• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Är det dumt att förhandla sig till högre lön om man har lämnat in en ansökan för skuldsanering?
Tänker att chanserna minskar då att bli beviljad med högre lön
Vänta med förhandlingen tills skuldsaneringen är beslutad om du tror att den högre lönen stjälper ett beslut om skuldsanering.

Eller förhandla om högre lön så att du kan betala dina skulder utan sanering.

Hur stora är skulderna och vilken lön har du idag? Tror du att det är ett gränsfall? Är det inte det så är det väl bara positivt att du kan betala mer.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
306
Poäng
477
Är det dumt att förhandla sig till högre lön om man har lämnat in en ansökan för skuldsanering?
Tänker att chanserna minskar då att bli beviljad med högre lön
Är du kvalificerat insolvent i KFMs ögon tror jag knappast en tusenlapp eller tre gör någon större skillnad. Jag fick sagt till mig att ett påslag på under 4000 inte kommer göra någon skillnad i huruvida jag är insolvent eller inte.
Däremot om du får ett större påslag än så och är på gränsen till insolvent finns det alltid en risk.

Jag valde att avvakta med löneförhandling tills mitt beslut vunnit laga kraft vilket sker när som helst nu.
Sen blir det armbrytning med chefen :wicked::D
 

Starpainter

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
31 Oktober 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Godkväll.
En fundering ang detta tjötande om skatteåterbäringen

Om man har pågående skuldsanering som vunnit laga kraft och får skatteåterbäring så får man ju behålla denna vad jag har förstått.

Men gäller detta även om man har skulder i a-mål?

Har finkammat all info på deras sida men kan bara utläsa vad som gäller om man har utmätning eller skuldsanering som ej vunnit laga kraft?

Någon som vet något om detta?
Mvh
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Godkväll.
En fundering ang detta tjötande om skatteåterbäringen

Om man har pågående skuldsanering som vunnit laga kraft och får skatteåterbäring så får man ju behålla denna vad jag har förstått.

Men gäller detta även om man har skulder i a-mål?

Har finkammat all info på deras sida men kan bara utläsa vad som gäller om man har utmätning eller skuldsanering som ej vunnit laga kraft?

Någon som vet något om detta?
Mvh

Vid laga kraft vare sig utmäts eller avräknas någon skatteåterbäring så länge du inte skaffat nya skulder
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Jag har nu signerat min 60e inbetalning på min skuldsanering!
Grattis! Sol och snart helg på det också, underbart!

Blir så nyfiken på hur det kan vara att stå på andra sidan, hur ser planen för livet ut nu? Med ev bolån, sparande, ny livsstil och möjligheter...? :) Vad är det du ser fram emot mest och vad är din största lärdom av dina år - om jag får fråga såklart!
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Grattis! Sol och snart helg på det också, underbart!

Blir så nyfiken på hur det kan vara att stå på andra sidan, hur ser planen för livet ut nu? Med ev bolån, sparande, ny livsstil och möjligheter...? :) Vad är det du ser fram emot mest och vad är din största lärdom av dina år - om jag får fråga såklart!
Tack!
Är ju inte riktigt i mål än, två veckor kvar. Och visst kommer det att bli bolån och flytt och mycket fokus på livskvalitet.

Lärdom vet jag väl inte riktigt. Förutom att man såklart inte ska leva över sina tillgångar. Och att inte vara så förbannat snäll jämt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp