Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som har testat Tando lån?

Hej, jag o min borgens man signernade allt imorse, och det enda min borgens man behövde komplettera med var senaste lönespec, det står fortfarande ansökan granskas ? Är
Dem verkligen så hårda o noga? Hur lång tid tar det efter att dem mottagit sllt? Är man godkänd?
Det BÖR vara lugnt. Men inget är någonsin klart innan man får pengarna.

Precis säger samma efter det som hände mitt Remember lån idag via Advisa . Fint sms ”Grattis till ditt lån som är beviljat ”. Komplettera med 3 Lönespec gjorde det inkomst o allt stämde enl det jag uppgett MEN var sjuk några dagar en av månaden o en inkomst blev lite lite lägre EFTER skatt . Pang nytt besked Avslag . En chock för mig

Fick ett sms om att det är hos deras utbetalningsavdelning och att dem hoppas att allt ska vara klart snart för mig så dem kan ge besked, förstår inte riktigt vad dem menar

Fick ett sms om att det är hos deras utbetalningsavdelning och att dem hoppas att allt ska vara klart snart för mig så dem kan ge besked, förstår inte riktigt vad dem menar
Det är väl enkelt att förstå? Lugna dig lite. Pengarna kommer.

Min senaste hade 500tkr inkomst 0kr lån egen bostad och blev avslag. Vet inte om det ens är värt att hitta en ny och förklara sin dåliga ekonomi och göra bort sig igen sen avslag igen...

Jag är lugn, men tycker att det är konstigt då dem skrev att dem hoppas att kunna återkomma inom några timmar, nån här inne som vart med om liknande hos Tando?

Detta damp ner i mailen precis "Tando kommer stänga sin verksamhet i Norden med omedelbar verkan"...

Skulderna skrivs av. Det vore ganska nice :D

Fått sms om att de pga covid 19 inte tar emot nya ansökningar för att kunna fokusera på de befintliga kunderna.

Alltså dessa.

En sak att dom är dyra
En sak att dom inte tar nya kunder.

Men VARFÖR stänger dom ner hela sin hemsida för oss befintliga kunder?
Man kan inte logga in annat än i appen och där är inte uppgifterna uppdaterade.

Detta är en usel aktör om något.

Någon annan som har Tando?
Kan ni logga in i appen/på deras hemsida?

Någon annan som har Tando?
Kan ni logga in i appen/på deras hemsida?
Kommer in gör jag. Men kan inte göra ett skit utan dom hänvisar till ett telefonnummer. Så att dom avvecklar detta är klart. Vi har dessutom bestämt att vi lägger ner lånet så jag uppdaterar om vad som händer med lånet. Du har föresten PM.

Jag slutade betala mitt lån i oktober 2020. Inte hört något från dem sedan dess. Inte heller från inkasso eller KF.

Usch, hemsidan är inte roligt. Beskrivningen av Tando; 'baserat på tillit och borgenärskap. Om du har någon som litar på dig, så litar även vi på dig.' Och så gick det åt skogen. Registrerad som Faithful Finance AB, gick back 5 MKR under 2020.... Nästa bolag som köper krediterna kommer nog att höra av sig till alla som inte betalat.

Den skulden ligger nog och tickar ska du se. Hänt förut till en kollega. Hörde inget på ett år sen var skulden skyhög när den skickades till fogden.

Vad tror ni händer om man skiter i att betala skulden? Lagligt, vad kan hända?

När fan drar dom? Inte dragit från mig denna månaden och normalt sätt spammar dom sönder med mail och SMS men nu har jag inte fått något utav det.

Alla andra bolag har dragit och då har jag typ 30 grejer på Autogiro. Allt ifrån gym till försäkringar lån kort och skit.

Betalat 35 633 till dom - Skulden har minskat med 4.000 typ.....

Detta lån är fruktansvärt dyrt ränta .man försöka ta kontakt med dem vilket går ej. Man kan inte logga in heller på deras sidan. dem inte skickar ut ränta besked till deklaration heller. man försökte skriva till dem imail ej svar heller . man vet ej vad går låne betalningen i månaden efter när står där att dem gick i konkurs. ? Jag tänker ta kontakt med konsument värket och media -

Detta lån är fruktansvärt dyrt ränta .man försöka ta kontakt med dem vilket går ej. Man kan inte logga in heller på deras sidan. dem inte skickar ut ränta besked till deklaration heller. man försökte skriva till dem imail ej svar heller . man vet ej vad går låne betalningen i månaden efter när står där att dem gick i konkurs. ? Jag tänker ta kontakt med konsument värket och media -

Håller med och har heller inte fått räntebeskedet av dom.

Dem är jätte dåliga lån. först behöver borgenär utbetala dem till borgenärs konto om bevilja dem lånet . efter detta aldrig skickar dem ränta besked .till låntagarna . och man hörde att dem gott i konkurs vilket alldrig fick veta genom dem bara här på internet bluff företag

Har dom rapporterat räntan till Skatteverket?

Jag har inte hört nåt från dom på ett år (när jag slutade betala). I normala fall räknar jag med ett brev om hundra år med fet ränta men blir faktiskt osäker på detta. Alltså inte hört ett enda ljud på över ett år.

Jag får påminnelse varenda jävla månad 2 dagar innan autogiro ska dras..... betalar jag inte så skickar dom 5 sms och 5 Mail

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp