• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Nystartfinans, någon som har information?

T

Thomas1

Gäst
Poäng: 0
Skickade in skuldebrev och övriga handlingar (Kopia på ID & lönespec. etc), idag behandlade de ärendet och betalade in alla skulder som var specade (skrev in OCR-nr och Bank-/plusgirouppgifter). Lånade 200 tkr.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Jag tror att det kommer uppstå stora bekymmer för många som lånar av det här bolaget. Hoppas inte, men stora belopp i kombination med hög ränta bådar inte gott....
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Ja de kräver att har man en partner vill dom ta uc på den personen med
 
A

Ant

Gäst
Poäng: 0
Nej, de kräver inte att en UC måste tas per automatik bara för att man har en partner. Däremot kan jag tänka mig att de tar en UC på en ev. medlåntagare.
 
A

Ant

Gäst
Poäng: 0
Alltså för att förtydliga. UC tas alltid på låntagare - men finns inget direkt samband med ovillkorlig UC-tagning på partner OM inte denne är medlåntagare.
 
J

jolu

Gäst
Poäng: 0
Fick hjälp av Nystart Finans med att lösa dumma krediter.
Mailade dem en kopia på min UC först och frågade om det fanns möjlighet till samlingslån.

Samlade allt, både sånt som fanns på UC men även andra snabblån, det var inga problem.
Aldrig mer skitlån. När jag fått förbättrat kreditbetyg och förfrågningarna gått ner framöver så kommer jag söka om ett billigare lån. Till dess är det suveränt att Nystart ställde upp.
Hög ränta men jag sparar in över 6000 kronor i månaden med detta samlingslån.
Lånade 210 000.

Årsink 375 000
Underskott 37´
22 ff
Kreditbetyg 11,4%

Sedan fick man hem skuldebrev per post + lista över lånen som man skulle samla där man fick fylla i lösenuppgifter (dem löser alla lån åt en). Kopia på 2 senaste lönespecar + ID.

Dem är mycket trevliga att prata med!

/Jonas
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Fick hjälp av Nystart Finans med att lösa dumma krediter.
Mailade dem en kopia på min UC först och frågade om det fanns möjlighet till samlingslån.

Samlade allt, både sånt som fanns på UC men även andra snabblån, det var inga problem.
Aldrig mer skitlån. När jag fått förbättrat kreditbetyg och förfrågningarna gått ner framöver så kommer jag söka om ett billigare lån. Till dess är det suveränt att Nystart ställde upp.
Hög ränta men jag sparar in över 6000 kronor i månaden med detta samlingslån.
Lånade 210 000.

Årsink 375 000
Underskott 37´
22 ff
Kreditbetyg 11,4%

Sedan fick man hem skuldebrev per post + lista över lånen som man skulle samla där man fick fylla i lösenuppgifter (dem löser alla lån åt en). Kopia på 2 senaste lönespecar + ID.

Dem är mycket trevliga att prata med!

/Jonas
Samma erfarenhet av dem har jag men ännu bättre av Balanzia...Nystart finans ränta 21%,Balanzia 11.75%!!!
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Nej, de kräver inte att en UC måste tas per automatik bara för att man har en partner. Däremot kan jag tänka mig att de tar en UC på en ev. medlåntagare.
Jo för mig ville de det så inte min partner också hade anmärkningar
Jag hävdade att det enbart var jag
Hade då 3 anmärkningar och jag tjänar bra men fick inget lån
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Alltså för att förtydliga. UC tas alltid på låntagare - men finns inget direkt samband med ovillkorlig UC-tagning på partner OM inte denne är medlåntagare.
Jo för mig krävde de för att jag överhuvudtaget skulle få en chans att låns så ville de se att min partner inte hade skulder
Varför skulle jag säga det om det inte var så
Det blev inget lån
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp