Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är kreditupplysningsföretagen som sköter om betalningsanmärkningen. Inte Kfm.

Jag vet det. Tror du missförstod min fråga :)

Frågan var egentligen om det blev utslag på alla skulder, även om man får skuldsanering.
Det beror på om det blir utslag eller inte. Du får inte med någon automatik 1000 anmärkningar pga 1000 skulder om skuldsanering inleds

Okej! Tack för svar. Spelar ju egentligen ingen roll, men det skulle på något sätt inte kännas bra att få 25 anmärkningar. Men det är ju bara psykiskt. Spelar ju ingen som helst roll i långa loppet

Har Kfm blivit digitaliserade o skickar brev via KIVRA o liknande eller är de på gång o bli det? Lite gammeldax med vanlig post kan tyckas.

En annan fråga: Lån hos Swedbank dras ju via nån egen variant av autogiro. Stoppas det autogirot automatiskt när inledande skett för annars blir det väldigt jobbigt?

En annan fråga: Lån hos Swedbank dras ju via nån egen variant av autogiro. Stoppas det autogirot automatiskt när inledande skett för annars blir det väldigt jobbigt?

Du kan ju annars stoppa det själv inne på ”mina sidor”...

Står du själv på lånet tror jag det stoppas. Står ni 2 på lånet går månadsbetalningen över på den andra personen.

Det går inte att stoppa själv eftersom Swedbank drar själva på nått konstigt sätt, det står inte heller med bland andra autogiron man har.
Ha inte pengar på det kontot så löser det sig själv.

Ha inte pengar på det kontot så löser det sig själv.

Nepp. Swedbank drar från vilket konto som helst. Även om du har 500 på fem olika konton drar de allt från allihop om månadsbetalningen är 2500... Hos Swedbank då förstås.

Nepp. Swedbank drar från vilket konto som helst. Även om du har 500 på fem olika konton drar de allt från allihop om månadsbetalningen är 2500... Hos Swedbank då förstås.
Det har inte hänt mig trots skuld på kredit hos dom.

Swedbank verkar vara lite udda, eller är det lika hos andra banker också?

Har Kfm blivit digitaliserade o skickar brev via KIVRA o liknande eller är de på gång o bli det? Lite gammeldax med vanlig post kan tyckas.

En del Skickas på kivra från kronofogden, men inget kring skuldsanering

En del Skickas på kivra från kronofogden, men inget kring skuldsanering

Varför inte? Jag tänkte på alla delgivningskvitton osv. Finns där någon egentlig anledning att det inte skickas via Kivra? Vore väl smidigare för alla parter menar jag?

Varför inte? Jag tänkte på alla delgivningskvitton osv. Finns där någon egentlig anledning att det inte skickas via Kivra? Vore väl smidigare för alla parter menar jag?
Vissa tror att kfm skickar via brev för att det ska vara avskräckande... Vem vill få brev från Kronofogden. Kan ju vara så....

För att funktionen inte finns helt enkelt

Har en fråga har fått inledande skuldsanering och ringde kronofogden i veckan och kolla hur det går alla hade svarat eller skickat in förutom 2 st så är min fråga bör ja oroa mig för att det inte går igenom. Rör sig om 43000kr och 4500kr hos dom 2 som inte har svarat
Har skulder på ca 650000kr
Mvh Heffaklumpen

Har en fråga har fått inledande skuldsanering och ringde kronofogden i veckan och kolla hur det går alla hade svarat eller skickat in förutom 2 st så är min fråga bör ja oroa mig för att det inte går igenom. Rör sig om 43000kr och 4500kr hos dom 2 som inte har svarat
Mvh Heffaklumpen

Kan dra ut lite på tiden så dom får in från dom också

Ni som har fått inledande eller beslutad skuldsanering: har ni fått besök av verkställighet? Antar att en sådant besök alltid sker eller? Isåfall hörde de av sig först eller kommer de bara? Antar att det sker under sekretess eller står det "Kronofogden" på bilen?
Har inget att dölja men vill ju att det sker så anonymt det går;)

Ni som har fått inledande eller beslutad skuldsanering: har ni fått besök av verkställighet? Antar att en sådant besök alltid sker eller? Isåfall hörde de av sig först eller kommer de bara? Antar att det sker under sekretess eller står det "Kronofogden" på bilen?
Har inget att dölja men vill ju att det sker så anonymt det går;)
Skuldsaneringsenheten gör inga hembesök.

Mvh Heffaklumpen
Det är nog lugnt, vissa är väldigt sena med att skicka in.

Tack Ny2018
Får hoppas det inte blir några problem men känns väldigt hoppfullt att skuldsaneringen ska gå igenom

Nej det vet jag men brukar inte verkställighet göra sådant åt skuldsaneringsenheten?
Ni som har inledande eller beslutat, kom de till er?
Har bara hört om hembesök vid löneutmätning inte vid skuldsanering.
Jag fick inget besök trots att jag inte hade löneutmätning eller att det gjorts tillgångsundersökning. Jag tror att ens Ärlighet väger tungt dvs att det antas att man inte besitter rikedomar när man. Söker skuldsanering utan att man gjort av med allt till förmån för skulderna.

Har bara hört om hembesök vid löneutmätning inte vid skuldsanering.
Jag fick inget besök trots att jag inte hade löneutmätning eller att det gjorts tillgångsundersökning. Jag tror att ens Ärlighet väger tungt dvs att det antas att man inte besitter rikedomar när man. Söker skuldsanering utan att man gjort av med allt till förmån för skulderna.
Ok, trodde att de alltid åkte ut, även vid skuldsanering.
Självklart ska man vara ärlig om man får en chans till nystart.
Tack för svaret:tummen:

Ok, trodde att de alltid åkte ut, även vid skuldsanering.
Självklart ska man vara ärlig om man får en chans till nystart.
Tack för svaret:tummen:
Nej, de åker inte ut. Verkställighet har med utmätning att göra.

Äntligen! Skuldsaneringen godkänd! Såååå glad!
Vi fick inledande den 19/2, i torsdags den 11/6 stod våra namn i poit. Jag trodde att vi skulle bli uppringda av vår KF-kontakt eller få besked via brev, men istället fick vi reda på det via poit. Har kollat varje natt kl tolv då de släpper nya namn. Nu äntligen fanns våra namn med!

Nu har jag lite frågor: Som skuldsatt är man ju van vid att få tillbaka på skatten varje år. Antar att denna summa kommer att minska radikalt. Finns det risk att man i stället kommer att få kvarskatt då man har skuldsanering?
Kan man be lönekontoret att dra extra skatt för att undvika eventuell kvar/restskatt och kanske få tillbaka på skatten?

Nej det vet jag men brukar inte verkställighet göra sådant åt skuldsaneringsenheten?
Ni som har inledande eller beslutat, kom de till er?

Aldrig åkt på uppdrag av skuldsaneringen. Däremot fått frågor om uppfattningar och iakttagelser

Vi fick inledande den 19/2, i torsdags den 11/6 stod våra namn i poit. Jag trodde att vi skulle bli uppringda av vår KF-kontakt eller få besked via brev, men istället fick vi reda på det via poit. Har kollat varje natt kl tolv då de släpper nya namn. Nu äntligen fanns våra namn med!

Nu har jag lite frågor: Som skuldsatt är man ju van vid att få tillbaka på skatten varje år. Antar att denna summa kommer att minska radikalt. Finns det risk att man i stället kommer att få kvarskatt då man har skuldsanering?
Kan man be lönekontoret att dra extra skatt för att undvika eventuell kvar/restskatt och kanske få tillbaka på skatten?
Det ska egentligen inte vara möjligt att få restskatt om man betalar efter rätt skattetabell. Jag fick tillbaka 2800 kr innan jag gjorde avdrag och har haft sanering hela 2019.

Har fått tillbaka två år i rad har sanering

GRATTIS!. Sålänge ni inte jämkar, så bör ni antingen få tillbaka några hundralappar, eller betala in några hundralappar. Man kan ligga "mellan" två tabeller, men det normala är att man alltid får lite tillbaka. Jämkar ni, så bör ni avbryta det direkt.

Grattis!
Vi jämkar lite eftersom vi har en andel högt bolån med dålig ränta, mest för att ha lite mer pengar över varje månad. Jag får ändå tillbaka någon tusing på skatten. Har ni inga bolån och betalar skatt som vanligt bör ni inte åka på någon kvarskatt.

Om ett inledande ej går vidare till beslutat, vad händer med lånen då? Tilläggas att jag idag betalar på alla lån men detta gör att jag ligger under existensminimum.
Jag har ej löneutmätning nu.
Går de över till löneutmätning eller går de tillbaka till vanlig betalning som innan?

Om ett inledande ej går vidare till beslutat, vad händer med lånen då? Tilläggas att jag idag betalar på alla lån men detta gör att jag ligger under existensminimum.
Jag har ej löneutmätning nu.
Går de över till löneutmätning eller går de tillbaka till vanlig betalning som innan?
Jag antar att de hunnit sägas upp under inledandetiden, då blir det att tampas med inkassobolag och kronofogden

Ja, fast blir det inget så åker du på den ackumulerade räntan.

Okej, haha ja det är ju lite skitsamma känner jag. Ränta på uppemot 20% + dröjsmålsränta på över 2.5 millar. Kommer vara skuldsatt resten av livet om det inte går vägen. Fyfan vilken jävla ångest

Fick inledande inledande!! Kan dom fortf dra tillbaka det? Har även lagt för hög lön in hur gör jag nu? Kan jag ringa min handläggare å säga det?

Fick inledande inledande!! Kan dom fortf dra tillbaka det? Har även lagt för hög lön in hur gör jag nu? Kan jag ringa min handläggare å säga det?
Det bör du göra för annars blir det fel i betalplanen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp