• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ni som berättat om era skulder för era sambos,vad hände?:/

Snake

V.I.P
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
404
Mottagna reaktioner
120
Poäng
297
Det smått surrealistiska verkar vara att du haft problem, blivit lämnad och sedan skaffat en ny partner utan att ens ordna upp ditt liv först ordentligt och gjort dig någorlunda skuldfri vilket känns oerhört egoistiskt. Gissar att du är av kvinnokön. :(

Jag har haft massiva problem tidigare och aldrig ens fokuserat på ett förhållande eller att ens ta en kopp kaffe med någon i dejtsyfte när jag haft som mest skit.

Skulle faktiskt skämmas att träffa någon om min egen ekonomi inte vore prickfri med en bra budget. Det vill säga, skulle aldrig träffa någon person om min egen ekonomi och problematik var i princip löst och bra. Allt annat än det känns väldigt trashigt enligt mig. :(

Även om världens snyggaste 10:a skulle glida upp på gatan och fråga efter en dejt hade jag vänligen sagt nej tack, just för att jag tycker det är jävligt pin att träffa någon när man har kass ekonomi. Lever hellre ensam än att dra ner någon i skiten jag skapat.

Men sen är jag ju inte kvinna och det könet brukar ju historiskt sett utnyttja män för att ta sig ur sin egen skit, tyvärr.

klart det är en fördel om man ordnat upp det lite.. men mitt var inte helt klart men jag gick runt och var aldrig på tal om att hon skulle hjälpa till eller ngt. man får ha delad ekonomi helt enkelt. vet den andra om det så skaddar det inte då vet man vad som gäller att det är inte köpa hus direkt som gäller tex..

man kan ju inte gå och vänta tills man inte ha en kr i skuld kvar då hade man ju levt själv ett jävla tag. Raka för och ärlighet att gå runt och skämmas halva lite som du gör då blir aldrig bra heller tänk hur mycket du slänger bort..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Det smått surrealistiska verkar vara att du haft problem, blivit lämnad och sedan skaffat en ny partner utan att ens ordna upp ditt liv först ordentligt och gjort dig någorlunda skuldfri vilket känns oerhört egoistiskt. Gissar att du är av kvinnokön. :(

Jag har haft massiva problem tidigare och aldrig ens fokuserat på ett förhållande eller att ens ta en kopp kaffe med någon i dejtsyfte när jag haft som mest skit.

Skulle faktiskt skämmas att träffa någon om min egen ekonomi inte vore prickfri med en bra budget. Det vill säga, skulle aldrig träffa någon person om min egen ekonomi och problematik var i princip löst och bra. Allt annat än det känns väldigt trashigt enligt mig. :(

Även om världens snyggaste 10:a skulle glida upp på gatan och fråga efter en dejt hade jag vänligen sagt nej tack, just för att jag tycker det är jävligt pin att träffa någon när man har kass ekonomi. Lever hellre ensam än att dra ner någon i skiten jag skapat.

Men sen är jag ju inte kvinna och det könet brukar ju historiskt sett utnyttja män för att ta sig ur sin egen skit, tyvärr.

Blir så förbannad när du snackar skit om kvinnor på ett forum för män och kvinnor. Du vet nog inte så mycket "historiskt" och kan inte säga att det är så. Jag har läst arkeologi, filosofi, konstvetenskap, religion, kulturvetenskap, litteraturvetenskap, idéhistoria, historia, med mera på universitet och kan berätta för dig att du missar poängen. Oavsett kön kan någon haka på att bli erbjuden något men att alla kvinnor skulle vara lata, beräknande och manipulativa är inte realistiskt. Du kan inte utmåla det ena könet som sämre på det sättet. Du vill dessutom träffa en tjej och känner dig inte i form ekonomiskt och lägger in en bitter kommentar att vi utnyttjar er. Ja, du är säkert själv för ingen kvinna kan utnyttja dig... eller inte. Jag har också anmält ditt inlägg. Till och med min man tyckte att det var riktigt dåligt gjort av dig att uttrycka dig så.
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477

Så du menar att så länge man har det knas så borde man vara ensam ? Inte vara värd kärlek, ömhet, trygghet eller närhet ?

Du verkar ha en skev bild av kärlek, jag blir inte kär i min partners ekonomi eller i materiella ting. Min partner är inte Sina skulder eller dåliga beslut. Alla kan hamna snett oavsett anledningar men där finns en person bakom. Man ska väl inte tvingas vara ensam resten av sitt liv, för många av oss är skulderna livslånga....

Tycker du verkar ha förutfattade meningar om folk och om det motsatta könet...

Läs på, skaffa kunskap och försök ha lite empati. Stoppa denna formen av stigmatisering. Var lyhörd och skaffa dig förståelse istället för att vara dömande ...du kommer längre med ett öppet sinne ... folk hamnar i trubbel av olika anledningar men förtjänar kärlek oavsett!
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Jag berättade första gången 2012 nån månad innan det var dags för fogden...Hon blev chockad upprörd arg allt möjligt. 2014 fixade vi ett lån hos Svea skuldfinansering. 2018 efter cirka 6 månader av lögner om allt möjligt ( Helt sjuka lögner ) så berätta jag att jag har nya skulder. Och nu blev hon helt förstörd..8 år tillsammans och hon fattade inte vem jag är/var 20190119 Fortfarande gifta och 2 barn tillsammans. Alla reagerar olika men du kommer må jävligt mycket bättre om du berättar ( tror jag ) // recovering gambling addict.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Jag berättade första gången 2012 nån månad innan det var dags för fogden...Hon blev chockad upprörd arg allt möjligt. 2014 fixade vi ett lån hos Svea skuldfinansering. 2018 efter cirka 6 månader av lögner om allt möjligt ( Helt sjuka lögner ) så berätta jag att jag har nya skulder. Och nu blev hon helt förstörd..8 år tillsammans och hon fattade inte vem jag är/var 20190119 Fortfarande gifta och 2 barn tillsammans. Alla reagerar olika men du kommer må jävligt mycket bättre om du berättar ( tror jag ) // recovering gambling addict.

Grattis till att det gick bra. Måste ha varit jobbigt men värt det att berätta allt 2 gånger. Det är modigt att vara med någon som oss som är recovering. Jag är tacksam med över att ha kvar min man och inte höra något ältas. Din tjej verkar tycka om dig väldigt mycket :)
För andra som inte har berättat så tycker jag att det kanske är bättre att säga något innan snöbollseffekten gått för långt. På något sätt förtjänar partnern att veta så att personen har ett val.. men jag förstår att det känns svårt att ta upp.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp