• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering: Frågerformulär till alla som skickat in en ansökan

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
244
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Ok. Vet dock inte om personen kan motsätta sig din sanering i det läget men jag hoppas att allt flyter på för dig.
Fyra år har jag inte hört någon som fått innan utan tre el fem. Härligt med kortare betalningsplan.
Nja, det kan dom inte heller.
Vet att de va en större aktör som motsatte sig men kfm svarade att dom inte såg det som ett problem då jag bokstavligen fyller alla bockeutor för skuldsanering.

ingen aning, jag fick fyra år. Tre barn.
Har dock rätt stor årsinkomst eller ja stor och stor men högre än genomsnittet ca 520.000kr.
Sen studerar min fru nu under 5år så jag kommer enligt KFMs regelverk eller statens rättare sagt vara försörjare för henne då inte CSN räknas som inkomst.

det resulterar i att jag år 1 betalade ca 1500kr per månad, år två betalar jag ca 500 i månaden sedan år 3 och 4 0kr i månaden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
44
Poäng
156
Ok. Vet dock inte om personen kan motsätta sig din sanering i det läget men jag hoppas att allt flyter på för dig.
Fyra år har jag inte hört någon som fått innan utan tre el fem. Härligt med kortare betalningsplan.
Om borgenären under normal tidsram motsätter sig saneringen, vad händer då? Får man ingen sanering då?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 757
Poäng
9 787
Går det inte till en jurist på tingsrätten ?
För en invändning från borgenär nej. Jurister på en tingsrätt har ingen funktion, det är domare. Tingsrätt får bara ärendet efter överklagande.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 767
Mottagna reaktioner
1 544
Poäng
1 117
Ni som fått överklagan från borgenär. Vilka banker brukar brukar bråka efter man fått inledande skuldsanering?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp