• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Primal capital, någon som provat

Gina123

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
9 December 2016
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Jag ansökte om ett lån på primal capital och fick 5000 kr beviljad , vid ansökan stod att jag kan få högre belopp. Men jag tog iallafall 5000 men behöver ett större lån för att samla ihop andra lån .jag fråga kundtjanst och de sa att det inte gick att ansöka om högre lån då de redan skickat lånavtalet .kan jag betala tillbaka lånet och sen ansöka om ett högre belopp?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
K

Kimsan71

Gäst
Poäng: 0
Dagen efter!
Primal Capital känns som ett lotteri FAKTISKT!!! På mig tog dom ingen Bisnode UC
ENS... Dock var jag, som jag alltid är, ÄRLIG, genom hela ansökningen och skrev mina lån, min skuldbördan/mån, etc etc...MEN jag tjänar OK med 38000kr/mån och låg boendekostnad. Dock har jag ett HÖGT underskott... Kanske föll jag där?!
Likväl så ansökte jag samma dag om ett samlingslån hos Lendo på 200.000kr och fick det beviljat hos Re:member med exakt samma förutsättningar. .. så jaaaa, detta bolag finner jag MÄRKLIGT !!!
 
T

Tada

Gäst
Poäng: 0
Dagen efter!
Primal Capital känns som ett lotteri FAKTISKT!!! På mig tog dom ingen Bisnode UC
ENS... Dock var jag, som jag alltid är, ÄRLIG, genom hela ansökningen och skrev mina lån, min skuldbördan/mån, etc etc...MEN jag tjänar OK med 38000kr/mån och låg boendekostnad. Dock har jag ett HÖGT underskott... Kanske föll jag där?!
Likväl så ansökte jag samma dag om ett samlingslån hos Lendo på 200.000kr och fick det beviljat hos Re:member med exakt samma förutsättningar. .. så jaaaa, detta bolag finner jag MÄRKLIGT !!!

Hur såg dina övriga förutsättningar ut då ??

Lån
UC score
Bisnode score ??
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Jag ansökte om ett lån på primal capital och fick 5000 kr beviljad , vid ansökan stod att jag kan få högre belopp. Men jag tog iallafall 5000 men behöver ett större lån för att samla ihop andra lån .jag fråga kundtjanst och de sa att det inte gick att ansöka om högre lån då de redan skickat lånavtalet .kan jag betala tillbaka lånet och sen ansöka om ett högre belopp?
Det går inte.
Har lånat själv 13000 och betalade tillbaks pengarna efter några dagar med samma tanke att låna högre belopp.
Gjorde ny ansökan och fick svar...vi kan inte låna dig för tillfälle eftersom du har återbetalat ditt lån nyss!!!
 

Gina123

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
9 December 2016
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Okej det va inte bra..tack för svaret. Får hitta nån annan lösning med att samla ihop lånen.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Dagen efter!
Primal Capital känns som ett lotteri FAKTISKT!!! På mig tog dom ingen Bisnode UC
ENS... Dock var jag, som jag alltid är, ÄRLIG, genom hela ansökningen och skrev mina lån, min skuldbördan/mån, etc etc...MEN jag tjänar OK med 38000kr/mån och låg boendekostnad. Dock har jag ett HÖGT underskott... Kanske föll jag där?!
Likväl så ansökte jag samma dag om ett samlingslån hos Lendo på 200.000kr och fick det beviljat hos Re:member med exakt samma förutsättningar. .. så jaaaa, detta bolag finner jag MÄRKLIGT !!!

Skilj gärna på UC och Bisnode då det inte är samma. Bisnode är ett kredigupplysnings-företag, UC är ett annat, Creditsafe är ett annat osv. Bara så folk inte missuppfattar.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
895
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Någon som vet något likanande företag där man kan låna 20-30 tusen utan uc? Gärna med faktura på e-post.
 
G

grodor

Gäst
Poäng: 0
Bisnode och Creditsafe har Scoremodell 1-10 eller 1-100 vissa fall även mall med olika parametrar då kommer svaret i rött, gult eller grönt ljus. De företag som har satt en mall har oftast en automatiserad bedömning där alla kriterier är förutbestämda och hanteras av datorn för att spara tid.

UC ägs av de Svenska storbankerna och är enda upplysningsföretaget som kan se dina aktuella lån/skulder till kreditinstitut. Därav hårdare bedömningar men också de mest rättvisa. Skulle alla använda UC så skulle väldigt få lån utbetalt dessutom registreras allt som förfrågning och finns kvar i 12 månader.
 
R

Robocop111

Gäst
Poäng: 0
Vad har ni som blivit godkända 20-35' i årslön? Har på bisnode 250' som syns men har 2016 runt 380', ca 7 FF på bisnode, tror ni det är möjligt? Tänkte samla andra småkrediter som kostar pengar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp