Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Söker råd/tips hur vi ska ta tag i skuldberget

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 156
Meddelanden
127
Mottagna reaktioner
48
Poäng
156
Ok, det är stäng nu, så jag får ringa och kolla imorgon för på Julasidan kan man inte söka ihop, iaf inte vad jag kan se.
Men vad menar du med "Kreditz-körningar"? Det har jag aldrig hört talas om.
Kreditz är en tjänst som används för att analysera transaktioner på era bankkonton. Det är för att se ert ekonomiska beteende, med andra ord hur snabbt ni bränner pengar. Det kan givetvis kännas integritetskränkande.
Är marginalerna knappa kan det bli problem att få igenom en ansökan.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Wren1

Medlem
Poäng: 6
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Kreditz är en tjänst som används för att analysera transaktioner på era bankkonton. Det är för att se ert ekonomiska beteende, med andra ord hur snabbt ni bränner pengar. Det kan givetvis kännas integritetskränkande.
Ojdå, det låter ju sjukt integritetskränkande och jag får helt enkelt tänka till innan jag gör en ansökan.
Vad är det för parametrar som de tittar på och vad kan vara bärande ett avslag efter en sådan koll?

Wren1

Medlem
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Försökt läsa på hela morgonen här på forumet angående Västgöta Finans och Kreditz.
Vet ej exakt om jag vågar gå vidare med ansökan då det känns som mycket svårt att få lån via Västgöta!
Jag vet inte mitt score på Bisnode, men ha ringa ansökningar, har bara 1 som är ett telefon abb från 2021, dock har jag ett underskott av kapital på 36k och en årsinkomst 2022 på 410k.
Är det helt kört med ett underskott på 36k?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 787
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 967
Mottagna reaktioner
5 784
Poäng
3 787
Försökt läsa på hela morgonen här på forumet angående Västgöta Finans och Kreditz.
Vet ej exakt om jag vågar gå vidare med ansökan då det känns som mycket svårt att få lån via Västgöta!
Jag vet inte mitt score på Bisnode, men ha ringa ansökningar, har bara 1 som är ett telefon abb från 2021, dock har jag ett underskott av kapital på 36k och en årsinkomst 2022 på 410k.
Är det helt kört med ett underskott på 36k?
Ungefär 10% underskott är okej, max 20%. Så där ligger du inte risigt till.

Jag skulle kört på Lendo.

Wren1

Medlem
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Ungefär 10% underskott är okej, max 20%. Så där ligger du inte risigt till.

Jag skulle kört på Lendo.
Ok, men Lendo, tar dom inte en UC då?
iom att vi har 4 respektive 5 UC var (dock senaste februari 2023) är inte chansen stor att vi får avslag där?

Känner lite små panik och vill ej göra något förhastat som gör det sämre för oss, därför jag frågar så mycket, ber om ursäkt för det.

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 787
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 967
Mottagna reaktioner
5 784
Poäng
3 787
Ok, men Lendo, tar dom inte en UC då?
iom att vi har 4 respektive 5 UC var (dock senaste februari 2023) är inte chansen stor att vi får avslag där?

Känner lite små panik och vill ej göra något förhastat som gör det sämre för oss, därför jag frågar så mycket, ber om ursäkt för det.
Jag uppfattade som att i inte ville vänta tills era uc går ut, att ni hade kommit fram till att ni vill söka samlingslån nu. Därav Lendo men ja de kommer ta en uc på er.

Wren1

Medlem
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej igen!
Vi kämpar på för att klara oss fram tills UCs försvinner, vi har 1 som förvinner i nov och 1 i dec, sen de sista i feb 2024.
Så hoppas få upp UC Score i början på nästa går och då kunna söka ett samlingslån.

Har dock en fråga gällande UC/Bisnode.
Hade behövt ta ett mindre lån via Bisnode omgående, behöver dock endast 5000, hade då tänkt ta resterande 25k och lägga in på en kredit för att då få upp UC score.
Men påverkar 30000 via Bisnode ett framtida samlingslån via UC?

Wren1

Medlem
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej alla,

Vi kommer söka ett samlingslån i början på 2024 när våra UCs försvunnit.
Men jag har en sak som oroar, har en del krediter vi vill fimpa med detta lån.

Vore det en bra idé att söka ett lån utan för UC för att betala av en del krediter redan nu och på så sätt få bättre UC inför kommande samlingslån?

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Meddelanden
340
Mottagna reaktioner
263
Poäng
437
Hej alla,

Vi kommer söka ett samlingslån i början på 2024 när våra UCs försvunnit.
Men jag har en sak som oroar, har en del krediter vi vill fimpa med detta lån.

Vore det en bra idé att söka ett lån utan för UC för att betala av en del krediter redan nu och på så sätt få bättre UC inför kommande samlingslån?
Att betala ner synliga krediter brukar ju ge bättre UC-score. Tänk dock på att en del banker har som krav att de löser lånen åt en när man samlar. Om man då har mycket krediter utanför UC blir ju lånebördan högre än vad de har baserat sitt ränteförslag på. Vet en del banker som struntar i det, men en del verkar säga nej när man presenterar lån utanför UC som dom ska lösa. Får ni lån utan lösenkrav så är det så klart inget som blir aktuellt då ni själva löser lånen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp