Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring syns redan nu

• Trådstartare Trådstartare Oregistrerade
  • Start datum Start datum
O
Oregistrerade
Gäst
Poäng: 0
Ni kan logga in redan nu :)
Jag skäms ihjäl!!! Har 99 000 tkr ränteavdrag!

104,000 i ränteavdrag. hemska tanke! vad mycket man har betalat in 2014!

155000
Sinnesjukt när jag såg det svart på vitt :/
Kommer ni "ta bort" viss av dem för att bättra på UC i juni eller hur tänker ni?

155000
Sinnesjukt när jag såg det svart på vitt :/
Kommer ni "ta bort" viss av dem för att bättra på UC i juni eller hur tänker ni?

trist att inte få den stora återbäringen man har rätt till, jag kommer att ta bort nästan allt för att förbättra min Uc score.

har läst att det går att ta upp det nästa år om man vill, stämmer det?

Aaaah :) 13.145:- i underskott av kapital. 4195:- tillbaka :)

Ja fy fan. Jag som trodde att jag hade sänkt räntekostnaderna men så fel jag hade. Ökade på med 3 tusen.

Nå dom pengarna som jag får ut nu kommer att gå på en gång in på ett lån så att den försvinner innan december 2015.

kan nån förklara något för mig.... förra året
så tjänade jag 150.000 med samma skattetabell... hade 18.000
i ränteutgifter.....fick tillbak 20.000:- Nu detta året så jag tjänat 404.000 och 16.000 i
ränteutgifter.... och så får jag tillbaka endast 22.000:-

Har betalat in 120.000 i skatt....?!

Jag förstår inget gällande detta men hade 375 tusen i inkomst och 57 tusen i underskott av kapital . Jag har ett blanco lån på 28 tusen resten smslån på 100 tusen , betyder detta att det blir jävligt svårt för mig att få lån nu ? Har 7 uc totalt .

kan nån förklara något för mig.... förra året
så tjänade jag 150.000 med samma skattetabell... hade 18.000
i ränteutgifter.....fick tillbak 20.000:- Nu detta året så jag tjänat 404.000 och 16.000 i
ränteutgifter.... och så får jag tillbaka endast 22.000:-

Har betalat in 120.000 i skatt....?!

Det spelar väl ingen roll hur mycket skatt du betalat in. Det är dina ränteuppgifter som det du får tillbaka baseras på. Din inkomst eller hur mycket skatt du betalar är helt irrelevant.

Eller ja, det spelar ju roll på så sätt att om du betalat för mycket skatt. Och lite tillbaka får du väl där. Men högre inkomst = högre skatt i olika former.

Senast ändrad:
Oh Gud hade 177.000kr i ränteutgifter, skulle fått tillbaka 43.000kr men jag tog bort o då får jag endast tillbaka 3.300kr. Blir då 12.000 i underskott. Kan ju inte ta bort allt då jag har lån som syns på UC och då blir det ju lite konstigt ifall man inte har något i underskott:)

Oh Gud hade 177.000kr i ränteutgifter, skulle fått tillbaka 43.000kr men jag tog bort o då får jag endast tillbaka 3.300kr. Blir då 12.000 i underskott. Kan ju inte ta bort allt då jag har lån som syns på UC och då blir det ju lite konstigt ifall man inte har något i underskott:)

Skulle aldrig tackat nej till 40.000:-. Det är ju väldigt mycket pengar. Borde kunna betala bort mycket mindre för dig och många andra, så låter dumt att ta bort.

Senast ändrad:
trist att inte få den stora återbäringen man har rätt till, jag kommer att ta bort nästan allt för att förbättra min Uc score.

har läst att det går att ta upp det nästa år om man vill, stämmer det?

Ja, jag har hört att det skall gå att göra. Får dock 40000 tillbaka ifall jag inte gör något, blir ju av med 10 sms lån då :)

Skulle aldrig tackat nej till 40.000:-. Det är ju väldigt mycket pengar. Borde kunna betala bort mycket mindre för dig och många andra, så dumt att ta bort.

Ja det e väldigt mycket pengar, men eftersom vi har planer på att byggs hus nästa vår så är 12.000 i underskott mot 280.000 inkomst bättre än 177.000 i underskott :/

Ja det e väldigt mycket pengar, men eftersom vi har planer på att byggs hus nästa vår så är 12.000 i underskott mot 280.000 inkomst bättre än 177.000 i underskott :/

Jo. Jag förstår att det finns olika skäl för alla och att alla har olika situationer :) Men tråkigt att det ska behöva vara så att man har så skyhöga ränteutgifter så man måste dölja dom och inte kan ta emot sin berättigade skatteåterbäring.

Man kan inte "ta upp" gamla räntor i en senare deklaration. Men man kan begära omprövning av en gammal deklaration där du kan begära avdrag för de räntor du har städat bort.

Bara 23000 i ränteutgifter förra året för mig.

Har du lånat betydligt mindre än tidigare då eller som mig att en del förfallit och nu bara finns som dröjsmålsräntor? :)

Jag hade 49.895:- eller något sånt förra året. Nu alltså 13.145:-. Inte lika skrämmande att se i alla fall.

Räntor på 100-200.000:- som många verkar få här måste vara en riktig chock att se.

Skulle aldrig tackat nej till 40.000:-. Det är ju väldigt mycket pengar. Borde kunna betala bort mycket mindre för dig och många andra, så låter dumt att ta bort.

Hur gör man för att ta bort räntor så man får mindre underskott?!

Hur räknar man ut underskottet?

Det ser du på din sida? Det är alla dina ränteutgifter från 2014.

Gå in under kolumnen ---> Kontrollera ---> 8. Avdrag - Kapital

Och kolumnen Skatteuträkning och klicka på "nästa".

På både ställena står ditt underskott av kapital.

Senast ändrad:
Oj jävlar haha. Hur gör jag får att få bort underskottet?

59.. Gick från 8 till 56. Jag skiter i återbäringen detta måste bort. Hur? Haha

59.. Gick från 8 till 56. Jag skiter i återbäringen detta måste bort. Hur? Haha

Vet inte. Jag har aldrig gjort det. Ser ingen möjlighet att ändra under kolumnen Kontrollera i alla fall.

Kanske ska ske skriftligt på den blanketten?

Någon annan vet säkert som gjort det tidigare.

Logga in till Skatteverket tryck på ändra sen välj avdrag. Jag tog bort 42.000 kr och får nu ett underskott på 10200. Mer humant vid kommande lånesökningar ;) dock "kostade" den ändringen 11.000 kr men det e skitsamma..

Hej,
Okej nu måste någon vänlig själ förklara, vad är det ni tar bort? Är det grejer jag kan ändra eller bör övervaka?
Jag har ruskigt dålig koll på detta , märkligt nog. Jag brukar bara acceptera och signera.
Usch nu känns det som jag ligger i bakvattnet =)

Mvh/Miklo

Ränteutgifter kompis! Vad låg din på?

Det är jag TS med 99 000 i underskott. Jag mår så fruktansvärt dåligt över detta och behöver pengarna desperat. Förra året var ett helvete precis som underskottet visar. Blivit av med många lån men blir inget samlingslån på år och dar :(

Hade 199000....ändrade till 14000.....

Önskar att jag kunde ändra och rädda min framtid... Underskottet syns väl dessutom i två år... Mitt liv är typ över känns det som. Dubbelt bestraffad. Skuldsatt och hindrar att ta sig ur det...

Jag kommer behålla mitt underskott som är mer än 100.000. Sen precis innan skatteutbetalningen ska ske o det blir uppdaterat hos uc, så kommer jag prova göra en ansökan om samlingslån. Som tur är kommer två ff försvinna precis i skiftet maj/juni passande nog o jag har då 3 ff. Blir sista chansen för ett tag då.

Okej, nu har jag kollat. Underskott av kapital 39.187kr
avdragen skatt 96.000kr

Är det nått jag måste agera på?

Men alla har ju inte skickat in, saknar mobillån etc

Du får du lägga till summan för det själv.

Okej, nu har jag kollat. Underskott av kapital 39.187kr
avdragen skatt 96.000kr

Är det nått jag måste agera på?

Men alla har ju inte skickat in, saknar mobillån etc

Märkte förra året att vissa skickade in senare ochså, man får hålla utkik. Vad hade du för inkomst med det underskottet? 39.000 är ju inte lite.

Märkte förra året att vissa skickade in senare ochså, man får hålla utkik. Vad hade du för inkomst med det underskottet? 39.000 är ju inte lite.

Jag hade 356k inkomst
2013 hade jag runt 220k i underskott och 98k inkomst

kan man lägga till ränteutgifterna själv på samma sätt som man kan läggs till???

Jag hade 356k inkomst
2013 hade jag runt 220k i underskott och 98k inkomst

Oj vilket underskott du hade 2013! Ja, du har bra inkomst endå. Kanske att om du vill, tar bort lite på underskottet, så att det ser rimligt ut med de lånet som syns på UC.

Oj vilket underskott du hade 2013! Ja, du har bra inkomst endå. Kanske att om du vill, tar bort lite på underskottet, så att det ser rimligt ut med de lånet som syns på UC.

Ja det verkar vara vettigt. På min uc syns inga lån, har inga blanco alls, hur kommer det se ut då?

Hej,
okej jag ska sluta sarga om detta alldeles strax :-)

Då behöver jag bara er samlade tankekraft till följande.
För inkomståret 2014
Inkomst: 356.000kr
Underskott: 39.000kr
Prel att få tillbaka: 14.500kr

Uppgifter från UC mars 2015
Inget blanco
12 betalningsanmärkningar, sista försvinner 2017
Uppgifter om historiskt skuldsaldo, försvinner 2016-07
46FF varav 3 blanka, försvinner 2016-01
Kreditbetyg: 68,7%

Så summa summarum är uc ren 2017-01

Efter tips här så var jag inne på skatteverkets sida och kollade hur det skulle bli om jag minskade underskottet.

Om jag drog ner underskottet till 100kr så skulle jag få 2600kr att få tillbaka.

Då till frågan, lönar det sig att dra ner på underskottet?
Jag är ju ändå så kredit ovärdig. Vid 2017 skulle jag ha haft två år utan underskott ändå?
Då borde jag tjäna på att ta pengarna eller tänker jag fel?

Mvh
Miklo

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp