• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Förlåt @Pandis79 lyssna inte på mig gällande det ja skrev om huslånet. Jag tror @Mjau 74 har järnkoll på detta då dom har hus & hennes man har sanering. Inte meningen att ge felaktig info... :(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
:eek: det gjorde inte jag,hur gör man nu då?
Ska man skriva hela lånet eller bara min del? Vi har ju 50/50?
Hur du gör nu har jag ingen aning om...
Minns inte hur min man gjorde, om där var nån ruta om man delade lånet med nån annan man skulle kryssa i? Tror han fyllde i hela... kfm kollar ju upp ditt bolån också och ser då vilka som står på lånet och hur mycket ni betalar.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Förlåt @Pandis79 lyssna inte på mig gällande det ja skrev om huslånet. Jag tror @Mjau 74 har järnkoll på detta då dom har hus & hennes man har sanering. Inte meningen att ge felaktig info... :(
Kimsan helt rätt, man söker inte sanering på huslånet men det ska va med i ansökan :)
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Fråga till Er med pågående skuldsanering:
Efter inledande, men innan betalplan skickades ut, fick Ni redovisa exakt skulds uppkomst & till vad skulden användes till?!
Vilken typ av bevis underlag krävdes för att redovisa ovanstående?!

För min del behövde jag inte redovisa exakt skuld och vad pengarna använts till, däremot blev det några korta frågor om när jag tog sista lånen togs och vad jag gjort för att försöka betala tillbaka och lite kort om min psykiska ohälsa. Inga konstigheter utan mest att handläggaren ville få en person på ansökan och inte bara ett papper i högen. Det enda egentligen som handläggaren vill ha in i mitt fall var papper från a-kassan och försäkringskassan som visade vad jag skulle få för inkomst vid sjukskrivning eller arbetslöshet, så att han kunde räkna på vad för belopp som skulle betalas i månaden (2424:- på saneringen och 642:- till Csn). Så som med allt annat verkar det vara mycket från handläggare till handläggare vad de vill ha in.
 
Senast ändrad:

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
För min del behövde jag inte redovisa exakt skuld och vad pengarna använts till, däremot blev det några korta frågor om när jag tog sista lånen togs och vad jag gjort för att försöka betala tillbaka och lite kort om min psykiska ohälsa. Inga konstigheter utan mest att handläggaren ville få en person på ansökan och inte bara ett papper i högen. Det enda egentligen som handläggaren vill ha in i mitt fall var papper från a-kassan och försäkringskassan som visade vad jag skulle få för inkomst vid sjukskrivning eller arbetslöshet, så att han kunde räkna på vad för belopp som skulle betalas i månaden (2424:- på saneringen och 642:- till Csn). Så som med allt annat verkar det vara mycket från handläggare till handläggare vad de vill ha in.

Tack fina du, för att Du delar med Dig av Din erfarenhet... :) Det känns precis som Du säger att det är oerhört olika hur handläggarna väljer att hantera de olika ansökningarna... :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp