• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Jag har nu signerat min 60e inbetalning på min skuldsanering!

Ett innerligt GRATTIS till Dig ! Äntligen är Du fri !!
Än mer beundransvärt med anledning av att du haft den ”gamla” skuldsaneringen utan betalfria månader. Just Er beundrar jag ALLRA mest!!

Nu hoppas jag att du skålar i lite champagne och firar ”segern”. <3
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 869
Mottagna reaktioner
1 865
Poäng
1 277
Ett innerligt GRATTIS till Dig ! Äntligen är Du fri !!
Än mer beundransvärt med anledning av att du haft den ”gamla” skuldsaneringen utan betalfria månader. Just Er beundrar jag ALLRA mest!!

Nu hoppas jag att du skålar i lite champagne och firar ”segern”. <3
Tack!
Ja, det har inte varit fem år av dans på rosor direkt.
Haha, försökte beställa champagne här om dagen, men det gick inte att få den sort jag ville ha. Så vi skålar nog i någon god öl istället, tex King Goblin.
Men vi väntar tills anmärkningen är borta.
 

Klarat en Skuldsanering

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
2 Augusti 2020
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Såg detta på KF’ fb sida där dem svarade på en persons fråga: Skatteåterbäring om man har skuldsanering:

Hej!

Har man skuldsanering så är det upp till en själv att ansöka om omprövning av saneringen om man får en större summa tillbaka. Ärendet prövas då av en handläggare och beslutet kan komma att ändras om återbäringen är så stor att den påverkar ens ekonomiska situation. Då varje ärende prövas individuellt är det svårt för oss att svara på var en eventuell gräns går vid en sådan omprövning.

Du kan läsa mer om omprövning av skuldsanering i länken: https://kronofogden.se/omekonominforandras.html

Har du flera frågor eller funderingar är du välkommen att ringa in till en av våra handläggare på 0771 – 73 73 00 måndag – fredag, 08.00 - 16.00.

Hälsningar,
kundservice”

Vad är ”större summa” finns det en övre gräns?
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
När man skickat in ansökan och kfm Ri ger upp en, vilket nr ringer dom ifrån?
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Såg detta på KF’ fb sida där dem svarade på en persons fråga: Skatteåterbäring om man har skuldsanering:

Hej!

Har man skuldsanering så är det upp till en själv att ansöka om omprövning av saneringen om man får en större summa tillbaka. Ärendet prövas då av en handläggare och beslutet kan komma att ändras om återbäringen är så stor att den påverkar ens ekonomiska situation. Då varje ärende prövas individuellt är det svårt för oss att svara på var en eventuell gräns går vid en sådan omprövning.

Du kan läsa mer om omprövning av skuldsanering i länken: https://kronofogden.se/omekonominforandras.html

Har du flera frågor eller funderingar är du välkommen att ringa in till en av våra handläggare på 0771 – 73 73 00 måndag – fredag, 08.00 - 16.00.

Hälsningar,
kundservice”

Vad är ”större summa” finns det en övre gräns?
dela på 12 och se om det överstiger 4-5000 i månaden kanske?
 

Klarat en Skuldsanering

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
2 Augusti 2020
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
dela på 12 och se om det överstiger 4-5000 i månaden kanske?
Smart!
Tänkte mer också på att dem säger att det är upp till var och en att ansöka om omprövning eller inte. Inga direkt direktiv. Får man eller får man inte behålla sin skatteåterbäring? Måste man eller måste man inte ansöka om omprövning? Riskerar man att någon borgenär omprövar för att man inte själv gjorde det och behöll pengarna man faktiskt ska få behålla, känns mer och mer som en risk. Aldrig sett detta ”svar” förut. @Lasseman kanske kan förtydliga.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Smart!
Tänkte mer också på att dem säger att det är upp till var och en att ansöka om omprövning eller inte. Inga direkt direktiv. Får man eller får man inte behålla sin skatteåterbäring? Måste man eller måste man inte ansöka om omprövning? Riskerar man att någon borgenär omprövar för att man inte själv gjorde det och behöll pengarna man faktiskt ska få behålla, känns mer och mer som en risk. Aldrig sett detta ”svar” förut. @Lasseman kanske kan förtydliga.

Kronofogden tar den inte men absolut kan en borgenär begära omprövning om dom tycker dom borde få del av pengarna
 

Malaja74

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juli 2017
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Vilken lycka att få in 21,500 kr på kontot imorgon <3 Efter över 3 års löneutmätning känns det overkligt :) Får 10000 kr mer än vad jag är van med :) Kommer sätta undan en hel del :) Har redan lagt in betalningen till Kronofogden nästa månad :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Såg detta på KF’ fb sida där dem svarade på en persons fråga: Skatteåterbäring om man har skuldsanering:

Hej!

Har man skuldsanering så är det upp till en själv att ansöka om omprövning av saneringen om man får en större summa tillbaka. Ärendet prövas då av en handläggare och beslutet kan komma att ändras om återbäringen är så stor att den påverkar ens ekonomiska situation. Då varje ärende prövas individuellt är det svårt för oss att svara på var en eventuell gräns går vid en sådan omprövning.

Du kan läsa mer om omprövning av skuldsanering i länken: https://kronofogden.se/omekonominforandras.html

Har du flera frågor eller funderingar är du välkommen att ringa in till en av våra handläggare på 0771 – 73 73 00 måndag – fredag, 08.00 - 16.00.

Hälsningar,
kundservice”

Vad är ”större summa” finns det en övre gräns?
Över 10000 kr har jag hört sen tidigare.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp