar fr autogirokontot.
Det är vad som funkar för oss. Ju färre autogiro man har desto större kontroll.
Tack! Föredrar hellre e-faktura isåfall för då kan man ändra förfallodatumet själv. Har några autogiro, men funderar på att ta bort de och ta faktura istället, visserligen 50kr extra per månad då i avgift. Men det kanske de är värt ett tag.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 676
Mottagna reaktioner
1 691
Poäng
1 177
Tack! Föredrar hellre e-faktura isåfall för då kan man ändra förfallodatumet själv. Har några autogiro, men funderar på att ta bort de och ta faktura istället, visserligen 50kr extra per månad då i avgift. Men det kanske de är värt ett tag.
Räkna på vad 50 kr extra innebär i "räntehöjning" om du väljer att göra detta.
Känns som pengar i sjön.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 600
Mottagna reaktioner
2 483
Poäng
1 527
Räkna på vad 50 kr extra innebär i "räntehöjning" om du väljer att göra detta.
Känns som pengar i sjön.
Förstår hur du tänker, men de är endast på 1 ställe samt under en kortare period. Jag anser att de kan va skönt att få bättre kontroll. Ska dock se om man kan få e-faktura istället.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp