• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Ni som tagit bolån hos Nordax, berätta ALLT!

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Ja, jag satt i många timmar när jag hade vunnit budgivningen. Och man var tvungen att ringa för att få ett ok innan kontraktskrivning.
Japp. Man väljer alltid ”ring upp när man är först i kön-alternativet”. Missar man samtalet när de ringer upp efter 8 timmars väntan så blir det inget :facejoy: back to square one igen. Dinosauriebank
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
G

Gottfrid

Gäst
Poäng: 0
Hej

Vilka kompletteringar vill Nordax ha när man söker bolån hos dom ??

vill dom ha kontoutdrag ?
 
F

Fridolf v2

Gäst
Poäng: 0
Ni som har fått bolån hos Nordax och haft höga blancoskulder vad har ni sagt att ni använt blancolånen till ?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
1,4 miljoner och kunde baka in 280t.
 

Slutetärnära

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Januari 2021
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
I mitten av mars sökte vi bolån hos Nordax pga vårt enorma skuldberg som jag tidigare skrivit om. i skickade in papper, svarade på frågor det togs uc, vi skickade in amorteringsunderlag osv. Efter att ha väntat och väntat fick vi mejl att vår handläggare var sjukskriven. Jag ringer då och får en ny handläggare som vill ha mer papper och verifikation av våra löner som vi skickar in... Nu har det gått 2 veckor utan respons jag försöker få tag på handläggaren men får bara "Tyvärr är inte handläggaren du söker på plats", jag har mejlat och ringt...
Det finns utrymme att låna ca 500tusen på huset enligt Nordax mäklare som var här och värderade.
Jag har försökt nå kundtjänst igen men dom stänger kl 15 trots att det står 17 på hemsidan. Jag vill ju inte ringa från jobbet.
Ska vi behöva söka oss någon annanstans? Hur hade ni gjort? Alltså jag orkar inte dra hela historien en gång till, jag orkar inte blotta mig igen! Vad tänker andra banken om det att vi sökt hos Nordax? Vi har ju inte ens fått avslag därifrån utan bara inget svar... Hjälp!
 

Slutetärnära

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Januari 2021
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
I mitten av mars sökte vi bolån hos Nordax pga vårt enorma skuldberg som jag tidigare skrivit om. i skickade in papper, svarade på frågor det togs uc, vi skickade in amorteringsunderlag osv. Efter att ha väntat och väntat fick vi mejl att vår handläggare var sjukskriven. Jag ringer då och får en ny handläggare som vill ha mer papper och verifikation av våra löner som vi skickar in... Nu har det gått 2 veckor utan respons jag försöker få tag på handläggaren men får bara "Tyvärr är inte handläggaren du söker på plats", jag har mejlat och ringt...
Det finns utrymme att låna ca 500tusen på huset enligt Nordax mäklare som var här och värderade.
Jag har försökt nå kundtjänst igen men dom stänger kl 15 trots att det står 17 på hemsidan. Jag vill ju inte ringa från jobbet.
Ska vi behöva söka oss någon annanstans? Hur hade ni gjort? Alltså jag orkar inte dra hela historien en gång till, jag orkar inte blotta mig igen! Vad tänker andra banken om det att vi sökt hos Nordax? Vi har ju inte ens fått avslag därifrån utan bara inget svar... Hjälp!
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Det finns även Svea ekonomi men även de har 2 månader handläggningstid. De har väl ungefär samma tillvägagångssätt. Mycket dokumentation mm.
Vad säger er egen bank?
 

Jamte

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
24 Maj 2021
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
15
Poäng
52
Vi sökte hos Svea och det tog bara en månad. Beviljat i torsdags. Har provat marginalen och nordax tidigare och de har lovat guld och gröna skogar men sedan nekat i sista steget trots alla kompletteringar. Svea var MYCKET enklare att ha att göra med!! Mycket mindre kompletteringar och frågor.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp