• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Partner Inkasso

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Tack, det är en jätte bra idé. Jag har precis ordnat ett till jobb nu också för att kunna få in extra pengar för att lösa allt snabbare. Ska absolut prova med 1000kr för att försöka ha en liten buffert.
tack för alla tips och råd!
Extrajobb är toppen. Istället för att behöva jaga dyra lån för att klara månaden så får man några tusen på kontot som skänk från ovan. Innan pandemin så snittade jag per månad ca 6-10 000 kr fr extrajobben. De pengarna gör sån skillnad! Jag brukar kolla bankkontot då och då och kolla på posten Lön (fr extrajobben) och tänka att vad skönt att detta inte är ett lån, de pengarna ska INTE betalas tillbaka och det ska inte betalas någon ränta heller.... underbar känsla!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 029
Mottagna reaktioner
555
Poäng
597
Extrajobb är toppen. Istället för att behöva jaga dyra lån för att klara månaden så får man några tusen på kontot som skänk från ovan. Innan pandemin så snittade jag per månad ca 6-10 000 kr fr extrajobben. De pengarna gör sån skillnad! Jag brukar kolla bankkontot då och då och kolla på posten Lön (fr extrajobben) och tänka att vad skönt att detta inte är ett lån, de pengarna ska INTE betalas tillbaka och det ska inte betalas någon ränta heller.... underbar känsla!
Ja, det är verkligen toppen. Jag har fått mycket fasta tider nu så att jag vet att jag får in en fast extra summa nu varje månad så länge jag vill. Kommer köra på detta viset ett bra tag framöver nu. Och kanske snöbollsmetoden. Den har jag studerat svin hårt nu. Det verkar bra. Men jag vill nog släcka det med högst ränta först. Iaf ett par av dem som är absolut värst!
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Det blir bra oavsett vad den hamnar känns det som. Vill bara säga att partner Inkasso är väldigt snabba med att skicka påminnelsemejl och hota med kronofogden, redan efter 3 dagar mejlar de påminnelse.
Jo men säg något inkassobolag eller företag som inte är snabba med att hota med kronofogden? :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Ja, det är verkligen toppen. Jag har fått mycket fasta tider nu så att jag vet att jag får in en fast extra summa nu varje månad så länge jag vill. Kommer köra på detta viset ett bra tag framöver nu. Och kanske snöbollsmetoden. Den har jag studerat svin hårt nu. Det verkar bra. Men jag vill nog släcka det med högst ränta först. Iaf ett par av dem som är absolut värst!
Tycker du tänker helt rätt, ta de dyraste först. Spärra dig också sen så du inte kan låna där mer.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Jo men säg något inkassobolag eller företag som inte är snabba med att hota med kronofogden?:)
Min erfarenhet är att spannet är mellan 3-14 dagar men att vissa Inkasso ändå hjälper med längre uppskov OM man ringer och vissa vill inte ens säga när det kommer gå vidare till Kfm med hänvisning att "Vi kan inte se det här". Så visst är det skillnad. Helst ska man inte hamna hos Inkasso, det är det bästa.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Min erfarenhet är att spannet är mellan 3-14 dagar men att vissa Inkasso ändå hjälper med längre uppskov OM man ringer och vissa vill inte ens säga när det kommer gå vidare till Kfm med hänvisning att "Vi kan inte se det här". Så visst är det skillnad. Helst ska man inte hamna hos Inkasso, det är det bästa.
Förstår, alla har vi olika erfarenheter. Tror. Nästan alla inkasso jag har varit hos har hotat med betalningsföreläggande-kronofogden-rättsliga åtgärder bla bla bla...efter bara någon dag. Dock brukar jag 99 gånger av 100 vara i tid när det kommer till mina betalningar till inkassobolagen.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 029
Mottagna reaktioner
555
Poäng
597
Mitt ärende skulle ha sagts upp och skickats till inkasso innan den 17/6. Har inte hört ett ord någonstans ifrån. Borde jag försöka kontakta någon? Vad gör man när ingen hör av sig?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Mitt ärende skulle ha sagts upp och skickats till inkasso innan den 17/6. Har inte hört ett ord någonstans ifrån. Borde jag försöka kontakta någon? Vad gör man när ingen hör av sig?
Om de har skickat det till inkasso så kommer du få ett brev fr inkassobolaget, kan ta en vecka.
Du kan mejla dem och fråga till vilket inkasso skulden har skickats till.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 029
Mottagna reaktioner
555
Poäng
597
Om de har skickat det till inkasso så kommer du få ett brev fr inkassobolaget, kan ta en vecka.
Du kan mejla dem och fråga till vilket inkasso skulden har skickats till.
Tack snälla. Dem sa att dem inte visste än men att jag kunde ringa tillbaka imorgon för att få veta vilket inkasso det blev för att jag skulle kunna upprätta en avbetalningsplan ☺️
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Tack snälla. Dem sa att dem inte visste än men att jag kunde ringa tillbaka imorgon för att få veta vilket inkasso det blev för att jag skulle kunna upprätta en avbetalningsplan ☺️
Kommer lösa sig ska du se.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp