• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

ONEA, "för att slutlösa lånet"

Lollita

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
3 Mars 2016
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Fundersam över mitt lån hos Onea.
Min skuld är 21.459, men så står det "för att slutlösa lånet" 40.926.
Om jag vill lösa lånet ( idag) ska jag då betala 40.926 kr??
Någon som vet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Nu är jag inte bekant med Onea men rimligen är det den dagsaktuella skulden du ska betala om du ska lösa lånet idag.
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Ja lär ju vara LITE ränta de lägger på.. ONEA är inte roliga att ha att göra med.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
895
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Satte också hjärtat i halsgropen på Oneas hemsida. Står liknande på min sida. Men sen tryckte jag på fliken "Gör en betalningen" och där är min summan lite över 22000 kr vilket stämmer bättre då jag tog lånet för en vecka sen.
 

Lollita

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
3 Mars 2016
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Å tack Norreborre! Gjorde detsamma och ser nu att det stämmer. Puhh blev döö rädd.....mvh
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Hade lån hos Onea förra året...på 30 tusen...betalade in förläggnings avgift vissa månader o ibland betalade jag in en summa..man fick välja. Iaf så skulle ja betala in månads beloppet o betalade då in hela summan på 33 tusen kr..dom sa inget om att jag skulle betala mer som 40 tusen:eek: de lät galet mkt!?? E de räntan dom ska ha me då...?
 

Weestern

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Augusti 2016
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
17
Poäng
52
Hade lån hos Onea förra året...på 30 tusen...betalade in förläggnings avgift vissa månader o ibland betalade jag in en summa..man fick välja. Iaf så skulle ja betala in månads beloppet o betalade då in hela summan på 33 tusen kr..dom sa inget om att jag skulle betala mer som 40 tusen:eek: de lät galet mkt!?? E de räntan dom ska ha me då...?

Vänta nu... Betalade du 33 tusen och fick det bekräftat att lånet var fullbetald?

Det är ett skämt till företag. Jag kan inget annat än önska dom allt ont i världen!
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Jo de här va ett år sen ca...löste in hela lånet...hade betalat i 5 månader ca o ja trodde lånet minskat men nä de hade ökat från 30 tusen till 33 fast ja betalat in varje månad..vill inte veta vad räntan va på. Men sen fick ja som vanligt månads räkbingen o då stod ju summan där hur mkt de va kvar...då betalade ja in hela skiten..elr sambon gjorde de:( så ja betalar till han nu..har 3 månader det kvar på de phu.

Kan tänka mig att dom ändrat reglerna nu:(
 

Weestern

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Augusti 2016
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
17
Poäng
52
Jo de här va ett år sen ca...löste in hela lånet...hade betalat i 5 månader ca o ja trodde lånet minskat men nä de hade ökat från 30 tusen till 33 fast ja betalat in varje månad..vill inte veta vad räntan va på. Men sen fick ja som vanligt månads räkbingen o då stod ju summan där hur mkt de va kvar...då betalade ja in hela skiten..elr sambon gjorde de:( så ja betalar till han nu..har 3 månader det kvar på de phu.

Kan tänka mig att dom ändrat reglerna nu:(


Jag förstår inte riktigt. Du betalade skulden till dom förra året skrev du först för att sedan lägga till att du har "3 månader kvar".

Du trodde att skulden låg på 33 000 när det i själva verket låg på 40 000 kr?

Något stämmer inte här.

Kräken på 4finance vill att man mejlar eller ringer till dom innan man bestämmer sig för att fullbetala lånet. Det är tydligen så att "min sida" och deras uppgifter kan visa olika.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jo de här va ett år sen ca...löste in hela lånet...hade betalat i 5 månader ca o ja trodde lånet minskat men nä de hade ökat från 30 tusen till 33 fast ja betalat in varje månad..vill inte veta vad räntan va på. Men sen fick ja som vanligt månads räkbingen o då stod ju summan där hur mkt de va kvar...då betalade ja in hela skiten..elr sambon gjorde de:( så ja betalar till han nu..har 3 månader det kvar på de phu.

Kan tänka mig att dom ändrat reglerna nu:(
Jag förstår inte riktigt. Du betalade skulden till dom förra året skrev du först för att sedan lägga till att du har "3 månader kvar".

Du trodde att skulden låg på 33 000 när det i själva verket låg på 40 000 kr?

Något stämmer inte här.

Kräken på 4finance vill att man mejlar eller ringer till dom innan man bestämmer sig för att fullbetala lånet. Det är tydligen så att "min sida" och deras uppgifter kan visa olika.
Nu var det ju så att tussans sambo betalade in 33.000 som skulden var på och tussan betalar av på skulden till sin sambo och har 3 månader kvar att betala.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp