• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Jag redovisade i brevet tillsammans med ansökan hur skulderna uppkommit. Men efter det ringde de bara för att samtala om allt stämde, med det jag skrivit och om några ändringar skett med lön, jobb och bostad sedan jag gjorde ansökan. Men som allt annat när det gäller bedömning så skiljer säkert det också ifrån fall till fall.
Det kommer gå fint för dig! Du kommer bli beviljad! :):)

Tack bästa Du! ❤️ Ja chillar & tar de som de kommer... Noterar att de e så olika beroende på vilken handläggare man tilldelas & förmodligen även utifrån det man redovisar i sin ansökan :)

Ikväll njuter ja av en härlig fredagskväll tillsammans med lite räkor & ett glas vin... Trevlig helg ALLA gulliga... ❤️
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

magdaa

Kunnig medlem
Poäng: 467
Blev medlem
4 Februari 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
330
Poäng
467
Hej,

Ni som fått utmätning, skuldsanering, har dom tagit löst tvångsinlöst era tjänstepensioner då?
(Är inte i pensions ålder och har inte börjat plocka ut därifrån)

Jag valde att lösa in mitt privata pensionssparande för att visa att jag gjort allt! Det stod också med i beslutet och motiveringen som jag fick när jag blev beviljad skuldsanering, att jag valt att gör det. På min personliga bank som rådde mig att söka, sa de att den dagen jag blir skuldfri kommer jag kunna spara en rejäl summa varje månad till pension. Fast det är ju inte det smartaste pensionssparandet. Dock hade jag stor ångest när jag löste in den men är ju glad för min sanering. Så vad gör man inte....det är ju som det är..
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Jag valde att lösa in mitt privata pensionssparande för att visa att jag gjort allt! Det stod också med i beslutet och motiveringen som jag fick när jag blev beviljad skuldsanering, att jag valt att gör det. På min personliga bank som rådde mig att söka, sa de att den dagen jag blir skuldfri kommer jag kunna spara en rejäl summa varje månad till pension. Fast det är ju inte det smartaste pensionssparandet. Dock hade jag stor ångest när jag löste in den men är ju glad för min sanering. Så vad gör man inte....det är ju som det är..
Min gick inte att lösa in av försäkringstekniska orsaker och skatteverket gick på samma linje.
 

magdaa

Kunnig medlem
Poäng: 467
Blev medlem
4 Februari 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
330
Poäng
467
Tack bästa Du! ❤️ Ja chillar & tar de som de kommer... Noterar att de e så olika beroende på vilken handläggare man tilldelas & förmodligen även utifrån det man redovisar i sin ansökan :)

Ikväll njuter ja av en härlig fredagskväll tillsammans med lite räkor & ett glas vin... Trevlig helg ALLA gulliga... ❤️

HAHA ja! Vin, lite gott att äta och @Lånforum.se !! :D:D

Pepp till alla som kämpar, ni är alla hjältar!!:)
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Ett gemensamt lån skrivs inte ner alls utan du betalar den del kfm räknat ut och resten betalar din man. Gemensamma lån betalas i sin helhet om bara du har skuldsanering.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Vad bra för dig.

Det finns väl många olika sorter sparande.
Fast det hade ändå känts okej, då hade borgenärerna fått mer. Är ovisst om jag får skuldsanering eller ej så det hade varit skönt att sänka skulderna lite.
 

magdaa

Kunnig medlem
Poäng: 467
Blev medlem
4 Februari 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
330
Poäng
467
Fast det hade ändå känts okej, då hade borgenärerna fått mer. Är ovisst om jag får skuldsanering eller ej så det hade varit skönt att sänka skulderna lite.

Jo det förstår jag, men ändå skönare att ha det kvar, för framtiden. Vi är ju lite äldre och iaf jag känner hur den tiden är verklighet nu mot när man började spara för många år sedan. Jag mår fortfarande dåligt över att jag inte har det kvar. jag funderar ibland på om jag haft sanering om jag inte sålt. Men det är ju ingen idé att fundera över det egentligen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp