• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

glappolle

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
21 Februari 2015
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Felaktiga uppgifter av olika slag, glömt berätta om arv, glömt berätta att man avstått arv, glömt berätta att man skänkt bort allt man ägde och hade.
Felaktiga uppgifter, då menar du att någon lämnar falska uppgifter i ansökan medvetet?
Behöver man oroa sig över att man har skrivit fel av misstag så det kan bli avslag pga något sådant? Vet inte vad man ska ha fyllt i fel av misstag men chansen finns väl
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Stressad

Medlem
Poäng: 87
Blev medlem
3 Maj 2020
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
29
Poäng
87
Jag har fått skuldsanering! Jag är så lättad.
Skickade ansökan i början av Maj. Fick inledande ca 20 augusti och den 21 september kom förslaget som jag godkände direkt och igår fanns mitt namn med i Poit.
 

Enni

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej !

Har försökt med allt samlingslån, försökt belåna ännu mer på lägenheten, kollat med andra banker också.

Alla har avslagit ansökningarna p.g.a. stora blancoskulder.

Jag har försökt undvika kronofogden i ett år nu snart genom att ta lån för att kunna lånekostnaderna.

Jag ansökte om skuldsanering och fick avslag p.g.a. färska lån och inte p.g.a. bostadsrätten.

Så varför skulle kronofogden göra annan bedömning än skusan ?

Ok, du har ingen möjlighet att sälja lägenheten? Och flytta till hyresrätt tills vidare, så får du lös lite pengar och kan då betala av dem värsta lånen som kostar mest. Om du släpper allt till KFM så kommer dem garanterat sälja din lägenhet eftersom den är värd mkt pengar. Om du kan så UNDVIK Kfm så länge som möjligt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Felaktiga uppgifter, då menar du att någon lämnar falska uppgifter i ansökan medvetet?
Behöver man oroa sig över att man har skrivit fel av misstag så det kan bli avslag pga något sådant? Vet inte vad man ska ha fyllt i fel av misstag men chansen finns väl

Jag menar felaktiga uppgifter överhuvudtaget
 

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
220
Mottagna reaktioner
39
Poäng
157
Ok, du har ingen möjlighet att sälja lägenheten? Och flytta till hyresrätt tills vidare, så får du lös lite pengar och kan då betala av dem värsta lånen som kostar mest. Om du släpper allt till KFM så kommer dem garanterat sälja din lägenhet eftersom den är värd mkt pengar. Om du kan så UNDVIK Kfm så länge som möjligt.

Hej!

Jag har övervägt den alternativen också, men nu är det så att det är bristvara på hyresrätterna också trots många år på kön.
Det är minst 400 ansökande på en lägenhet.

Och sedan förmodar jag att hyresvärden gör väl en UC kontroll.

Hur kan du vara säkert på att KFm tar bostadsrätten ?

Känner du någon som blev av med en bostadsrätt/villa ?

Jag har läst mycket på nätet och kontaktat KFm ett antal gånger men inte fått någon rakt svar.

KFm tar även hänsyn till om barn är inblandade.

Och den bedömningen gjorde inte skusan utan avslaget berodde på färska lån enligt de.
 

HockeyPuck

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
26 Februari 2020
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
60
Poäng
196
Tack för svar. Har du några exempel på vad det kan vara?

Eller kanske är lättare om jag ger mina förutsättningar:

Skulder på ca 1,5 mnkr (pga spelberoende men går aktivt i terapi/spelmöten/självhjälp och spelfri sen okt 2018)
Lön 35 000kr innan skatt
Sista lånet togs 2017
Sålde lägenhet där ca 300 000 kr gick direkt till kfm för fördelning till fordringsägare i början av 2019. Klarade mig därefter några månader själv men släppte sedan allt på sommaren och löneutmätning startade okt 2019.

Har fått inledande men är så galet nervös över avslag. Förstår att ingen kan säga vad beslutet blir . Men är det någon med ungefär samma förutsättningar som har fått beviljat?

Ja. Samma i princip.
Beviljat. 3 år sanering.

1.5 miljon allt till spel.


Edit:
Spelfri över 2 år.
Senaste lånet 10 mån gammalt ca.
(Lån för täcka kredit) senaste
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
462
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
Vet näsom gäller (eller var man hittar
Jag har fått skuldsanering! Jag är så lättad.
Skickade ansökan i början av Maj. Fick inledande ca 20 augusti och den 21 september kom förslaget som jag godkände direkt och igår fanns mitt namn med i Poit.
Grattis! Det var snabbt marscherat! Inledande bara en månad!! Har snart väntat på besked 3 månader med inledande (sedan mitten av Aug.)...
Vet dock att jag beräknas få besked först under November månad.
 

Humle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 November 2015
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Om du varit spelfri sen 2018 och lånfri sen 2017 och dessutom låtit pengar från lägenhetsförsäljningen gått till kronofogden så låter det ju som bra förutsättningar så till vida att du är kvalificerat insolvent och du inte glömt att nämna något här.

Jag tror det kommer gå vägen, lycka till!

Tack! Jag hoppas innerligt att det blir beviljat!


Ja. Samma i princip.
Beviljat. 3 år sanering.

1.5 miljon allt till spel.


Edit:
Spelfri över 2 år.
Senaste lånet 10 mån gammalt ca.
(Lån för täcka kredit) senaste

Tack för svar!
Skönt att höra att du fick beviljat under ungefär samma förutsättningar. Håller tummarna att det går vägen för mig också.

PS. Bra jobbat med spelfriheten!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp