• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Idag har jag lämnat saker på loppis, tagit ut 1500 där och fick in ytterligare 205 kr under dagen. Hjälper väl lite fast det känns futtigt.
Har märkt 20 nya saker till imorgon och lagt ut 5 saker på tradera.
Allt det här tog emot lite men jag försöker hålla fokus på målet. Kan ju inte ta samlingslån på grund av ff och UC betyg så jag får göra det jag kan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Idag har jag lämnat saker på loppis, tagit ut 1500 där och fick in ytterligare 205 kr under dagen. Hjälper väl lite fast det känns futtigt.
Har märkt 20 nya saker till imorgon och lagt ut 5 saker på tradera.
Allt det här tog emot lite men jag försöker hålla fokus på målet. Kan ju inte ta samlingslån på grund av ff och UC betyg så jag får göra det jag kan.
Du är jätteduktig kämpa på❤️
 

Andersse

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
8 Februari 2016
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Idag har jag lämnat saker på loppis, tagit ut 1500 där och fick in ytterligare 205 kr under dagen. Hjälper väl lite fast det känns futtigt.
Har märkt 20 nya saker till imorgon och lagt ut 5 saker på tradera.
Allt det här tog emot lite men jag försöker hålla fokus på målet. Kan ju inte ta samlingslån på grund av ff och UC betyg så jag får göra det jag kan.
Det är alltid bra att sälja sånt man inte behöver! Jag brukar tänka så lägger man undan saker som man inte saknar på ett år kan man lika gärna sälja dem. Har plockat i hop lite jag ska försöka lämna på auktion i Stockholm.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Det är alltid bra att sälja sånt man inte behöver! Jag brukar tänka så lägger man undan saker som man inte saknar på ett år kan man lika gärna sälja dem. Har plockat i hop lite jag ska försöka lämna på auktion i Stockholm.

Ja, jag tror det är riktigt nyttigt att klippa banden till allt materiellt. Jag kan köpa asics skor om jag behöver för en 50 lapp som verkar oanvända på myrorna istället för att lägga 1300-2000. Basplagg som är fina nog för kontor finns för 25 kr second hand. Ska sälja 90% av mina kläder och bara ha kvar det jag använder mest. Har sålt alla guldsmycken, säljer allt som är säljbart. Det blir otroligt fint hemma. :D ser ut som att ett städbolag campat i huset och en tornado svept igenom stället och så mycket finns kvar. Det är otroligt roligt att få in en femtiolapp här och en femtiolapp där. Och veta att allt investeras för att kunna göra viktigare saker som att spara, renovera och bli fri från lån som kostar skjortan främst.
Önskar jag hade mer kraft men måste varva med vila. :) är determined att klara det här.
Lycka till med auktion!!
 
  • Gilla
Reaktioner: A27

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Ja, jag tror det är riktigt nyttigt att klippa banden till allt materiellt. Jag kan köpa asics skor om jag behöver för en 50 lapp som verkar oanvända på myrorna istället för att lägga 1300-2000. Basplagg som är fina nog för kontor finns för 25 kr second hand. Ska sälja 90% av mina kläder och bara ha kvar det jag använder mest. Har sålt alla guldsmycken, säljer allt som är säljbart. Det blir otroligt fint hemma. :D ser ut som att ett städbolag campat i huset och en tornado svept igenom stället och så mycket finns kvar. Det är otroligt roligt att få in en femtiolapp här och en femtiolapp där. Och veta att allt investeras för att kunna göra viktigare saker som att spara, renovera och bli fri från lån som kostar skjortan främst.
Önskar jag hade mer kraft men måste varva med vila. :) är determined att klara det här.
Lycka till med auktion!!

Gillar dig Lilaros, bondeförnuft med en släng ADHD.
Minimalism is the way to go.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Gillar dig Lilaros, bondeförnuft med en släng ADHD.
Minimalism is the way to go.

Ja, man behöver inte vara smart, bara envis :D vettefan om det kommer gå, hur bra det kommer, gå, när -osv. Fast om jag gör det jag kan är jag mindre illa ute... =)
Har säkert en släng ADHD, får väl äga det. :) Gillar dig med tror jag :')
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Idag har jag sålt 15 mindre saker för 308 kronor tillsammans och en större sak för 400 kronor.
Tecknat livförsäkring på mig och mannen. Samlat vanliga olycksfallsförsäkringar för alla på ett och samma ställe.
Skaffat Ikea family kort och Ica kort på mig,
Bara suttit i gräset och tittat på hur det rör sig i vinden.
Prismärkt 10 saker till loppis och samlat ihop 10 saker till tradera.
Dags att sova!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 450
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
Idag har jag sålt 15 mindre saker för 308 kronor tillsammans och en större sak för 400 kronor.
Tecknat livförsäkring på mig och mannen. Samlat vanliga olycksfallsförsäkringar för alla på ett och samma ställe.
Skaffat Ikea family kort och Ica kort på mig,
Bara suttit i gräset och tittat på hur det rör sig i vinden.
Prismärkt 10 saker till loppis och samlat ihop 10 saker till tradera.
Dags att sova!
Andas du mellan ord och aktivitetet ?
Vilken överskottsenergi!
Önskar att jag hade hälften. -:)
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Andas du mellan ord och aktivitetet ?
Vilken överskottsenergi!
Önskar att jag hade hälften. -:)

Haha, om du bara visste! Närmar mig förlossning och har rätt ont när jag rör mig så det är ministeg i rätt riktning. Vågar inte köra på.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp