- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Har gått snart 2 år sen jag la ner att betala.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Har gått snart 2 år sen jag la ner att betala.
Och ingen tele/sms terror?Har gått snart 2 år sen jag la ner att betala.
Nej, alltså jo i början, men det är helt genererade meddelanden. Typ förskrivna grejer. Det är ingen person som sitter och skriver det där.Och ingen tele/sms terror?
Och jag tror risken är större än förväntat. Det kan ta ytterligare år. Sedan kommer smällen.Finns ju en risk att det blir en jävla smäll ifall något svenskt inkassobolag köper upp skulderna och man inte betalt på 2 år..
Samma för mig då jag låtit bli att betala föregående månad...Efter ca 3 veckor nu så är det fortfarande snyftnoveller hur besvikna de är och bla bla bla. Hot om inkasso och domstol om man inte betalar. Plus att de byter handläggare hela tiden som tar över ärendet. Men det är väl via automatik en dator som skickar alla mail. Har kontaktat Skatteverket via mail men de kunde inget säga om man inte ringde till dom direkt.
Ska bli spännande och se vad som händer framöver om det bara är tomma hot eller om dom verkligen kan göra nåt åt saken från England
Källa?Kan numera bekräfta att detta köpts upp så skulderna drivs in.
Det var väl du som ej betalt på 2 år?Kan numera bekräfta att detta köpts upp så skulderna drivs in.
JaDet var väl du som ej betalt på 2 år?
Alltså det lägger sig i min andra hög med skulder. Inte så mycket avgifter som man kan tro faktiskt.Får ni betala hela på en gång nu eller? Vilket bolag driver in det? Tillkommit mycket nya avgifter?
Undrar oxå samma. Har din borgenär hört nå?Din borgenär då?
Det drivs in från England genom:Kan nån bekräfta med bevis att dom drivs in för jag har fått en massa hotmail om inkasso nu men sen händer inget mer. Och när jag frågade vilket inkassobolag dom använder så får jag inget svar. Hela det här bolaget skriker pengatvätt så nåt skit måste dom syssla med
Det tog 2 år för mig. Kan säkert gå snabbare nu. Men någon borde kontrollera att det går rätt till. För mig är det för sent. Icke prioriterad skuld.Hej,
För allas info som inte betalar tando.
En kompis gjorde samma sak som hade tandolånet och han betalade inte heller.
Fick ifrån honom idag att det gått till fogden och missbrukat kredit, vet inte exakt hur länge han struntar i att betala eller om han bara hade oflyt nu.
hoppas ni andra klarar er bättre än honom!
Någon som själva deklarerat räntan ifrån tando och vet att det räcker med den jävla länken de skickade på mail som bevisbörda till skatteverket? Sitter med det nu och de vill ha in handlingar på räntan, men det enda jag får ifrån tando är en jävla länk med alla inbetalningar + vad de drar i ränta.
Jag är själv pisstrött på den kopiösa räntan och att lånet knappt rör sig, så tröttnade själv. Tog kontakt med skatteverket igår, fick besked att jag tom kan lämna in ändring för inkomstår 2021, vilket höjde min skatteåterbäring jag egentligen skulle fått ut i april med över 7000kr(?!). Vet nu ej om jag får dessa pengar nu inom det närmaste, eller de slår på summan till nästa skatteåterbäring när jag gjort tillägget för nästa monster summa i ränta ifrån tando..Intressant att du tar upp det. Tandoo anmäler nämligen inte in detta till skatteverket så fick själv sitta och rådda med det här skitet.
Normalt sätt kan man kanske inte hade orkat hålla på med det men har man betala 3.000 kr i månaden lite drygt i tre år och skulden knappt minskar så inser man att det finns en och annan slant att göra avdrag på...
Har med haft skiten sedan 2020. 100k, nere på 67k nu trotts inbetalningar på 2600 i månaden, helt jävla sjukt!Alltså jag har haft dom sedan 2020 och hade 100.000 från början så snart har jag betalat 100.000 kr till dom - lånet har minskat med 21.000 kronor....
Hutlöst. Jag har dock inte gjort avdrag på denna än. Det är pengar jag har laglig rätt till men aldig blivit av.
Kommer göra som du har gjort, ta en printscreen och skicka in till Skatteverket.
Kom väl nåt krav till slut från nån helt ny aktör. Uppköpt skuld såklart. Jag har inte betalat tillbaka.@AphexTwin och övriga. Ni som slutade betala Tando, vad hände?
Kom väl nåt krav till slut från nån helt ny aktör. Uppköpt skuld såklart. Jag har inte betalat tillbaka.
Ja iom att jag inte betalade.Vet du vem som tog över den?
Hamnade den hos KFM?