• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

ONEA, "för att slutlösa lånet"

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Ja min sambo betalade in hela summan så betalar jag till han o har 3 månader kvar till han o betala men när jag tog reda på hela beloppet när ja skulle lösa lånet så va de på 33 tusen kr.....kollade hur mkt de va kvar sen löste ja in de..e så glad att dom inte hörde av sig o sa att dom skulle ha typ 20 tusen till :( för räntan.....
 

Weestern

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Augusti 2016
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
17
Poäng
52
Ja min sambo betalade in hela summan så betalar jag till han o har 3 månader kvar till han o betala men när jag tog reda på hela beloppet när ja skulle lösa lånet så va de på 33 tusen kr.....kollade hur mkt de va kvar sen löste ja in de..e så glad att dom inte hörde av sig o sa att dom skulle ha typ 20 tusen till :( för räntan.....
Hoppas du har spärrat dig från deras tjänster!
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Har inte spärrat mig från dom men de behövs inte för ja tänker aldtig mer låna av dom o ja får ont i magen o näst kräks bara jag tänker på dom:/ mitt mål är att bli skuldfri helt o jag e snart där...
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Och hur gör man för o spärra sig från dom där vidriga bolagen??? Kontaktar man dom o säger de? Hur tar dom det isåfall? ??:p
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag mejlade båda och sade att jag ville livstids spärra mig hos båda annars är man spärrad i 1 år de reagerade inte als på detta utan jag fick svar att de gjort det.
 
M

Mudo

Gäst
Poäng: 0
Jag skickade ett mejl förre 20 dagar sen och frågade om slutfaktura, då fick jag svaret att min skuld ligger på 23299kr, idag frågade jag samma sak och det ligger på 24445kr, hur är detta möjligt?
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Jag skickade ett mejl förre 20 dagar sen och frågade om slutfaktura, då fick jag svaret att min skuld ligger på 23299kr, idag frågade jag samma sak och det ligger på 24445kr, hur är detta möjligt?

Räntekostnader?
 
A

achtung

Gäst
Poäng: 0
allvarligt talat så står det ju väldigt tydligt på Oneas sida vad lånet kommer att kosta totalt samt vad den effektiva räntan är. Hur kan man då bli förvånad över att man måste betala tillbaka mer än vad man lånat??

Exempel:
Lånebelopp
30.000 kr.

Låneperiod
24 månader

Effektiv ränta
150,5 %

Räntebelopp
38.123,04 kr.

Lånets totalkostnad
68.123,04 kr.


Månadsbetalning
2.838,46 kr.

Oss tillhanda senast: 2016-10-04

Totala beloppet att betala tillbaka är alltså mer än det dubbla än vad man faktiskt lånar. Det kan ju inte bli mycket tydligare än så.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp