• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Utredningen kan väll aldrig vara klar förrän dom ser alla skulderna framför sig, såsom dom är redovisade från just borgenärerna där även datum då skuld uppstod finns redovisat... :(
Du har ju tidigare berättat att handläggaren var avigt inställd till hur Du bl.a hade lånat pengar för att återbetala någon privat skuld och nu vill väll hen verkligen ”se” att lån verkligen togs för att betala just andra skulder... :(
Du kan ju via Ditt kontoutdrag se ett par år tillbaks i tiden & därigenom försöka visa på hur lån togs för att reglera andra skulder. Tror @Mats108 var tvungen att inkomma med den typen av underlag vid sin första ansökan....

Beklagar att de verkar dra ut så på tiden för Dig. Verkar inte vara de vanligaste scenariot, men detta är ja säker på att Du fixar... :) Hang in there...
Japp jag gkorde det på första ansökan, la ner lite tid på den kompletteringen o verkligen visade vart allt pengarna gått

Men jag skickar lite helg stryka! Ge inte upp nu :) men vad än beskedet blir tar du det där ifrån.

Jag förstår fullt ut att det jobbigt men du måste försöka se framåt i de svåra annars äts mam upp :(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Hej,

Ni som fått utmätning, skuldsanering, har dom tagit löst tvångsinlöst era tjänstepensioner då?
(Är inte i pensions ålder och har inte börjat plocka ut därifrån)
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Hej,

Ni som fått utmätning, skuldsanering, har dom tagit löst tvångsinlöst era tjänstepensioner då?
(Är inte i pensions ålder och har inte börjat plocka ut därifrån)
Om du menar den som arbetsgivaren betalar in, så är svaret nej, den är inte rörd och det gick inte heller för den delen även fast jag ville själv.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Om du menar den som arbetsgivaren betalar in, så är svaret nej, den är inte rörd och det gick inte heller för den delen även fast jag ville själv.
Tack. Skönt att dom inte helt slår undan benen för framtiden.
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Hur fungerar det med lån som man står båda på men bara jag som söker skuldsanering? Vad händer med det?
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Hur fungerar det med lån som man står båda på men bara jag som söker skuldsanering? Vad händer med det?
Jag är inte helt säker, men har för mig att om båda står på ett lån så blir den andra personen som står på lånet och inte sökt skuldsanering helt betalningsansvarig för den del av skulden som inte ingår i skuldsaneringen.
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Jag är inte helt säker, men har för mig att om båda står på ett lån så blir den andra personen betalningsansvarig för den del av skulden som inte ingår i skuldsaneringen.
Så lånet kan skrivas ner om en skuldsanering blir godkänd? Och resten är det sagt mannen ska betala? (Även om vi fortsätter göra det ihop)?
 

magdaa

Kunnig medlem
Poäng: 467
Blev medlem
4 Februari 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
330
Poäng
467
Fråga till Er med pågående skuldsanering:
Efter inledande, men innan betalplan skickades ut, fick Ni redovisa exakt skulds uppkomst & till vad skulden användes till?!
Vilken typ av bevis underlag krävdes för att redovisa ovanstående?!


Jag redovisade i brevet tillsammans med ansökan hur skulderna uppkommit. Men efter det ringde de bara för att samtala om allt stämde, med det jag skrivit och om några ändringar skett med lön, jobb och bostad sedan jag gjorde ansökan. Men som allt annat när det gäller bedömning så skiljer säkert det också ifrån fall till fall.
Det kommer gå fint för dig! Du kommer bli beviljad! :):)
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp