• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Ni som berättat om era skulder för era sambos,vad hände?:/

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Snake

V.I.P
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
404
Mottagna reaktioner
120
Poäng
297
Inte på grund av löneutmätning utan eftersom jobbet var inom finanssektorn så säger lagen/finansinspektionen att du inte får ha skuldsaldo hos KFM.

Hur tog hon det? det måste varit jobbigt att ha på samvete=( var planen att de 800 000 skulle rädda det eller visste du att det skulle skita sig sen ändå?
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Tack för alla era svar. Ja jag ska berätta...till helgen när han kommer hem från jobb resa. Vet inte alls hur han kommer ta de :( hur ska man lägga upp de.....?:(
 

Snake

V.I.P
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
404
Mottagna reaktioner
120
Poäng
297
Tack för alla era svar. Ja jag ska berätta...till helgen när han kommer hem från jobb resa. Vet inte alls hur han kommer ta de :( hur ska man lägga upp de.....?:(

skriv brev så får han läsa allt först så allt blir sagt och du får förklara. sätter man säger ner först och ska prata om det är det lätt att man inte får säga allt man vill eller inte berätta hela sanningen om det ifall man ser att partnern tar det dåligt då fegar man ur istället. pratar av erfarenhet så skriv först sätt dig i rummet bredvid och när han läst färdigt får han komma in så får ni prata om det
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Ja skriva brev e oxå ett alternativ:( Men tror jag bara ska häva ur mig allt :( så får det bli som det blir.... :( Bönar o ber att han ska va förstående o kanske hjälpa mig med ett samlings lån men 120 tusen om ja räknar ihop precis allt...de e mkt :( han står redan på hus lånet och 2 bil lån men han tjänar bra och har bra kreditvärdighet så ingenting e väl omöjligt men de här kan oxå bli en mardröms helg där allt går åt helvete ist :(
 

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Ja som rubriken lyder...Min förra sambo lämnade mig när ja berätta hur allt låg till..dock va de mkt värre än nu. Min nuvarande sambo vet om hälften men inte allt:/ han har aldrig varit direkt intresserad av o fråga osv men igår nämde han att han ville veta hur de låg till me min ekonomi:( sen kom de annat imellan så blev aldrig rätt tillfälle o lägga upp allt:/ Han tjänar så mkt mer än mig o jag flyttade in hos han...han betalar de mesta. Vi har barn ihop och ett till påväg och e så jävla rädd hur han ska reagera....jag har 14 tusen kvar på min löneutmäting. 30 tusen hos sileo kapital som jag har avbetalnings plan på. 22 tusen hos goodcash som hamnat hos prioritet finans som jag betalar på varje månad. Samt 41 tusen hos goodcash som jag betalar på varje månad. Min lön ja får går precis runt med allt men kan aldrig unna mig nå extra o de mesta betalar sambon.

Hur ska man berätta allt..hur gjorde ni? Vad sa ni o hur är er situation idag?

De värsta me allt just nu e mitt dåliga samvete...att jag ställt till de såhär:(

Jag har berättat för min sambo, men inte fullt ut..exakt hur mycket skulder jag har. Ett tag var det riktigt jobbigt och då sa jag det, att pengarna jag fick ut inte täckte skulderna. Sedan dess har mycket hänt. Jag fick låna pengar av en privatperson och jag fick bort mina värsta skulder (snabblånen). Det är fortfarande jobbigt och ekonomi är ett känsligt ämne. Samtidigt som jag vill att hon ska vara förstående, så vill jag inte låta min skuldbörda gå ut över förhållandet och vad vi kan göra ihop, eller att hon ska komma med några åsikter om vad jag får och inte får göra. Det är ett svårt ämne.
 

soffi

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 April 2019
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Min sambo fick reda på det för första gånger när kronofogden kom och knackade på dörren, han tog det ganska bra och hjälpte mig med ett lån, vågade inte var helt ärlig med hur mycket det rörde sig om så pengarna löste inte allt. något år senare hände samma sak och han tog ett lån igen.

jag började sen studera och tjänade inte så bra så fick ta till massa sms lån för att klara månaderna och sen va man tillbaka på ruta ett igen.

Kan tillägga att min sambo aldrig fått en påminnelse eller tagit något på delbetalning i hela sitt liv så jag trodde han skulle ta detta mycket värre än vad han gjorde.

Nu känns det som man har svikit honom gång på gång och han har precis upptäckt hur det ligger till. Denna gången är han inte alls lika förstående och jag vet inte hur jag själv ska lösa det. Vi har ett hus ihop så just nu försöker jag belåna det men tveksamt om det går igenom pga av min uc.
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Min sambo fick reda på det för första gånger när kronofogden kom och knackade på dörren, han tog det ganska bra och hjälpte mig med ett lån, vågade inte var helt ärlig med hur mycket det rörde sig om så pengarna löste inte allt. något år senare hände samma sak och han tog ett lån igen.

jag började sen studera och tjänade inte så bra så fick ta till massa sms lån för att klara månaderna och sen va man tillbaka på ruta ett igen.

Kan tillägga att min sambo aldrig fått en påminnelse eller tagit något på delbetalning i hela sitt liv så jag trodde han skulle ta detta mycket värre än vad han gjorde.

Nu känns det som man har svikit honom gång på gång och han har precis upptäckt hur det ligger till. Denna gången är han inte alls lika förstående och jag vet inte hur jag själv ska lösa det. Vi har ett hus ihop så just nu försöker jag belåna det men tveksamt om det går igenom pga av min uc.

jag känner igen min egen situation i mycket av det du skriver... var i samma sits som dig för några veckor sen....
min man blev inte heller glad, men vi gjorde så att han tog ett privatlån till mig, jag kunde betala av alla mina sms-lån. Jag betalar själv lånet varje månad.

Du ska inte ha allt för dåligt samvete för sms- lånen du tog när du pluggade. Jag gissar att du är lite som mig, att du bara ville hjälpa till med utgifterna varje månad? Och tänkte att du fixar allt i slutändan?

Gjort är gjort, och tänk ut en plan. Sätt dig med din man och ge den som förslag. Kan han gå in med ett privatlån till dig, som du sedan betalar varje månad?

jag kontaktade oxå banken just för att se om vi kunde belåna på huset och lösa min skuld på det sättet. Dock var min uc mindre bra, så banken ansåg att det inte skulle gå.

Kram till dig! Och hoppas att det löser sig
 

soffi

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 April 2019
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
jag känner igen min egen situation i mycket av det du skriver... var i samma sits som dig för några veckor sen....
min man blev inte heller glad, men vi gjorde så att han tog ett privatlån till mig, jag kunde betala av alla mina sms-lån. Jag betalar själv lånet varje månad.

Du ska inte ha allt för dåligt samvete för sms- lånen du tog när du pluggade. Jag gissar att du är lite som mig, att du bara ville hjälpa till med utgifterna varje månad? Och tänkte att du fixar allt i slutändan?

Gjort är gjort, och tänk ut en plan. Sätt dig med din man och ge den som förslag. Kan han gå in med ett privatlån till dig, som du sedan betalar varje månad?

jag kontaktade oxå banken just för att se om vi kunde belåna på huset och lösa min skuld på det sättet. Dock var min uc mindre bra, så banken ansåg att det inte skulle gå.

Kram till dig! Och hoppas att det löser sig
Trots att han hela tiden frågade mig om jag hade koll på läget och att jag skulle säga till om det var något så va jag för stolt för att be om hjälp igen och ville inte blotta mig att jag fortfarande inte hade koll på läget fast han tagit 2 st lån. Så högarna växte med kravbrev osv och jag fick ta nya lån för att lösa dom gamla.

Vi har bara lån på 1,2miljoner (huset är värt minst 3,5) men ändå så nekade våran bank bolån pga av min uc. Så nu har jag kontaktat Nordax bank och hoppas dom kan hjälpa mig. Och att min sambo kommer gå med på det och inte vilja gå isär.
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Trots att han hela tiden frågade mig om jag hade koll på läget och att jag skulle säga till om det var något så va jag för stolt för att be om hjälp igen och ville inte blotta mig att jag fortfarande inte hade koll på läget fast han tagit 2 st lån. Så högarna växte med kravbrev osv och jag fick ta nya lån för att lösa dom gamla.

Vi har bara lån på 1,2miljoner (huset är värt minst 3,5) men ändå så nekade våran bank bolån pga av min uc. Så nu har jag kontaktat Nordax bank och hoppas dom kan hjälpa mig. Och att min sambo kommer gå med på det och inte vilja gå isär.

jag förstår... Det är just det... Man tänker att man klarar det! Och att man ”inte vill vara till besvär” osv..
Och just det du skriver.... det är det du behöver tala om för din man! Att du var för stolt för att be om hjälp och allt som du kände och tänkte. Jag tror att han borde förstå?.... Att du gör allt för att ordna situationen..... Hoppas att du får hjälp av Nordax :):folded: Eller att ni finner något annat sätt att fixa till det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp