- Meddelanden
- 2 161
- Mottagna reaktioner
- 1 915
- Poäng
- 1 247
Vet inte vilken bank ni har.Stort tack för ett riktigt bra inlägg!
En fråga gällande ökning på bolån...
Vi har ca 852.000 som total årsinkomst, vilket skulle ge ett lån på 3 834 000 enligt x4.5 regeln.
Dvs har vi en del köpläge där eller?
Därför tror jag att varför jag fick avslag tidigare är för jag hade då flera UC.
Bör jag därför vänta tills jag har 0 alt max 2 inom en 1 års period och sen göra en ny ansökan?
Är det bäst att göra min ansökan i min befintliga bank, eller ska jag göra en ansökan hos en ny bank om att få ta över vårt bolån + samtidigt höja?
Vilket är bäst gällande det?
Men för att få bästa möjliga ränta när det gäller huslån så är 0 eller 1 UC FF att föredra. Det handlar inte bara om att bli beviljad då det är så stora kostnader, utan också få en bra ränta.
Om ni inte har Nordea idag så se över alternativet att boka möte med dom. Dom brukar kunna ge ett bra blancolån på sidan om bostadslånet om man blir helhetskund.
Med helhetskund så menas att flytta över rubbet. Pensioner, aktier, barn-spar, lönekonto, kreditkort, debitkort, försäkring. Ja vad man nu har för något.
Finns en del på detta forum som valt att bli helhetskund hos Nordea av flera anledningar vad gäller hus och blancolån.