Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny 2019, ingen UC
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Skuldsaneringstråden

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Bosse Bagaren, 29 oktober 2015.

1. Tuff resa

Tuff resa Kunnig medlem - Trofépoäng: 276

Mottagna gillanden:
    101
    Trofépoäng:
    276
    Bra att du mår bra trots allt:).
    Jag mår oxå bra. När jag släppte allt i januari så försvann pengapressen. Även om jag får utmätning så är det ok en tid. Slippa oron är guld värt:).

Mirakel och Kimsan72 gillar detta.
  2. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 2 267

Mottagna gillanden:
    3 574
    Trofépoäng:
    2 267
    WAY TO GO !! Bra inställning !! Håller med Dig i alla Dina inlägg. Pengastressen försvann i och med ”släppet” eller iallafall över tid.
    Har aldrig känt mig särdeles utsatt heller. Vad kan KF göra mer än att ta min lön liksom?
    Jag hade/har mitt arbete, min familj, mina vänner, ”mina” hästar, etc och det kan ingen ta ifrån mig, så för mig var inte tiden med utmätning särdeles svår.

(Men) I förlängningen hade jag nog mentalt kollapsat av löneutmätning - absolut. Jag förstår inte hur människor orkar med det år in - år ut, men som sagt, något/några år, funkar det.

Lite ”off topic”, men min handläggare berättade för mig att det just nu var ett extremt tryck på dom igen då det var beslutat att de tiotusentalet personer som levt med löneutmätning i väldigt många år skulle föras över till skuldsanering vare sig dom hade sökt eller ej.

Kämpa på Du starka kvinna - never give up. Din tid kommer...var så säker ! :)

Mirakel, Tuff resa och lili74 gillar detta.
  3. KassaKon

KassaKon V.I.P - Trofépoäng: 326

Mottagna gillanden:
    174
    Trofépoäng:
    326
    Gäller detta i hela landet? Och även de som inte haft något att utmäta?

4. KassaKon

Mottagna gillanden:
    174
    Trofépoäng:
    326
    Alltså överföringen från löneutmätning till skuldsanering?

5. Tuff resa

Mottagna gillanden:
    101
    Trofépoäng:
    276
    Taaaack:) snälla, ja, jag tror vi tänker rätt lika i detta. Jag skickar i retur till dig- håller med dig i samtliga dina inlägg:) Min lilla hund, katter, hobby, vänner och min egentid utan oro är guld värd.

Egentligen var min oro som störst i o m jobbet jag fick förra året där UC krävdes och jag klarade mig som sagt med 5 arbetsdagar vid anställning. Sa ändå upp mig efter 3 mån, fick utmätning på nya jobbet men tog mod till mig och informerade min chef som sa -bra gjort:D.
    Det viktigaste av allt är mitt hem. Mitt lilla hus. Min trygga punkt. Nettovinst 21k efter KF ev försäljning vilket betyder att jag inte blir hemlös. Tur jag idag bor på en oattraktiv liten ort efter 30 år i 08 staden.

Ojojoj, det låter ju fantastiskt för alla som har utmätning sen lång tid. Någon som tänkt till "där uppe".

Trevlig helg :cool:

Kimsan72 gillar detta.
  6. Kimsan72

Mottagna gillanden:
    3 574
    Trofépoäng:
    2 267
    Så som han uttryckte det, så kan inte jag tolka det på annat sätt än att det gällde hela landet. Om inte jag missminner mig, så nämnde han siffran 20.000 människor cirka.

Kanske vår allas @Lasseman även har hört talas om detta i ”korridoren” månne?

7. KassaKon

Mottagna gillanden:
    174
    Trofépoäng:
    326
    Det vore ju fantastiskt om de har tänkt till så!

Och att de struntar i att undanta de som är sjukskrivna, arbetslösa, hemlösa och allt vad de nu brukar grunda avslag på för att de kan fantisera en framtid där det kan gå att pressa ut lite mer vinst till inkasso.

Tuff resa och Kimsan72 gillar detta.
  8. Kimsan72

Mottagna gillanden:
    3 574
    Trofépoäng:
    2 267
    Eller hur? :) Han pratade om folk som hade levt med skulder i en herrans massa år...och som aldrig skulle kunna bli fria från dom på annat sätt...

Min handläggare verkade även vara någon i chefsposition på Skusan på orten, så han lämnade nog inte ut någon felaktig information heller... :)

Tuff resa och KassaKon gillar detta.
  9. Kimsan72

Mottagna gillanden:
    3 574
    Trofépoäng:
    2 267
    ÄR INKASSO BOLAGEN FULLSTÄNDIGA IDIOTER ????
    Eller tror dom månne att VI är fullständiga idioter...?!

Har idag IGEN fått hem ytterligare ett brev från ett stort, välkänt inkassobolag.

Ett meddelande om ”överlåtelse av fordran” tillsammans med en inbetalningsavi på totalen...

Vadå överlåtelse av fordran? Jag öppnar min pärm och går igenom mina brev gällande just denna skuld och noterar att just bolaget som NU skickar brevet om ”överlåtelsen” är samma inkassobolag som skickade skulden till KF sommaren 2018... så varför detta brev nu?!
    Dom skriver vidare att ”i detta ärende har NU en ansökning om utmätning lämnats till Kronofogdemyndigheten”.

Skulden har för bövelen funnits hos KF ända sedan juli 2018 och finns självklart även med i ”Beslut om Skuldsanering”.

VAD FASIKEN HÅLLER INKASSOBOLAGEN PÅ MED ?!?!

10. Tuff resa

Mottagna gillanden:
    101
    Trofépoäng:
    276
    Ja herregud, det gäller att vara med i allt!

Ring dom, spela in samtalet och be dom att redogöra för ärendets gång.

Dela sidan