• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Söka direkt på remembers hemsida.

Fabiana

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
3 Maj 2019
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Det stämmer inte. Jag har aldrig behövt komplettera med något när jag valt Ikano bank.
Det har hänt varenda en jag känner som har ansökt och fått genom Ikano. Om du kollar genom forumet finns det många trådar om just Ikano och samtliga har behövt komplettera i efterhand. Du är faktiskt DEN FÖRSTA som sagt att du inte har behövt komplettera.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Vad har ni fått komplettera med hos Ikano? Är det bara 2-3 lönespecar eller något annat?
 

Fabiana

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
3 Maj 2019
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Vad har ni fått komplettera med hos Ikano? Är det bara 2-3 lönespecar eller något annat?
Lönespecar ja. Och har man tryckt in samla lån, har de lösenkrav. Inget av detta förekommer hos verken Lendo eller Advisa (Lendo, har jag endast hört då jag inte sökt genom de, men genom advisa vet jag att det inte förekommer några kompletteringar i samband med erbjudandet).
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Tack. Lönespecar är ändå rimligt, för att bevisa sin lön. Har man fyllt i ärligt vid ansökan är det väl sällan ett problem? Då man ändå ska skicka in skuldebrevet via snigelpost är det ju bara att bilägga några lönespecar.

Vad gäller samla lån läste jag att de enbart betalar till bg? Pg får man lösa själv? Kan det bli problem med sånt som ej framgår av UC, t ex Betalkoll?
 

Fabiana

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
3 Maj 2019
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Tack. Lönespecar är ändå rimligt, för att bevisa sin lön. Har man fyllt i ärligt vid ansökan är det väl sällan ett problem? Då man ändå ska skicka in skuldebrevet via snigelpost är det ju bara att bilägga några lönespecar.

Vad gäller samla lån läste jag att de enbart betalar till bg? Pg får man lösa själv? Kan det bli problem med sånt som ej framgår av UC, t ex Betalkoll?
Absolut! Håller med. Men den informationen borde vara tillgänglig för kunden innan man väljer ett erbjudande. Inte efter.
När det gäller lösen, har de sagt att de inte löser kredikort mm.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Absolut! Håller med. Men den informationen borde vara tillgänglig för kunden innan man väljer ett erbjudande. Inte efter.
När det gäller lösen, har de sagt att de inte löser kredikort mm.

Instämmer. Tydlig info är alltid bra!
Hur vet du att de ej löser kreditkort? Fått avslag på ansökan p g a det?
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Det har hänt varenda en jag känner som har ansökt och fått genom Ikano. Om du kollar genom forumet finns det många trådar om just Ikano och samtliga har behövt komplettera i efterhand. Du är faktiskt DEN FÖRSTA som sagt att du inte har behövt komplettera.
Jag har 5 lån hos ikano, har heller aldrig behövt komplettera.
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Kommer jag inte ihåg faktiskt, men jag vet att de inte löser lån/krediter som ska betalas med plusgiro, de löser bara med bankgiro.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Kommer jag inte ihåg faktiskt, men jag vet att de inte löser lån/krediter som ska betalas med plusgiro, de löser bara med bankgiro.

De med pg fick du utbetalat till ditt konto, för att lösa själv?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp