• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Oj vad du är på hugget idag;)
Brukar inte uppleva dig så här va förvånad jag blir :eek:
Det trodde jag inte vi har aldrig tjafsat förut:(

Jag är inte på hugget eller ute efter dig personligen, det hoppas jag verkligen du förstår! Uppfattar dig som en schysst person mestadels men som just nu inte kan se att en person bidrar till att dessa diskussioner är nödvändiga. Jag tror inte på ignorans som metod. Inget samhället blir bra av det.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Jaha men eftersom ni blir så upprörda och tycker det är så olämpligt borde det väl gå:eek:
God ton står väl forumet för vad jag vet.
Hemskt vad påhoppad man blir.
Försöker uppfostra mig det är som att lära en gammal hund sitta.
Brukar säga o stå för vad jag tycker på både gott o ont.
Men jag tycker inte som er i detta

Det är ok att inte tycka olika men man måste också vara beredd på att diskutera och inte ta allt som påhopp. Det ordet missbrukas väldigt mycket dessvärre.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Jag har ändå lite svårt att bli provocerad av Lilaros. Antingen är det någon som trollar rejält och tycker det är kul eller så har hen troligen en blanddiagnos av sällan skådat slag och då är det mest synd om hen.

Jag tycker det är jättekul, jag tar inte sånt här allvarligt och kan bjuda på mig själv. Men har inga diagnoser, är bara snabbtänkt med högt iq, en sån där jäkel som kan läsa en bok på under 30 minuter, få sekunder per sida, kan skriva lika bra med höger som med vänster hand, springa fort, sjunga bra, rita bra, alla språk jag uttalar låter som att jag är native. Osv. Är bara störig för många, hälften brukar vara väldigt imponerade, andra halvan brukar hata mig. Man får inte vara för nöjd eller? :)
 
Senast ändrad:

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Den här tråden börjar bli lika underhållande som tragisk.
Behövs inte så hög IQ för att se mönstret. Ngn skriver ngt ifrågasättande om Lilaros. Lilaros går bananas, skriver ngt bitskt tillbaka. Nästa dag är allt frid och fröjd, röda hjärtan (där kommer det tragiska att Lilaros inte förmår stå upp för sig själv, starkt självförtroende men låg självkänsla gör att behovet att bli "gillad" av sin förövare är starkare än känslan av sitt eget värde. Annars blir man inte bästis med en som kallat en för pantad.

Och så vidare och så vidare och så vidare om och om och om igen.
Stundtals känns det som att en "frisk" ger sig på en sjuk och sen så följer flocken.
En del blir provocerade... som att bli provocerad av ngn som har tandvärk eller tjocktarmscancer?
Att ni går på det om och om igen är faktiskt roligt.

Fortsätt gärna med det om ni har överskott av energi. Jag tror inte att ni kommer att åstadkomma ngn förändring av Lilaros, det kommer bara kosta er massor av irritationsmoment.

Självklart önskar även jag att alla här inne visade respekt och skrev respektfullt till varandra. Men det sker inte ens IRL (om man inte bor i en lite by nånstans) så det förblir vad det är... ett önsketänkande. Det man kan göra är att utgå från sina egna kommentarer och hålla de fria från angrepp och påhopp. Att det spårar ut då och då går tyvärr inte att förhindra då vi är väldigt många här inne som tycker och tänker.

I slutändan så sitter vi alla i samma sandlåda.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Har arbetat inom psykvården och där försöker vi hjälpa, inte ignorera. Vet inte hur ni jobbar när någon behöver hjälp...
Jag hoppas att du med hjälpa inte menar attackera och ifrågasätta de psykiskt "sjuka" gång på gång.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Det är ok att inte tycka olika men man måste också vara beredd på att diskutera och inte ta allt som påhopp. Det ordet missbrukas väldigt mycket dessvärre.
Håller med! Därför blev jag förvånad när du så demonstrativt tackade för dig och sa att du lämnar detta forum. Då passade inte det du säger nu "att det är ok att inte tycka lika" (för det är väl så du menar fast du råkade skriva "att inte tycka olika" för vad jag vet så är det aldrig några problem när människor inte tycker olika ;)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 529
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Jag är tydligen en av de värsta här inne.
Jag är uppriktig och ärlig och känner att jag har hjälpt många med min erfarenhet.

Detta skrev jag och jag känner inte att jag var "värst" på grund av det.

Det är alltid lätt att hävda sig över nätet och så även att bilda sig en uppfattning om andra människor.
Jag förstår att du triggas av skrivna ord och inte ser välmeningen.
Jag måste säga att det är något med dig som inte stämmer och jag vet inte vad det är riktigt.
Du ger ett maniskt intryck.
Jag har svårt att tro på allt du skriver men som sagt detta är nätet och inte sanningen
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp