• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Primal capital, någon som provat

M

Mickey

Gäst
Poäng: 0
Nekad.
Inga bet anmärkningar, 230k inkomst.
5 förfrågningar hos bisnode senaste året.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
K

Kimsan71

Gäst
Poäng: 0
Samma för mig - NEKAD av dom igår med en årsinkomst på 471tkr, 4 bisnode förfrågningar, förvisso ett högt underskott på 108tkr...

...MEN sent igårkväll blev jag beviljad ett samlingslån på 200tkr av Re:member genom Lendo...
 
G

grodannn

Gäst
Poäng: 0
Jag blev också nekad, pga att jag tidigare i livet haft utmätning men har gjort rätt för mig och betalt bort över 200tkr i skulder på 1 år och det med en inkomst på endast 20k. Har typ levt på nudlar och snålmat.
Har inga nya anmärkningar utan endast från 2015 och tidigare.

Finns ingen mer kreditvärdig person än någon som varit hos kf. Det är ju inte så att man vill tillbaka, någonsin.

Blir man inte trött på samhället? Det är 10 gånger lättare att leva kriminellt än att försöka komma tillbaka i samhället för man blir motarbetad hela tiden.

Nu har jag inte ens en bil så jag kan ta mig till jobbet. Kul, eller hur?
Finns inga val, måste gå tillbaka till att vara kriminell i väntan på 1-2 månadslöner.
Sjukt att det ska behöva vara så här.

Hade jag fått ett lån på säg 30.000 hade jag kunnat betala tillbaka det på 3-4 månader.
Om man bara hade fått chansen.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Jag blev också nekad, pga att jag tidigare i livet haft utmätning men har gjort rätt för mig och betalt bort över 200tkr i skulder på 1 år och det med en inkomst på endast 20k. Har typ levt på nudlar och snålmat.
Har inga nya anmärkningar utan endast från 2015 och tidigare.

Finns ingen mer kreditvärdig person än någon som varit hos kf. Det är ju inte så att man vill tillbaka, någonsin.

Blir man inte trött på samhället? Det är 10 gånger lättare att leva kriminellt än att försöka komma tillbaka i samhället för man blir motarbetad hela tiden.

Nu har jag inte ens en bil så jag kan ta mig till jobbet. Kul, eller hur?
Finns inga val, måste gå tillbaka till att vara kriminell i väntan på 1-2 månadslöner.
Sjukt att det ska behöva vara så här.

Hade jag fått ett lån på säg 30.000 hade jag kunnat betala tillbaka det på 3-4 månader.
Om man bara hade fått chansen.


Jag förstår din frustration. Man är fullständigt låst. Men det här testar ens karaktär på riktigt. Det är aldrig bra att begå kriminella handlingar, frestelsen kan finnas där, men det är aldrig rätt väg att gå.
 
G

Grodann

Gäst
Poäng: 0
Jag förstår din frustration. Man är fullständigt låst. Men det här testar ens karaktär på riktigt. Det är aldrig bra att begå kriminella handlingar, frestelsen kan finnas där, men det är aldrig rätt väg att gå.

Jag måste ju. Hur ska jag annars ta mig till jobbet? buss finns ej, samåkningsmöjligheter finns ej, cykla för långt spec vintertid, klart det inte är bra att vara en bluffare o kriminell, jag hatar det men jag har inget val just nu.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Jag måste ju. Hur ska jag annars ta mig till jobbet? buss finns ej, samåkningsmöjligheter finns ej, cykla för långt spec vintertid, klart det inte är bra att vara en bluffare o kriminell, jag hatar det men jag har inget val just nu.

Gör det som känns rätt för dig. Är själv riktigt trött på att hela tiden vara låst. Senaste åren har gått åt att betala på skulder som vägrar minska.
 
A

Anmärkningennnnn

Gäst
Poäng: 0
Grodan känn inre dåligt samvete du är en bra människa som jag trots vad man gör. Kriminella handlingar utförs av stora banker tex nordea även politiker och anställda på skatteverket som uppdagats för några veckor sen få en anställd varnade sin kollega för att den skulle bli granskad eller vad det nu var. Så länge man inte utsätter människor för våld eller sådana saker. Allt annat är rätt oftast är dom rika dom som är kriminella under ytan. Har själv jobbat på en liten firma där chefen sj lurade företag och andra på pengar. Chefen är sj helsvensk så att ingen nu börjar med rasism. Så man gör det man måste för att klara sig. Kom ihåg i slutändan är det bara pengar, så länge ingen människa kommer till skada
 
M

maya

Gäst
Poäng: 0
Ni som ansökt vilken anledning har ni angivit och hur lång tid innan ni fått svar? Ni som sökt och fått avslag fick ni avslag på en gång?
 
K

Kimsan71

Gäst
Poäng: 0
Jag fick avslag dagen efter att jag hade ansökt UTAN att det ens togs en Bisnode upplysning, så jag förstår inte alls vad dom baserar sitt ställningstagande på. Förvisso har jag ett högt underskott, men en årsinkomst på 471tkr.
Senare samma kväll, så fick jag ett samlingslån via Lendo hos Re:member...utan problem (allt detta skedde nu i måndags).
 
K

Kirre

Gäst
Poäng: 0
Beviljad.
Varför måste man skicka in id när det ändå är autogiro? går ju inte att fuska med autogiro utan måste ju vara kopplat till den som ansöker? segt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp