Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Någon som har erfarenhet av inkasso bolag som inte rapporterat ränteuppgifter till deklarationen? Vilka?

Signad och inskickad.

13k tillbaka och 505k i inkomst, 350k synligt på UC och ungefär lika mycket utanför. Nu ska allt samlas efter ett år av att ha jobbat 7 dagar i veckan på heltid, deltid och timme.

1 veckas semester och jag är på gränsen till utmattning. Men - nu är det nära att lösas.

Signad och inskickad.

13k tillbaka och 505k i inkomst, 350k synligt på UC och ungefär lika mycket utanför. Nu ska allt samlas efter ett år av att ha jobbat 7 dagar i veckan på heltid, deltid och timme.

1 veckas semester och jag är på gränsen till utmattning. Men - nu är det nära att lösas.
Starkt jobbat !

Tack! Fyfan vad hemskt det har varit. Nu har jag sagt upp mig på mitt extrajobb och ser ljuset i tunneln. Äntligen ska livet komma tillbaka och jag ska ALDRIG mer sätta mig i den här skiten. Blivit paranoid veckovis över att bli av med jobb och rasera allt.

Ska bli helt ofattbart skönt att släppa det och för första gången på 5 år kunna andas igen. Jag antar att man blir en helt ny människa?

Tack! Fyfan vad hemskt det har varit. Nu har jag sagt upp mig på mitt extrajobb och ser ljuset i tunneln. Äntligen ska livet komma tillbaka och jag ska ALDRIG mer sätta mig i den här skiten. Blivit paranoid veckovis över att bli av med jobb och rasera allt.

Ska bli helt ofattbart skönt att släppa det och för första gången på 5 år kunna andas igen. Jag antar att man blir en helt ny människa?
Beundransvärt!Men nu måste du se till att återhämta dig.

Signad och inskickad.

Kan man deklarera nu?

Jag deklarerade också precis, det gick att göra det redan nu!

@kaffesump vad pendlar du varje dag?

Står såhär i appen trots att jag skickat in. Står det så för alla som sålt på tradera?

Bilagor

• IMG_0136.webp
    IMG_0136.webp
    77.1 KB · Visningar: 40
Står att utbetalning kommer ske 9-12 april om man godkänner nu. Genom att kolla mitt skattekonto kan jag se att förra året blev återbäringen utbetald 1 eller 2 april? Varför sker det så sent detta år?

Står att utbetalning kommer ske 9-12 april om man godkänner nu. Genom att kolla mitt skattekonto kan jag se att förra året blev återbäringen utbetald 1 eller 2 april? Varför sker det så sent detta år?

Samma sak med påsk och jul. De infaller olika under olika år. Ibland är påsken sen och ibland tidig. Samma med återbäringen, ibland kommer den tidigt i april och ibland någon vecka senare året efter.

Står såhär i appen trots att jag skickat in. Står det så för alla som sålt på tradera?
Jag har sålt på blocket för cirka 30000kr fördelat på 10 affärer. Står så för mig med. Stod inget att fylla i inne på skatteverkets sida så jag skickade in deklarationen.

Samma sak med påsk och jul. De infaller olika under olika år. Ibland är påsken sen och ibland tidig. Samma med återbäringen, ibland kommer den tidigt i april och ibland någon vecka senare året efter.
Det har du jäkligt rätt i.

Det har du jäkligt rätt i.

9–12 april 2024​

Skatteverket betalar ut skatteåterbäringen till dig som har skatt att få tillbaka och som har godkänt din deklaration digitalt, utan ändringar eller tillägg, senast 3 april.

Kommer ni in i skatteverkets app?

Kom inte in via appen men gick bra via datorn.

När jag skriver in mitt reseavdrag står det för högt belopp:facejoy: men går att spara ändå. Står det så på alla?

För mig också. Jag fyllde i 112.500 kr i reseavdrag och det gick igenom. Säkert bara ett säkerhetsmeddelande när man anger en summa som är högre än normalt.

Om man inte ska ändra ngt i sin deklaration när är det senast man måste deklarera för att få återbäring i april?

Om man inte ska ändra ngt i sin deklaration när är det senast man måste deklarera för att få återbäring i april?
"Godkänn deklarationen digitalt, utan ändringar och senast den 3 april, så kan du få skatteåterbäringen redan den 9–12 april."
Enl skv hemsida.

Om man deklarerar på hemsidan så får man tillbaka i april också? Eller måste det vara via appen?

Kommer aldrig in på appen…

Om man deklarerar på hemsidan så får man tillbaka i april också? Eller måste det vara via appen?

Kommer aldrig in på appen…
Står ju "godkänna digitalt" så det är ju även om du gör det via hemsidan/datorn med bankid.

För mig också. Jag fyllde i 112.500 kr i reseavdrag och det gick igenom. Säkert bara ett säkerhetsmeddelande när man anger en summa som är högre än normalt.
Antar att det är så då det höjts till 25kr/milen.

Jag ska få tillbaka 18k med reseavdraget men eftersom det är en ändring får jag vänta till juni. Utan reseavdraget skulle jag få ca 9k, jag skulle behöva få loss dom pengarna i april. Kan jag deklarera utan ändring och få pengar i april och sen lägga till för reseavdrag och få resten i juni? Någon som vet?

Jag ska få tillbaka 18k med reseavdraget men eftersom det är en ändring får jag vänta till juni. Utan reseavdraget skulle jag få ca 9k, jag skulle behöva få loss dom pengarna i april. Kan jag deklarera utan ändring och få pengar i april och sen lägga till för reseavdrag och få resten i juni? Någon som vet?
Kan kan du men risken att åka ut för granskning tror jag är större om man gör reseavdragen i efterhand. Men har du underlag så spelar det ingen roll om du blir granskad.

Kan kan du men risken att åka ut för granskning tror jag är större om man gör reseavdragen i efterhand. Men har du underlag så spelar det ingen roll om du blir granskad.
Jag har inga kvitton på mina tankningar om det va de du mena med underlag?

Jag har inga kvitton på mina tankningar om det va de du mena med underlag?
Hur kan du påvisa att du använt bilen till att åka till och från jobbet och att du sparat den tiden man ska för att få göra underlag? Det är det som är dina underlag.

OBS Att det inte är säkert att du råkar ut för en stickprovskontroll.
När man gör avdrag för resor i deklarationen så behöver man inte skicka in några kvitton eller annat.

OBS Att det inte är säkert att du råkar ut för en stickprovskontroll.
När man gör avdrag för resor i deklarationen så behöver man inte skicka in några kvitton eller annat.
Om jag blir granskad, vad kommer dom kräva av mig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp