• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Sambon gick igenom sin skuldförteckning i förslag om skuldsanering, men några belopp som angetts där stämmer inte överens med de siffror vi kan hitta när vi loggar in på de olika inkassobolagen etc. Handläggaren på kfm menar att sambon bör kanske ring runt och kolla upp varenda summa så det stämmer... men ska han verkligen behöva göra det?? Kfm har ju skickat ut till alla att de ska anmäla sina fordringar till dem, och har de anmält för lite är det väl borgenärernas bekymmer? Skulle va ett enormt jobb att ringa runt till alla för att dubbelkolla att de anmält rätt summa ju?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Måste alla skulder ligga hos inkasso eller kfm för att få skuldsanering?
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Så svårt o sortera vad ja ska betala på o inte för skriver ja i ansökan att skuld till den o den är så o så kanske jag betalar lite här o där så när väl kfm tittar på ansökan så är siffror lägre än vad ja skrev från början. Inte för att det minska jättemycket med tanke på dom fruktansvärda räntorna jag har
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 492
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Så svårt o sortera vad ja ska betala på o inte för skriver ja i ansökan att skuld till den o den är så o så kanske jag betalar lite här o där så när väl kfm tittar på ansökan så är siffror lägre än vad ja skrev från början. Inte för att det minska jättemycket med tanke på dom fruktansvärda räntorna jag har


Det spelar nog mindre roll. Om du får inledande skuldsanering ska ju ändå alla borgenärer skicka in vilken skuld du har till dem. Betalar du in på alla skulder i dagsläget eller har du släppt några? Går det runt?
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Det spelar nog mindre roll. Om du får inledande skuldsanering ska ju ändå alla borgenärer skicka in vilken skuld du har till dem. Betalar du in på alla skulder i dagsläget eller har du släppt några? Går det runt?
Nej det går inte runt, har flera stycken hos inkasso plus andra då som ja får hoppa över , det är ett jäkla pyssel, 3 har precis hamnat hos kfm.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 358
Mottagna reaktioner
386
Poäng
517
Nej det går inte runt, har flera stycken hos inkasso plus andra då som ja får hoppa över , det är ett jäkla pyssel, 3 har precis hamnat hos kfm.

Om du sökt skuldsanering är det väl bättre att sluta betala på allt utom fasta kostnader? Man ska ju inte gynna nån borgenär mer än nån annan. Bättre lägga undan och få en buffert skulle jag säga.
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Snabb fråga, ska skuldsaneringsbeloppet betalas senast den sista i varje månad eller typ 25 ? Får tydligen lön den 30 denna månad
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 492
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Snabb fråga, ska skuldsaneringsbeloppet betalas senast den sista i varje månad eller typ 25 ? Får tydligen lön den 30 denna månad

Det tror jag inte är någon fara. Ett datum borde väl i såna fall stå i planen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp