Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Råd om att hantera lån hos Luma Finans, Binly, Tomly & Lumify 2026

Jadu, hoppas verkligen det blir avslag på deras ansökan! Jag är 287 dagar sen hos dom, varken inkasso eller kronofogden än märkligt nog.
Det var intressant, men krediten uppsagd antar jag? Hoppas att mitt också dröjer innan ev. Verkställande. Börjar se ljuset då jag börjar betala av dessa och inte ta nya lån bara för att kunna betala ett annat hos dem.

Det var intressant, men krediten uppsagd antar jag? Hoppas att mitt också dröjer innan ev. Verkställande. Börjar se ljuset då jag börjar betala av dessa och inte ta nya lån bara för att kunna betala ett annat hos dem.
Japp uppsagd sedan länge. Fick nya avbetalningar hos dom, men väldigt dyra ändå, så jag gav upp och släppte alla skulder(1,3 mkr) i april och sökte sanering i maj.

Det är bra att du inte tar nya lån, då kanske du kan vända eländet och stabilisera ekonomin.

Hej! Jag är själv i en svår situation. Min UC är helt kass, får inte lån någonstans, inte ens hos Brixo, Har uc förfrågningar på runt 33 st. Så jag ser ingen utväg. Jag kontaktade lumify då jag ligger efter 9 dagar, de kan inte garantera att jag kommer kunna använda mig av min kredit när jag väl betalat in. De meddelade även att det gäller alla deras varumärken, så är man sen hos lumify några dagar så kan det påverka uttag hos exempelvis Binly om man även har kredit där. Det är en väldigt stor summa de ska ha denna månad. Någon som vet om detta stämmer? Bara för att man är sen 1 gång kan man inte göra uttag mer?

Många skriver att de skickar/säger upp lånet efter 100 dagar? Är det verkligen så? Det känns ju som att det kan hamna ganska fort till KF efter en obetald faktura…

Många skriver att de skickar/säger upp lånet efter 100 dagar? Är det verkligen så? Det känns ju som att det kan hamna ganska fort till KF efter en obetald faktura…
Mitt gick vidare efter ca 100 dagar till riverty inkasso ”binly” dom hotade med kf men så blev inte fallet. Detta var 2 månader sedan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp