Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick hem uträkningen på hur mycket jag ska betala...

17800 efter skatt i lön
5000 i hyra
1150 busskort

(+Sjukvård och mediciner upp till högkostnadsskyddet. Vet inte hur dom räknar det?)

Normalbeloppet är 5002?

Men jag ska bara få behålla 10869?

förstår inte hur dom räknat.

17800 efter skatt i lön
5000 i hyra
1150 busskort

(+Sjukvård och mediciner upp till högkostnadsskyddet. Vet inte hur dom räknar det?)

Normalbeloppet är 5002?

Sambo eller ensamstående?

17800 efter skatt i lön
5000 i hyra
1150 busskort

Normalbeloppet är 5002?

270 kr per månad till läkemedel.

Man får även en buffert på ca 1000 kr plus minus några hundralappar men du har ändå ett antal tusen för mycket.
Kan du inte lägga upp en kopia här där du avidentifierar ditt namn ?

Man får även en buffert på ca 1000 kr plus minus några hundralappar men du har ändå ett antal tusen för mycket.
Kan du inte lägga upp en kopia här där du avidentifierar ditt namn ?

Fast det är väl inte för mycket med summan man har fått behålla? Det ska ju gå till både busskort, hyra och läkemedel så snarare för lite?

Fast det är väl inte för mycket med summan man har fått behålla? Det ska ju gå till både busskort, hyra och läkemedel så snarare för lite?

Ja, 10869 för hyra, läkemedel, läkarvård, busskort samt normalbeloppet.

Senast ändrad:
Det måste ju framgå av beslutet. Har du några bidrag? Godkänner de inte hela hyran?

Ringde nu och jag hade visst missat några poster. Ska betala in 6100 kronor och de hade räknat min heltidslön. Alltså ~18950-6100 (får behålla ~12850 kronor i månaden.)

Hyra: 5000
Normalbelopp: 5002
Buffertbelopp: 800
Busskort: 1150

Och resterande är för andra livsnödvändiga utgifter.

Är dock sjukskriven 50% fram till 29/9 så vet inte riktigt vad som är tänkt eller hur det funkar. Självklart vet dom om detta men frågade om jag trodde sjukskrivningen skulle fortgå vilket jag inte kan svara på.

får bara 70% från fsk.

Ska betala första gången i juli.

Tror ni att man får behålla en bil som är värd 40 000:-?

Hur är det med en bil värd 17-20.000kr? En 2005a, jag har fått låna den men kan ev få hjälp av mina föräldrar att de köper den åt mig för en billig peng men värdet är högre, hade en bil värd 150.000 innan som jag sålde av för jag inte hade råd och försökte lösa situationen. Men hade ju lån på allt så blev inget över

Lättaste är väl att föräldrarna står på den och du betalar försäkring och skatt till dem.

Hur är det med en bil värd 17-20.000kr? En 2005a, jag har fått låna den men kan ev få hjälp av mina föräldrar att de köper den åt mig för en billig peng men värdet är högre, hade en bil värd 150.000 innan som jag sålde av för jag inte hade råd och försökte lösa situationen. Men hade ju lån på allt så blev inget över
Sök i tråden för svar, bilar har avhandlats på olika vis tidigare. Jag hade bil värd ca 30k när jag fick skusan tex, men den uppgiften allena säger inte allt. Behov av bil, sammanhang, barn, jobb, total skuld osv. spelar också in

Jag funderar mycket på framtiden och hur allt kommer att bli när min sanering är över om ca tre år.
Mitt mål är att i framtiden köpa en bostad som jag kan bo i och som blir en bra investering när jag blir pensionär.
Trodde att när saneringen är över så är man blank och att möjlighet till bolån finns men har nu läst att gamla anmärkningar och sanering kan ligga en i fatet trots att den är avslutad.
Är det någon som har erfarenhet, kunskap kring detta ?
Jag kämpar för att nå mitt mål och vill såklart kunna ha det hoppet. - :)

• Gilla
Reaktioner: lex
Undrar samma sak, hade tänkt köpa en bostadsrätt såfort saneringen är klar...

Undrar samma sak, hade tänkt köpa en bostadsrätt såfort saneringen är klar...
Jag tänker vänta något år och spara så mycket som möjligt så jag har till kontantinsats samt en buffert.

Så fort dottern flyttar ska jag ta en etta för att spara så mycket som möjligt under resterande tid av saneringen

Jag funderar mycket på framtiden och hur allt kommer att bli när min sanering är över om ca tre år.
Mitt mål är att i framtiden köpa en bostad som jag kan bo i och som blir en bra investering när jag blir pensionär.
Trodde att när saneringen är över så är man blank och att möjlighet till bolån finns men har nu läst att gamla anmärkningar och sanering kan ligga en i fatet trots att den är avslutad.

Var har du fått att gamla anmärkningar samt sanering kan ligga Dig till last?
Har aldrig själv hört att den risken finns... Dock kan de ju vara så att långivare som har ingått i saneringen kommer bibehålla info om oss och inte låna ut igen och det kan man väl i och för sig förstå...

Så fort dottern flyttar ska jag ta en etta för att spara så mycket som möjligt under resterande tid av saneringen

kan man göra det, ta en lgh med lägre hyra, men ”strunta i” att anmäla detta till omprövning? Inte aktuellt för mig. Bara nyfiken :)

kan man göra det, ta en lgh med lägre hyra, men ”strunta i” att anmäla detta till omprövning? Inte aktuellt för mig. Bara nyfiken :)
Jag bodde med en hyra på 6900 innan men flyttade till en med 9600 så jag har möjlighet att byta.

Har aldrig själv hört att den risken finns... Dock kan de ju vara så att långivare som har ingått i saneringen kommer bibehålla info om oss och inte låna ut igen och det kan man väl i och för sig förstå...
Och dom gamla långivarna vill man inte låna hos igen, jag hopps att dörren öppnas till "seriösa" banker och långivare när dagen är där i morgon vinner min sanering laga kraft!!! Tjoho

Läste det på bla Lawline.

Där du haft skuld som ingick i skuldsaneringen kanske gör det, de andra kommer ju inte se det eftersom din UC kommer vara ren.

Exakt så har jag läst oxå.
Det jag läste var att man även kollade upp historik i andra banker. Jag bytade bank precis innan allt brakade men har kvar mitt lönekonto på den gamla banken och betalar in min skuldsanering där så syns det inte på min nya bank.

Och dom gamla långivarna vill man inte låna hos igen, jag hopps att dörren öppnas till "seriösa" banker och långivare när dagen är där i morgon vinner min sanering laga kraft!!! Tjoho
Jo, fast om man som jag har med Nordea i saneringen och har varit kund i Länsförsäkringar hela tiden är ju de bankerna borta ur leken när jag ska söka bolån. Var även kund hos SBAB när jag fick inledande. Vet inte hur troligt det är att de har behållt uppgifter om mig.

ni kanske skulle tumma på era krav lite. T.e.x tillåta skuldsanering :)

Skulle inte tro det...nä ! Även då jag själv sitter med skuldsanering.
Dock vet jag värdet av att betala min hyra - har ALLTID gjort, men långt ifrån alla gör det och dom har vi tillräckligt med bekymmer av...

Jo, fast om man som jag har med Nordea i saneringen och har varit kund i Länsförsäkringar hela tiden är ju de bankerna borta ur leken när jag ska söka bolån. Var även kund hos SBAB när jag fick inledande. Vet inte hur troligt det är att de har behållt uppgifter om mig.
Ja, det känns ju självklart inte bra men jag önskar att din tittar på hur vi faktiskt kämpat och kämpar för att bli skuldfria och ha rehabiliterat oss

Skulle inte tro det...nä ! Även då jag själv sitter med skuldsanering.
Dock vet jag värdet av att betala min hyra - har ALLTID gjort, men långt ifrån alla gör det och dom har vi tillräckligt med bekymmer av...
Förstår inte hur man kan skita i att betala sin hyra ?!?
Lite synd för dom som faktiskt sköter sig.. skitsvårt att få lägenhet när man har anmärkning..

Dom kan ha kvar info i interna skötsamhetssystem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp