• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Ränteavdrag på konsumtionslån ska trappas av - Förslag från Regeringen

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 618
Mottagna reaktioner
1 767
Poäng
1 217
Mailade en pressekreterare och fick svaret 18 april går remisstiden ut, så då kommer namninsamlingen skickas in i vilket fall.

 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fuklan

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
28 Juni 2022
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
27
Poäng
92
Mailade en pressekreterare och fick svaret 18 april går remisstiden ut, så då kommer namninsamlingen skickas in i vilket fall.


Tråkigt fokus på namninsamlingen att det ska vara "rika" människors avdrag som får vara kvar dvs bolån.
De med bolån är inte bovarna när man lånar för något så trivialt som en bostad, eller som jag som bakat in andra lån i bolånet.

Heller ingenting om hur flera miljarder frigörs till stadskassan som man kan läggas på skola, försvar, omsorg osv.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 618
Mottagna reaktioner
1 767
Poäng
1 217
Tråkigt fokus på namninsamlingen att det ska vara "rika" människors avdrag som får vara kvar dvs bolån.
De med bolån är inte bovarna när man lånar för något så trivialt som en bostad, eller som jag som bakat in andra lån i bolånet.

Heller ingenting om hur flera miljarder frigörs till stadskassan som man kan läggas på skola, försvar, omsorg osv.
Har lagt in flera perspektiv, just den om bolån är tagen från forumet faktiskt.
 

Kia

Aktiv medlem
Poäng: 61
Blev medlem
16 Mars 2024
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
17
Poäng
61
Tråkigt fokus på namninsamlingen att det ska vara "rika" människors avdrag som får vara kvar dvs bolån.
De med bolån är inte bovarna när man lånar för något så trivialt som en bostad, eller som jag som bakat in andra lån i bolånet.

Heller ingenting om hur flera miljarder frigörs till stadskassan som man kan läggas på skola, försvar, omsorg osv.
Indirekt med ett borttagande av ränteavdragen för lån utan säkerhet, men bibehållen full avdragsrätt samt höjt bolånetak, så tvingas hushåll med lån utan säkerhet att vara med och betala ränteavdrag för lån med säkerhet, oftast då bolån. Det slår helt snett. Bort med alla ränteavdrag i så fall. Men helst inte alls, just nu. Trappa av för alla under en ex 10års period.
Självklart vet jag att höga blancolån är galet, det behöver jag ingen påminnelse om, men de som idag sitter med höga sådana får benen totalt undanslagna med detta förslag. Förlaget har som en av grunderna att skuldsaneringarna ökat, men om förlaget går igenom kommer ökningen bli lavinartad.

Finns många andra saker som kan lösgöra miljarder till statskassan just nu ex återinför fastighetsskatten, avtrappa sedan ränteavdraget för alla under X antal år, så hushållen hinner amortera ner, och ställa om. Alternativt, låt det gälla för alla nya lån blanco som bolån from nästa år.
 

Rune87

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 Mars 2024
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Och går den igenom så är de raka vägen till KF, blir ju sjukt lätt att bli
Tråkigt fokus på namninsamlingen att det ska vara "rika" människors avdrag som får vara kvar dvs bolån.
De med bolån är inte bovarna när man lånar för något så trivialt som en bostad, eller som jag som bakat in andra lån i bolånet.

Heller ingenting om hur flera miljarder frigörs till stadskassan som man kan läggas på skola, försvar, omsorg osv.
Haha du menar frigöras för att skicka till Ukraina.... så himla mkt rör det sig inte om drygt 7-8 miljarder. Jag tycker att förslaget är bra i grunden. Men då borde det vara för dom med nya lån, nu ska dom straffa oss som tagit dom här lånen, men trösten ligger kanske i att det framöver blir lättare att bli beviljad skuldsanering då detta är en riktigt stor anledning till att man håller sig på ytan.
 

Lester

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2021
Meddelanden
148
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Helt rätt.Lättare att få skuldsanering.Ngt positivt
 

En av er

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
905
Mottagna reaktioner
275
Poäng
457
Och går den igenom så är de raka vägen till KF, blir ju sjukt lätt att bli

Haha du menar frigöras för att skicka till Ukraina.... så himla mkt rör det sig inte om drygt 7-8 miljarder. Jag tycker att förslaget är bra i grunden. Men då borde det vara för dom med nya lån, nu ska dom straffa oss som tagit dom här lånen, men trösten ligger kanske i att det framöver blir lättare att bli beviljad skuldsanering då detta är en riktigt stor anledning till att man håller sig på ytan.
Inget talar om att det blir lättare att få skuldsanering.
 

Lester

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2021
Meddelanden
148
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Klart det blir lättare Månadskostnaden ökar med ngr tuffingar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp