- Meddelanden
- 1 317
- Mottagna reaktioner
- 248
- Poäng
- 447
Gud vad härligt! Ingenaning!Grattis! Fick det med för en månad sen, vad kan gå snett?
Men känner att man inte kan va säker förens det är helt färdigt!Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Gud vad härligt! Ingenaning!Grattis! Fick det med för en månad sen, vad kan gå snett?
Men känner att man inte kan va säker förens det är helt färdigt!Men grattis vad roligt!!!!Hörni! JAG FICK INLEDANDE! Bästa dagen!!!! Nu ska de bara gå hela vägen med!!
Ja! TACK! Jag är så jäkla lycklig nu fast det bara är inledande så känns livet så mkt bättre just nu!Men grattis vad roligt!!!!

Jag vet. Känner precis samma.Ja! TACK! Jag är så jäkla lycklig nu fast det bara är inledande så känns livet så mkt bättre just nu!![]()
![]()
jag tror den ska ingå i saneringen, min gjorde detta , eftersom ”skulden” är från förra åretJisses, den var ju inte rolig.
Tyvärr så finns det inte mycket att göra tror jag men jag hade pratat med min handläggare.
Juni är betalningsfri månad och jag antar att du kunnat lägga undan lite månaden för inledande då ev utmätning upphörde och första betalningen är månaden efter.

Åhhhh det är ju fantastiskt om det är så.jag tror den ska ingå i saneringen, min gjorde detta , eftersom ”skulden” är från förra året![]()
Stort grattis!!!Hörni! JAG FICK INLEDANDE! Bästa dagen!!!! Nu ska de bara gå hela vägen med!!
någon kanake vet till 100% men skulden är ju från innan du fick inledande min handläggare frågade de självmant o sen räknade in deÅhhhh det är ju fantastiskt om det är så.
Hopps detjag tror den ska ingå i saneringen, min gjorde detta , eftersom ”skulden” är från förra året![]()
, vad fick du lov att göra för att ta reda på det? Eller sket du bara i att betala?nä utan när jag fick inledande så frga hon om jag skulle få tillbaka på skatten eller var skyldig, var skyldig 2000 så nämnde det och då sa hon den kommer ingå och du ska ej betala denHopps det, vad fick du lov att göra för att ta reda på det? Eller sket du bara i att betala?
Hopps det gäller samma för mig, trycket blev helt plötsligt betydligt mindrenä utan när jag fick inledande så frga hon om jag skulle få tillbaka på skatten eller var skyldig, var skyldig 2000 så nämnde det och då sa hon den kommer ingå och du ska ej betala den

nä utan när jag fick inledande så frga hon om jag skulle få tillbaka på skatten eller var skyldig, var skyldig 2000 så nämnde det och då sa hon den kommer ingå och du ska ej betala den
😵Känns väldigt lovande för mig om det stämmerMitt minne är luddigt som attan under perioden man släppte skulder och väntade på inledande och allt där till.
men har för mig att det var samma där när jag kollade hur det hade blivit om man skulle få betala in skatt.
Då skulle den ingå i sanering.
men som sagt, minnet från den perioden känns som man inte vet om det som hände är påhittat eller om det verkligen hände.
Man gick ju i sin egen bubbla.😵

I mitt fall med inledande som startade i december 2020 så fick jag först besked om att skatteskulden som fastställdes i april 2021 skulle ingå i skuldsaneringen, men några månader senare fick jag besked om att min handläggare hade fått besked från KFs jurister att skatteskulden INTE skulle ingå.. så jag fick välja på att försöka spara pengar under inledande och betala skatteskulden, eller återkalla min ansökan och skicka in en ny.Hopps det gäller samma för mig, trycket blev helt plötsligt betydligt mindre![]()

Informationen jag fick i samband med detta var att skulden fastställdes när deklarationen var färdig och det var efter skuldsanering inleddes… det roliga i detta är att dom hanterade en skuld från kommunen precis tvärt om.. kommunen skickade en faktura för barnomsorgsavgifter baserat på att min deklarerade inkomst blev högre än vad jag hade anmält, så dom ville ha mer pengar för barnomsorgen för året innan… dvs KF ansåg att skulden uppstod året innan, men i praktiken så uppstod ju den samtidigt som skatteskulden, dvs när min inkomst blev fastställd efter deklarationen…I mitt fall med inledande som startade i december 2020 så fick jag först besked om att skatteskulden som fastställdes i april 2021 skulle ingå i skuldsaneringen, men några månader senare fick jag besked om att min handläggare hade fått besked från KFs jurister att skatteskulden INTE skulle ingå.. så jag fick välja på att försöka spara pengar under inledande och betala skatteskulden, eller återkalla min ansökan och skicka in en ny.
Jag försökte spara pengar till skatteskulden men efter ett halvår insåg jag att det aldrig skulle gå så jag skickade ett Mail om att jag drog tillbaka min ansökan och skickade in en ny.
Så som vanligt skiljer sig beskeden väldigt mycket beroende på handläggaren…
Jag hade velat säga att kräva att få alla besked skriftligt, men i slutänden spelar det ingen roll för även om du fått fel uppgifter skriftligt av en handläggare så är det inget som man kan använda sig av för att försöka få rätt ifall det visar sig att du fått fel information![]()
För att göra det ännu roligare så var det inte ens min inkomst som hade ökat, det var min dåvarande frus (nu exfru) inkomst som hade ökat men eftersom jag stod som fakturamottagare för barnomsorgen så fick jag fakturan för hushållets ökning, så den fakturan var ju kul att få två år efter skilsmässan var färdig..Informationen jag fick i samband med detta var att skulden fastställdes när deklarationen var färdig och det var efter skuldsanering inleddes… det roliga i detta är att dom hanterade en skuld från kommunen precis tvärt om.. kommunen skickade en faktura för barnomsorgsavgifter baserat på att min deklarerade inkomst blev högre än vad jag hade anmält, så dom ville ha mer pengar för barnomsorgen för året innan… dvs KF ansåg att skulden uppstod året innan, men i praktiken så uppstod ju den samtidigt som skatteskulden, dvs när min inkomst blev fastställd efter deklarationen…
Ja, dina borgenärer vill kolla om allt stämmer.Är det vanligt att det börjar rassla in uc, creditsafe med mera när man fått inledande? Det har kommit flera nu på morgonen och jag var med i poit igår.
Kan skuldsaneringsenheten ringa arbetsgivaren?
Kan skuldsaneringsenheten ringa arbetsgivaren?
Ja dom kan. Om dom gör de? Ja ibland. Händer de ofta? Tror inte de.Kan skuldsaneringsenheten ringa arbetsgivaren?
Jag skickade in min senaste omprövning den 12:e januari och har fortfarande inget hört…Skickade in min omprövning, pga renoveringen av badrummet som kommer höja hyran.
Hur lång tid tar det ungefär innan man får ett svar hur det blir?
Jag skickade in min senaste omprövning den 12:e januari och har fortfarande inget hört…

Har omprövat en gång tidigare, men då blev det ingen ändring och beslutet kom via Kivra.Åhfan.
Har du gjort omprövning tidigare? Får man brev hem med tex ny betalplan som man ska godkänna eller hur fungerar det?![]()
Åhfan.
Har du gjort omprövning tidigare? Får man brev hem med tex ny betalplan som man ska godkänna eller hur fungerar det?![]()
Det ligger den fortfarande på, men dom börjar arbeta med ens ansökan efter ca 2 månader…Tidigare har ju väntetiden varit ungefär tre månader…
Tog 5v för mig.. Men jag låg på lite å tjata. Precis då får du reda på om det blir 3 eller 5 år.De står 6-7 veckor tills man får ett förslag på en betalplan, hur snabbt har de gått för er? Och är de då man får reda på om det är tre eller fem år?
Ok! Då får jag räkna med slutet av april iallafall!Tog 5v för mig.. Men jag låg på lite å tjata. Precis då får du reda på om det blir 3 eller 5 år.
Hur fick du beskedet? Via tel eller skriftligt?Tog 5v för mig.. Men jag låg på lite å tjata. Precis då får du reda på om det blir 3 eller 5 år.
Blir bäst om du omprövar. Så slipper du tråkigheter.Har skuldsanering sedan 1,5 år och fick nu reda på att jag ska få en halv lön extra pga fel som gjorts 2009 Från mitt jobb.
Hur ses det på sånt, måste jag ompröva om jag får en och en halv lön en månad? Eller är det bara om det är bestående?
vill inte ha något strul så någon gör så det avbryts eller liknande.
Du fick ju inledande 2 dagar efter mig typ. Min handläggare sa att jag skulle få ett förslag i mitten på april.Ok! Då får jag räkna med slutet av april iallafall!
Det är bara bestående ökningar.Har skuldsanering sedan 1,5 år och fick nu reda på att jag ska få en halv lön extra pga fel som gjorts 2009 Från mitt jobb.
Hur ses det på sånt, måste jag ompröva om jag får en och en halv lön en månad? Eller är det bara om det är bestående?
vill inte ha något strul så någon gör så det avbryts eller liknande.
Ja! Då blir de säkert där någonstans med!Du fick ju inledande 2 dagar efter mig typ. Min handläggare sa att jag skulle få ett förslag i mitten på april.
mitt namn var med i dag såg jag! Men inga uc tagna ännuÄr inte helt och hållet korrektDet är bara bestående ökningar.
Ok så sa min handläggare till mig iaf. Jag fick också behålla min skatt på 10000.Är inte helt och hållet korrekt