• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Den här tråden börjar bli lika underhållande som tragisk.
Behövs inte så hög IQ för att se mönstret. Ngn skriver ngt ifrågasättande om Lilaros. Lilaros går bananas, skriver ngt bitskt tillbaka. Nästa dag är allt frid och fröjd, röda hjärtan (där kommer det tragiska att Lilaros inte förmår stå upp för sig själv, starkt självförtroende men låg självkänsla gör att behovet att bli "gillad" av sin förövare är starkare än känslan av sitt eget värde. Annars blir man inte bästis med en som kallat en för pantad.

Och så vidare och så vidare och så vidare om och om och om igen.
Stundtals känns det som att en "frisk" ger sig på en sjuk och sen så följer flocken.
En del blir provocerade... som att bli provocerad av ngn som har tandvärk eller tjocktarmscancer?
Att ni går på det om och om igen är faktiskt roligt.

Fortsätt gärna med det om ni har överskott av energi. Jag tror inte att ni kommer att åstadkomma ngn förändring av Lilaros, det kommer bara kosta er massor av irritationsmoment.

Självklart önskar även jag att alla här inne visade respekt och skrev respektfullt till varandra. Men det sker inte ens IRL (om man inte bor i en lite by nånstans) så det förblir vad det är... ett önsketänkande. Det man kan göra är att utgå från sina egna kommentarer och hålla de fria från angrepp och påhopp. Att det spårar ut då och då går tyvärr inte att förhindra då vi är väldigt många här inne som tycker och tänker.

I slutändan så sitter vi alla i samma sandlåda.
Så sant
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Innan dess detta inlägg.

Ärlighet kommer inte med antalet inlägg.
Jag har levt med en spelmissbrukare och han kunde inte spela lite eller ibland då missbruket inte kan sätta gränser. För mig låter det du skriver som en ren förnekelse.
Jag är dock glad för din skull att du lyckades lösa krisen, inte minst för barnen
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag är inte på hugget eller ute efter dig personligen, det hoppas jag verkligen du förstår! Uppfattar dig som en schysst person mestadels men som just nu inte kan se att en person bidrar till att dessa diskussioner är nödvändiga. Jag tror inte på ignorans som metod. Inget samhället blir bra av det.
Nej men ibland måste man när man inte kommer vidare eller nått vi inte kan lösa här o nu om du förstår vad jag menar
Också uppfattat dig som en schysst person ska du veta :)
 
Senast ändrad:

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Håller med! Därför blev jag förvånad när du så demonstrativt tackade för dig och sa att du lämnar detta forum. Då passade inte det du säger nu "att det är ok att inte tycka lika" (för det är väl så du menar fast du råkade skriva "att inte tycka olika" för vad jag vet så är det aldrig några problem när människor inte tycker olika ;)

Att jag lämnade forumet hade inget att göra med att man inte får tycka olika. Tröttnade tillfälligt på denna ankdamm.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
6 999
Poäng
4 507
Ingen dömer någon här, vill endast åt bra klimat och samma krav på ALLA oavsett ev diagnos.
Oj är det rasbiologiska institutet som har återuppstått? Du är väl bekant hoppas jag med att människor med diagnos inte har förmågan att uppfylla samma krav som "friska" kan. Kunde de så skulle t ex ADHD-are aldrig få utbrott. Det handlar inte om att det inte ställs samma krav, det handlar om huruvida man kan uppfylla kraven och hur omgivningen ska bemötta de som inte förmår uppfylla kraven (inte pga att de är illbattingar utan pga ngn störning i hjärnan).
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Den här tråden börjar bli lika underhållande som tragisk.
Behövs inte så hög IQ för att se mönstret. Ngn skriver ngt ifrågasättande om Lilaros. Lilaros går bananas, skriver ngt bitskt tillbaka. Nästa dag är allt frid och fröjd, röda hjärtan (där kommer det tragiska att Lilaros inte förmår stå upp för sig själv, starkt självförtroende men låg självkänsla gör att behovet att bli "gillad" av sin förövare är starkare än känslan av sitt eget värde. Annars blir man inte bästis med en som kallat en för pantad.

Och så vidare och så vidare och så vidare om och om och om igen.
Stundtals känns det som att en "frisk" ger sig på en sjuk och sen så följer flocken.
En del blir provocerade... som att bli provocerad av ngn som har tandvärk eller tjocktarmscancer?
Att ni går på det om och om igen är faktiskt roligt.

Fortsätt gärna med det om ni har överskott av energi. Jag tror inte att ni kommer att åstadkomma ngn förändring av Lilaros, det kommer bara kosta er massor av irritationsmoment.

Självklart önskar även jag att alla här inne visade respekt och skrev respektfullt till varandra. Men det sker inte ens IRL (om man inte bor i en lite by nånstans) så det förblir vad det är... ett önsketänkande. Det man kan göra är att utgå från sina egna kommentarer och hålla de fria från angrepp och påhopp. Att det spårar ut då och då går tyvärr inte att förhindra då vi är väldigt många här inne som tycker och tänker.

I slutändan så sitter vi alla i samma sandlåda.

Till viss del ja, men man också få ta ställning till att forumet ska vara en frizon från provokationer. Särskilt denna.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Oj är det rasbiologiska institutet som har återuppstått? Du är väl bekant hoppas jag med att människor med diagnos inte har förmågan att uppfylla samma krav som "friska" kan. Kunde de så skulle t ex ADHD-are aldrig få utbrott. Det handlar inte om att det inte ställs samma krav, det handlar om huruvida man kan uppfylla kraven och hur omgivningen ska bemötta de som inte förmår uppfylla kraven (inte pga att de är illbattingar utan pga ngn störning i hjärnan).

Tack men du behöver inte läxa upp mig på ett område jag kan mycket väl. Det är mycket riktigt att kraven ska vara desamma och uppfyllanden kan brista. MEN det innebär inte per automatik att man kapitulerar som omgivning, då skulle de som har det svårt aldrig utvecklas.

Vad har rasbiologi med detta att göra?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
6 999
Poäng
4 507
Ja du vet bäst, i know :D
Jag har sagt många gånger till Lilaros att hon behöver hjälp, är det nu också fel :eek:
Men alltså vad vet du om vilken hjälp hon sökt, vilken hjälp hon fått, vilken hjälp hon anser sig behöva? Vad tjänar det att säga SÅ MÅNGA GÅNGER att ngn behöver hjälp? Till en totalt främmande människa? Som dessutom visar så många gånger att hon inte bryr sig om vad du eller ngn annan tycker? förlåt men jag tycker att det är ni som retar er på henne som börja framstå som de galna, eftersom hon inte bryr sig ett dugg men ni bara fortsätter.
Vilken föreställning, och helt gratis!
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Men alltså vad vet du om vilken hjälp hon sökt, vilken hjälp hon fått, vilken hjälp hon anser sig behöva? Vad tjänar det att säga SÅ MÅNGA GÅNGER att ngn behöver hjälp? Till en totalt främmande människa? Som dessutom visar så många gånger att hon inte bryr sig om vad du eller ngn annan tycker? förlåt men jag tycker att det är ni som retar er på henne som börja framstå som de galna, eftersom hon inte bryr sig ett dugg men ni bara fortsätter.
Vilken föreställning, och helt gratis!

Vad har det faktum att hon inte bryr sig med saken att göra? Och hon bryr sig def, efter diskussioner kommer nya provokationer.
Och ja, står fast vid att i ett forum där många har svårigheter ska ALLA hålla god ton och inte medvetet göra inlägg som kan trigga andra som återhämtar sig från spelmissbruk, och rättfärdiga det också. Det är smutsigt och då bryr jag mig inte om diverse diagnoser faktiskt.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
6 999
Poäng
4 507
Jag tycker det är jättekul, jag tar inte sånt här allvarligt och kan bjuda på mig själv. Men har inga diagnoser, är bara snabbtänkt med högt iq, en sån där jäkel som kan läsa en bok på under 30 minuter, få sekunder per sida, kan skriva lika bra med höger som med vänster hand, springa fort, sjunga bra, rita bra, alla språk jag uttalar låter som att jag är native. Osv. Är bara störig för många, hälften brukar vara väldigt imponerade, andra halvan brukar hata mig. Man får inte vara för nöjd eller? :)
Tror du skulle ha det bättre i ett annat land där människorna har högre tolerans mot olikheter och där ordet lagom inte finns i ordlistan. Då skulle du få blomma ut.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp