Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Söker råd/tips hur vi ska ta tag i skuldberget

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 787
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 967
Mottagna reaktioner
5 784
Poäng
3 787
Ok. Min senaste förfrågan är från 2023-03-06. Så om jag försöker betala av så mycket det går fram till februari 2024, sen söker om ett samlingslån. Tror du det är bäst väg att gå?

Min fru har dock endast 1 UC nu, om hon är huvudsökande, tror ni vi skulle kunna få igenom en ansökan redan nu isf?
Jag skulle säga att den som tjänar mest ska stå som huvudlåntagaren om det skiljer mer än ca 50 000 kr/år mellan era inkomster.
Tjänar din fru ungefär lika mkt som du ja då kanske det inte spelar så stor roll.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Meddelanden
2 088
Mottagna reaktioner
1 037
Poäng
897
Vad har ni för långivare och kostnader per månad?

Ansök om jämkning och ring till alla ni har skulder till? Jag fick t.ex amorteringsfritt i 6 månader

Wren1

Medlem
Poäng: 6
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag skulle säga att den som tjänar mest ska stå som huvudlåntagaren om det skiljer mer än ca 50 000 kr/år mellan era inkomster.
Tjänar din fru ungefär lika mkt som du ja då kanske det inte spelar så stor roll.

Wren1

Medlem
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Tja!
Nu har jag sett över allt och min fru tjänar ungefär likamycket som mig.

Kollade även upp hennes UC's och hon har 4st som går alla är från perioden januari/feb 2023.
dvs tillsammans har vi 9st UC (jag 5 och hon 4), båda har kreditscore 4.4.

Jag förstår att vänta ut till dessa försvinner i februari vore bäst, men det är ganska tufft just nu och ett samlingslån hade räddat oss från det värsta.
Därför tänkte jag testa att vi tillsammans söker ett samlingslån på 130k alt 150k (helst 150k, för då kan vi baka in två kortkrediter som är kopplat till vårt lönekonto) nu och skulle vi få avslag på detta så väntar vi till efter februari och söker igen, då endast med 1 UC.

Tror ni detta skulle gå, eller är det inte lönt att ens försöka?

isf tänkte vi testa ett gemansamt samlingslån från Julalånet, som vi fick tips om här i tråden.

Senast ändrad:

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 147
Meddelanden
2 471
Mottagna reaktioner
1 573
Poäng
1 147
Tja!
Nu har jag sett över allt och min fru tjänar ungefär likamycket som mig.

Kollade även upp hennes UC's och hon har 4st som går alla är från perioden januari/feb 2023.
dvs tillsammans har vi 9st UC (jag 5 och hon 4), båda har kreditscore 4.4.

Jag förstår att vänta ut till dessa försvinner i februari vore bäst, men det är ganska tufft just nu och ett samlingslån hade räddat oss från det värsta.
Därför tänkte jag testa att vi tillsammans söker ett samlingslån på 130k alt 150k (helst 150k, för då kan vi baka in två kortkrediter som är kopplat till vårt lönekonto) nu och skulle vi få avslag på detta så väntar vi till efter februari och söker igen, då endast med 1 UC.

Tror ni detta skulle gå, eller är det inte lönt att ens försöka?

isf tänkte vi testa ett gemansamt samlingslån från Julalånet, som vi fick tips om här i tråden.
Jula är Wästgöta och de tar ju överhuvudtaget inte uc utan Bisnode. Så då hänger det på hur Bisnode ser ut för er.

Wren1

Medlem
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jula är Wästgöta och de tar ju överhuvudtaget inte uc utan Bisnode. Så då hänger det på hur Bisnode ser ut för er.
Vi har ingen förfrågan från Bisnode, den sista jag ser är något från 2021, men den är betalt sedan länge.
Då det finns chans att testa via Västgöta! Tack! :)

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 787
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 967
Mottagna reaktioner
5 784
Poäng
3 787
Jag tror att det kan gå då ni tänker ansöka om ett ganska lågt belopp. Lycka till!

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 156
Meddelanden
127
Mottagna reaktioner
48
Poäng
156
Vi har ingen förfrågan från Bisnode, den sista jag ser är något från 2021, men den är betalt sedan länge.
Då det finns chans att testa via Västgöta! Tack! :)

Tänk på att ni söker Julalånet då det ger 1% ränterabatt och 0:- i uppläggningsavgift.
Hör först med dem om det går att göra en ansökan ihop, annars får ni göra ansökan var för sig.
Var beredd på att de vill göra Kreditz-körningar, och det kan ske mer än 1 gång.
Det är inte enkelt att få lån på Wästgöta, men vi håller tummarna!

Wren1

Medlem
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Ok, det är stäng nu, så jag får ringa och kolla imorgon för på Julasidan kan man inte söka ihop, iaf inte vad jag kan se.
Men vad menar du med "Kreditz-körningar"? Det har jag aldrig hört talas om.

Tack! :)

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Meddelanden
839
Mottagna reaktioner
458
Poäng
537
Lycka till och uppdatera gärna hur det går med lånet:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp